ابلاغ دورکاری کارکنان دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش بیست آمار، ضوابط دورکاری کارکنان اداری دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد.

ابلاغ دورکاری کارکنان دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، ضوابط دورکاری کارکنان اداری این دانشگاه اعلام شد.

در این اطلاعیه آمده:

به استحضار می رساند پیرو تصمیم هیات رئیسه دانشگاه شریف، در 30 تیر ماه 1399 بر مبنای اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران و با توجه به شیوع و اوج گیری ویروس کرونا، با هدف جلوگیری از انتقال ویروس و حفظ سلامتی همکاران، مدیران واحدها می توانند از روزسه شنبه، 31 تیرماه 1399 تا اطلاع ثانوی (این اطلاع بر اساس مصوبات و ابلاغ های ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود و به وسیله امور اداری اطلاع رسانی خواهد شد)، با نظارت دقیق، اجازه استفاده از دورکاری را به نحوی که تعداد یک سوم از کارمندان هر واحد، به صورت نوبت بندی و چرخشی با شرایط زیر فراهم نمایند: 1. کلیه واحدها موظف هستند اصول بهداشتی و پروتکل های مشخص شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا را در محل کار رعایت نمایند.

2. ارائه خدمات در هر واحد به گونه ای تنظیم شود که در هر واحدی که احتیاج به پاسخگویی مستقیم به مراجعین وجود دارد حداقل یک نفر مستقر باشد، تا پاسخگویی به ارباب رجوع با محدودیت و اختلال روبرو نشود.

3. دورکاری کارکنان به عملکرد واحد لطمه ای وارد نکند و عضو دورکار همیشه در ساعات اداری در دسترس باشد و به محض احتیاج به حضور فیزیکی وی، در اسرع وقت در محل کار خود حاضر شود.

4. برای استفاده از دورکاری افراد دارای شرایط زیر در اولویت هستند:

الف- کارمندان دارای بیش از 55 سال سن، بیماری زمینه ای خاص یا آسیب پذیر (با ارائه مستندات پزشکی)، مادران باردار و مادرانی که فرزند خردسال زیر 6 سال دارند.

ب-کارمندان در قرنطینه و یا کارکنانی که پدر، مادر، همسر یا فرزندان آنان به بیماری کووید 19 مبتلا بوده و به گواهی مدارک مثبت، وظیفه نگهداری از بیمار را در منزل به عهده دارند.

5. چنانچه هر یک از همکاران به بیماری کووید 19 مبتلا گردند، مدت زمان عدم حضور آنان به عنوان استعلاجی محسوب می شود. اما با توجه به لزوم رعایت مدت زمان قرنطینه (انتها استعلاجی تا زمان آغاز به کار) در اولویت استفاده از دورکاری منظور شود.

6. کارکنان مبتلا به بیماری کووید 19 پس از انتها دوره استعلاجی، جهت دریافت گواهی سلامت، برای آغاز بکار به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه مراجعه نمایند.

7. همکاران شاغل در مرکز بهداشت و درمان که حضور آنان ضروری بوده، طبق ساعات مصوب مشخص شده ملزم به حضور در محل خدمت هستند.

8. کارمندان در روزهایی که دورکاری انجام می دهند موظف به ثبت دورکاری در سامانه حضور و غیاب هستند که باید توسط مدیر مربوطه تأیید شود (این امکان در برنامه فراهم شد).

9. کارمندانی که ملزم به حضور در محل کار خود هستند، موظف به استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و همچنین ثبت تردد فقط به وسیله کارت زنی هستند، در غیر این صورت در سامانه برای آنها غیبت منظور خواهد شد.

10. همکاران گرامی جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، موکدا به واحدهای ستادی دانشگاه (مانند امور اداری، رفاهی، اقتصادی و…) مراجعه حضوری نداشته باشند و برای پیگیری امور اداری خود به وسیله میز پشتیبانی امور اداری و دیگر سامانه الکترونیکی و.... اقدام نمایند.

11. استفاده توام کارکنان از دورکاری و مرخصی استحقاقی و تشویقی موضوع مصوبه مورخ 24/04/1399 هیئت رئیسه تا انتها شهریور 1399 در صورت صلاحدید و موافقت مدیر واحد بلامانع است. مدیران جدول استفاده از مرخصی تشویقی در ماه های مرداد و شهریور را (با رعایت بندهای 4 و 5 مصوبه یادشده)، حداکثر تا تاریخ ینجم ماه بعد به مدیریت امور اداری ارسال نمایند.

12. واحد آموزش امور اداری کوشش خواهد نمود در صورت طولانی شدن مدت زمان اجرای دورکاری و با توجه به برنامه دورکاری اعلام شده از سوی واحدها، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی مجازی برای همکارانی که دورکار هستند به عنوان فرصتی برای جبران عقب ماندگی از برنامه های آموزشی و استفاده از ظرفیت های موجود برای آموزش های مجازی اقدام نماید.

13. نظارت بر رعایت موارد فوق توسط معاونت اداری و اقتصادی انجام می شود و در صورت عدم رعایت حدنصاب کارکنان دورکار یا اختلال در ارائه خدمات، واحد از امکان دورکاری محروم خواهد شد. مدیران واحدها در این زمینه مسئولیت مستقیم دارند و تلفن شماره 4433پاسخگوی سوالات احتاقتصادی مدیران است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 555

به "ابلاغ دورکاری کارکنان دانشگاه صنعتی شریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ دورکاری کارکنان دانشگاه صنعتی شریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید