واکنش آنکارا به مخالفت کمیسیون اتحادیه اروپا با عضویت ترکیه

به گزارش بیست آمار، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای که روز سه شنبه منتشر کرد به گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا درباره عضویت این کشور در این اتحادیه واکنش نشان داد.

واکنش آنکارا به مخالفت کمیسیون اتحادیه اروپا با عضویت ترکیه

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا بهار از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه گزارش اتحادیه اروپا را جانبدارانه و غیرسازنده توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: امیدواریم که اتحادیه اروپا بر اساس بعضی منافع محدود به موضوع عضویت ترکیه در این اتحادیه ننگرد بلکه به وسیله منافع بزرگتر و مشترک برای قاره و دیدگاه آن بنگرد.

وزارت خارجه ترکیه اضافه کرد که بخش هایی از گزارش اتحادیه اروپا درباره تنش ها در خاورمیانه باعث خدشه دار شدن وجهه کمیسیون اتحادیه اروپا شده و آنکارا بر اساس معیارهای بین المللی و دموکراسی رفتار میکند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در گزارش روز سه شنبه خود ادعا کرد که دولت ترکیه اقتصاد این کشور را تضعیف، دموکراسی را فرسوده و دادگاه های مستقل را نابود نموده است.

در گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا تاکید شده که ترکیه به اولویت های اتحادیه اروپا پایبند نبوده است.

اقدامات ترکیه در دریای مدیترانه و تنش ها با یونان باعث افزایش اختلافات آنکارا با اتحادیه اروپا شده است.

طی هفته های گذشته، تنش ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال شروع حفاری ها و فعالیت های اکتشافی در این منطقه شروع شد. یونان با همراهی بعضی کشورهای اروپایی ادعا دارند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقداماتش هشدار داده اند. ترکیه اما اعلام نموده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

ناتو چندی قبل اطلاع داد که ترکیه و یونان یک خط تماس ویژه نظامی را به منظور سرانجام درگیری های احتمالی در دریای مدیترانه برقرار نموده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 665

به "واکنش آنکارا به مخالفت کمیسیون اتحادیه اروپا با عضویت ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آنکارا به مخالفت کمیسیون اتحادیه اروپا با عضویت ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید