روش های اخذ اقامت یونان

به گزارش بیست آمار، در حال حاضر بسیاری از افراد خواستار مهاجرت به کشور یونان هستند.در حال حاضر بیش از یک میلیون مهاجر در کشور یونان زندگی می نمایند. راه های متعددی برای مهاجرت به این کشور وجود دارند. از میان روش های اخذ اقامت یونان می توان به یافتن یک فرصت شغلی در این کشور اشاره نمود. سرمایه گذاری نیز یکی دیگر از روش های مهاجرت به یونان محسوب می گردد. در ادامه درباره روش های اخذ اقامت یونان بیشتر شرح خواهیم داد.

روش های اخذ اقامت یونان

در دهه اخیر محبوبیت کشور یونان به عنوان یک مقصد مهاجرتی در میان متقاضیان مهاجرت به طور قابل توجهی افزایش پیدا نموده است. افرادی که می خواهند به یونان مهاجرت نمایند در ابتدا باید روش مهاجرتی متناسب با شرایط خود را بیایند. در نظر داشته باشید روش مهاجرتی متناسب برای هر فرد فرق دارد.

مهاجرت به یونان

یونان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است؛ از این جهت بسیاری از قوانین مهاجرتی یونان با قوانین مهاجرتی سایر کشورهای اروپایی تفاوت چندانی ندارد. بعضی از افراد به وسیله خرید ملک یا ثبت شرکت اقامت یونان را می گیرند. متقاضیان با سرمایه اولیه محدود معمولاً از میان روش های اخذ اقامت یونان راه دریافت ویزای کار را انتخاب می نمایند. نزدیک به پانزده درصد از نیروی کار یونان را مهاجران تشکیل می دهند.

به طورکلی سریع ترین راه برای اخذ اقامت یونان سرمایه گذاری در این کشور است. راه های مختلفی برای سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت یونان وجود دارد. بسیاری از سرمایه داران به وسیله خرید ملک اقامت این کشور را می گیرند. از میان سایر راه های مهاجرت به یونان می توان به ثبت یک شرکت اشاره نمود. مهاجرت به یونان به وسیله تمکن مالی یکی از آسان ترین روش های اخذ اقامت محسوب می گردد.

اخذ اقامت به وسیله تمکن مالی برای افراد با عایدی سالیانه بالای سی هزار یورو ایده آل به شمار میرود. افرادی که به یونان مهاجرت می نمایند می توانند برای همسر و بچه ها زیر سن قانونی خود نیز ویزای این کشور را بگیرند. طی کردن فرایند اخذ ویزا جهت مهاجرت به کشور یونان معمولاً بین سه تا چهار ماه طول می کشد. برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به یونان و دیگر کشورهای اروپایی می توانید با مؤسسه های مهاجرتی معتبر تماس بگیرید.

اقامت یونان به وسیله تمکن مالی

دریافت ویزا به وسیله تمکن مالی یکی از رایج ترین روش های اخذ اقامت یونان است. همان طور که پیش تر به این موضوع اشاره نمودیم افراد برای مهاجرت از این طریق باید در سال عایدی بالای سی هزار یورو داشته باشند. در صورت تمایل به اخذ اقامت تمکن مالی یونان تهیه یک گزارش از گردش حساب بانکی طی دوازده ماه اخیر لازم است. ارائه این گزارش هنگام ثبت درخواست برای اخذ اقامت یونان به وسیله تمکن مالی الزامی به شمار میرود.

ذکر این نکته حائز اهمیت است داشتن مدرک زبان یونانی برای اخذ اقامت به وسیله تمکن مالی ضروری محسوب نمی گردد. کارمندان اداره مهاجرت یونان در ابتدا برای افرادی که خواستار اخذ اقامت به وسیله تمکن مالی هستند یک ویزا با اعتبار بیست و چهار ماه صادر می نماید. در صورت تمایل می توان نسبت به تمدید این نوع ویزا نیز اقدام کرد. افرادی که به وسیله تمکن مالی اقامت یونان را می گیرند پس از هشتاد و چهار هفته برای اخذ حق شهروندی کشور یونان واجد شرایط می شوند.

اقامت یونان به وسیله کار

یکی از روش های اخذ اقامت یونان یافتن یک موقعیت شغلی در این کشور است. در حال حاضر یونان صرفاً ویزای کاری از نوع جاب آفر صادر می نماید؛ از این جهت داشتن دعوت نامه کاری از سمت یک کارفرمای دارای تابعیت یونانی برای اخذ ویزای کاری یونان الزامی به شمار میرود. گام ابتدایی برای اخذ اقامت یونان به وسیله کار ارسال درخواست همکاری به کارفرمایان یونانی است. درصورتی که کارفرمایان خواستار استخدام کارجویان باشند برای آن ها دعوت نامه صادر می نمایند.

افرادی که در میان روش های مهاجرت به یونان راه دریافت ویزای کاری را انتخاب می نمایند، باید به زبان یونانی به طور کامل تسلط داشته باشند. در واقع ارائه مدرک زبان یونانی هنگام ثبت درخواست اخذ ویزای کاری کشور یونان ضروری محسوب می گردد. هزینه صدور ویزای کاری کشور یونان برای متقاضیان صد و هشتاد یورو است. هنگام ثبت درخواست افراد باید رسید پرداخت این هزینه را به کارمندان اداره مهاجرت کشور یونان تحویل دهند.

اقامت یونان به وسیله خرید ملک

خرید ملک یکی از روش های اخذ اقامت یونان محسوب می گردد. افراد برای اخذ اقامت یونان به وسیله خرید ملک باید حداقل دویست و پنجاه هزار یورو سرمایه اولیه داشته باشند. به طورکلی قیمت املاکی که در شهر آتن واقع شده اند بیشتر از املاک در سایر نقاط کشور یونان است. ارزش املاک در کشور یونان بین دو تا هفت درصد طی هر سال افزایش پیدا می نماید.

کارمندان اداره مهاجرت در ابتدا برای خریداران ملک یک ویزا با اعتبار شصت ماه صادر می نماید. در نظر داشته باشید این ویزا قابل تمدید است. افرادی که به وسیله خرید ملک به یونان مهاجرت می نمایند برای اخذ تابعیت این کشور نیز واجد شرایط هستند.

اقامت یونان به وسیله سرمایه گذاری

سرمایه داران در میان روش های اخذ اقامت یونان معمولاً راه دریافت اقامت به وسیله سرمایه گذاری را انتخاب می نمایند. از میان راه های سرمایه گذاری برای اخذ اقامت یونان می توان به خرید ملک، ثبت شرکت و خرید سهام شرکت های دولتی و خصوصی اشاره نمود. افراد برای اخذ اقامت به وسیله سرمایه گذاری در شرکت های خصوصی و دولتی یونان باید حداقل هفتاد هزار یورو سرمایه اولیه داشته باشند. ارائه گواهی تمکن مالی برای اخذ اقامت به وسیله این روش الزامی به شمار میرود.

درصورتی که افراد از میان روش های اخذ اقامت یونان راه سرمایه گذاری را انتخاب نمایند پس از هفت سال برای اخذ تابعیت واجد شرایط می شوند. هزینه صدور ویزای یونان برای سرمایه گذاران دویست و هفتاد یورو است. چنانچه سرمایه گذاران بخواهند برای همسر و بچه ها خود نیز ویزای کشور یونان را بگیرند باید این هزینه مجدداً پرداخت نمایند. ریسک سرمایه گذاری در یونان پایین است. ارزش سهام شرکت های خصوصی و دولتی طی هر سال بین نه تا پانزده درصد افزایش پیدا می نماید.

اقامت یونان به وسیله ثبت شرکت

یکی از روش های اخذ اقامت یونان ثبت یک شرکت در این کشور است. به طورکلی فرایند اخذ اقامت به وسیله ثبت شرکت نسبت به خرید ملک پیچیدگی های بیشتری دارد. بیشتر متقاضیان مهاجرت خواستار ثبت شرکت از نوع مسئولیت محدود در یونان هستند. برای ثبت این نوع از شرکت ها افراد باید حداقل بیست هزار یورو سرمایه اولیه داشته باشند.

نگارش یک طرح تجاری یا همان بیزینس پلن برای مهاجرت به وسیله ثبت شرکت الزامی به شمار میرود. کارشناسان مالی اداره مهاجرت یونان پیش از اعطای ویزا به متقاضیان ثبت شرکت طرح تجاری ارائه شده را به طور دقیق مورد آنالیز قرار می دهند. در صورت وجود نقص در طرح تجاری امکان رد شدن درخواست اخذ ویزا به وسیله کارمندان اداره مهاجرت کشور یونان وجود دارد.

نتیجه گیری

یونان یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی محسوب می گردد. در میان روش های اخذ اقامت یونان می توان به دریافت ویزای کاری و ثبت شرکت اشاره نمود. خرید ملک و تمکن مالی نیز سایر روش های مهاجرت به یونان هستند. افراد پس از مهاجرت به این کشور می توانند برای همسر و بچه هاشان نیز اقامت یونان را بگیرند. سرمایه داران معمولاً به وسیله سرمایه گذاری اقامت یونان را اخذ می نمایند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1659

به "روش های اخذ اقامت یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های اخذ اقامت یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید