بانک مرکزی، تعمیق تدریجی معاملات سامانه نیما

به گزارش بیست آمار، خبرنگاران - رئیس کل بانک مرکزی گفت: علی رغم مسائل تجاری ناشی از شیوع کرونا و تداوم تحریمهای ظالمانه، در 5ماهه اول سال، نزدیک 15میلیارد دلار برای واردات کشور تأمین ارز کرده ایم.

بانک مرکزی، تعمیق تدریجی معاملات سامانه نیما

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی دکتر عبدالناصرهمتی رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به معاملات سامانه نیما مطرح نمود :معاملات حواله ارزی روزهای گذشته شهریورماه در سامانه نیما، که بخشی از آن همراه با ایام تعطیلات عزاداری بود از یک میلیارد یورو فراتر رفت که مؤید افزایش عرضه ارز توسط صادر کنندگان و تعمیق تدریجی بازار ثانویه معاملات حواله ارزی است.

همتی تاکید کرد: از روز سه شنبه بانک مرکزی ازطریق بازار متشکل ارزی و صرافی های بانکی تأمین نیازهای ارزی بازار اسکناس را آغازکرده است و درروزهای آینده نیز این سیاست را با هدف ایجاد تعادل و ثبات بازارارز با قدرت پیش خواهد برد.

رئیس کل بانک مرکزی تأمین کالاهای اساسی دارو و مواداولیه کارخانجات را اولویت اصلی این بانک در تأمین ارز واردات دانست و شرح داد: باتمام مسائل تجاری ناشی از شیوع کرونا و تداوم تحریمهای ظالمانه در 5ماهه اول سال نزدیک 15میلیارد دلار برای واردات کشور تأمین ارز کرده ایم.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 621

به "بانک مرکزی، تعمیق تدریجی معاملات سامانه نیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی، تعمیق تدریجی معاملات سامانه نیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید