خبرنگاران بازار بوکان در هفته جاری تعطیل شد

به گزارش بیست آمار، مهاباد- خبرنگاران- رییس ستاد پیشگیری از کرونا بوکان با تاکید بر ماندن مردم در خانه ها گفت: بازار این شهرستان در طول هفته جاری با توجه به شرایط نگران کننده بیماری کرونا تعطیل است.

خبرنگاران بازار بوکان در هفته جاری تعطیل شد

لقمان خسروپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ضمن قدردانی از مشارکت مردم در اجرای مصوبات این ستاد اضافه کرد: تمامی واحدهای صنفی به غیر از واحدهای نانوائی، خواربار فروشی، قصابی، میوه فروشی ها و مراکز عرضه مواد پروتئینی کماکان تا روز جمعه یکم فروردین ماه سال آینده تعطیل است از اینرو تمامی اصناف تا پایان هفته آینده نیز کماکان نسبت به تعطیلی مغازه های خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تمامی صنوف به جز واحدهای صنفی اعلام شده تعطیل بوده و با افرادی که اقدام به باز کردن مغازه های خود کنند از طرف متصدیان امر، مغازه های آنها پلمب خواهد شد.

وی اضافه کرد: مردم باید در خانه های خود مانده و مگر در شرایط اضطراری خارج نشوند زیرا کماکان بهترین راه پیشگیری از بیماری کرونا ماندن در خانه و رعایت نکات اصولی و بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه همه تجمعات تحت هر عنوانی در سطح شهر و دیگر نقاط ممنوع است، اضافه کرد: بازار احشام و هر نوع بازار محلی تعطیل است و تمامی مسیرها منتهی به آن ها مسدود شده است.

رییس ستاد پیشگیری از کرونا در خصوص رفت و آمدهای سطح شهر نیز گفت: مسیرهای اصلی شهر مسدود بوده بنابراین مردم از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه صاحبان مغازه و منازل مسکونی نیز در این زمینه باید مشارکت داشته و از فشار بر مستاجران خودداری کنند زیرا در این شرایط تخلیه خانه و مغازه آنها عملا امکان پذیر نیست اضافه کرد: عاجزانه از این افراد درخواست می شود اجاره این ایام که به اجبار تعطیل شده اند اخذ نشود و فعالان مدنی و خیران نیز باید نسبت به این مساله ورود کنند.

سرپرست فرمانداری بوکان با بیان اینکه بهترین راه کمک به پزشکان، پرستاران و مسوولان حوزه سلامت رعایت پیام های بهداشتی است، گفت: از تردد غیرضروری در اماکن بهداشتی و مطب ها نیز مردم باید به طور جدی خودداری کنند.

وی اضافه کرد: اقدامات کنترلی و نظارتی بر بازار و اماکن توزیع اقلام بهداشتی با هدف پیشگیری از احتکار ملزومات بهداشتی در حال انجام است و با احتکارگران و گرانفروشان برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، آخرین آمار مبتلایان به کرونا در بوکان 28 نفر است که در بخش ایزوله بیمارستان شهید دکترقلی پور بستری شده اند که جواب همگی این افراد مثبت اعلام شده است و تنها یکی از بیماران که بانویی 82 ساله است که از شرایط جسمانی مناسب برخوردار نیست.

روزگذشته یک بیمار مبتلا در بوکان فوت کرد و سه بیمار دیگر نیز بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

بوکان بعد از ارومیه بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 271

به "خبرنگاران بازار بوکان در هفته جاری تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازار بوکان در هفته جاری تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید