مدیرعامل ایرانسل: تحول دیجیتال گریزناپذیر است

به گزارش بیست آمار، مدیرعامل ایرانسل با اشاره به فرایند دیجیتالی شدن خدمات و کسب وکار ها با ظهور فناوری های تازه ارتباطی، تحول دیجیتال و گذار به دنیای تازه را گریزناپذیر دانست و بر آماده سازی زیرساخت های لازم به وسیله بخش صنعت، تأکید کرد.

مدیرعامل ایرانسل: تحول دیجیتال گریزناپذیر است

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دکتر بیژن عباسی آرند که ظهر امروز دوشنبه 15 شهریور 1400، به صورت آنلاین در افتتاحیۀ کنفرانس بین المللی و پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال سخن می گفت، با اشاره به اینکه تحول دیجیتال و نقش سازمان های پیشرو در این زمینه، همیشه مورد توجه علاقه مندان این موضوع بوده است، گفت: با توسعۀ فناوری مخصوصاً در حوزۀ IT و ICT، تغییراتی جدی در زندگی روزمرۀ مردم و در کسب وکار ها و خدمات ایجاد شده است.

وی با اشاره به پایه گذاری ایجاد خدمات دیجیتال امروزی به وسیله نسل چهار تلفن همراه و نسل های قبل، گفت: با ظهور و بروز نسل پنجم تلفن همراه در جهان و ایران، عرصه برای ایجاد تحولی بزرگتر که تحول دیجیتال نامیده می گردد، فراهم شده است.

مدیرعامل ایرانسل، اتصال انبوه، ضریب تأخیر کمتر و پایداری بالاتر را از جمله مهمترین ویژگی های این نسل از فناوری برشمرد و تأکید کرد: امروز شاهدیم که حوزه هایی مانند سلامت، کشاورزی، پزشکی از راه دور، خودروسازی، هوشمندسازی انرژی و… در خیلی از کشورها، با به کارگیری فناوری نسل نو محقق شده و امکان گذار را فراهم نموده است.

وی اضافه نمود: ما در ایرانسل به اسم اپراتور پیشرو در حوزه های دیتا و دیجیتال، با پیش بینی این فرایند، در ادامۀ جهت پیاده سازی تکنولوژی های نو، توانستیم به این حوزه هم ورود کنیم و خوشبختانه، در روز اول مرداد ماه سال 1399، نخستین سایت تجاری ایران و ایرانسل را رسماً راه اندازی کردیم و در ادامه هم، 6 سایت تجاری نسل پنج دیگر، در تهران و شهر های شیراز، مشهد و کیش، به وسیله ایرانسل راه اندازی شد. بعلاوه زیرساخت شبکۀ ایرانسل، هم در هستۀ شبکه و هم در بخش انتقال، کاملاً متناسب با توسعۀ نسل پنج تلفن همراه، متحول شده است.

عباسی آرند توضیح داد: در آینده نه چندان دور، علاوه بر امکان ارائۀ خدمات بهتر به کاربران عادی، مانند ارائۀ خدمات VoD با کیفیت 4K و 8K، با ارائه خدمات صنعتی بر بستر فناوری نو، زمینۀ بیشتری برای توسعۀ مالی فراهم می گردد و بخش صنعت، برای افزایش بهره وری، لاجرم باید از فناوری نو استفاده کند. یکی از این فناوری ها که شئون مختلف صنعت را تحت تأثیر قرار می دهد، 5G است و صنایع در کشور ما هم باید زمینه و زیرساخت لازم برای استفاده از این فناوری را فراهم نمایند.

وی تأکید کرد: فرایند تحول دیجیتال در جهان شروع شده و از آن گریزی نیست. در ایران هم باید ایجاد زیرساخت های تحول دیجیتال دنبال گردد که این امر، یاری می نماید تا هم خدمات نو ارائه گردد، کسب وکار های نو توسعه پیدا نمایند و ظرفیت اشتغال زایی بیشتری فراهم گردد و هم هر کسی که در این حوزه کار می نماید، از منافع آن بهره مند گردد.

مدیرعامل ایرانسل در انتها سخنان خود، برگزاری کنفرانس و ارزیابی تحول دیجیتال و رویداد های مشابه را با هدف تبیین بخش های مختلف و مؤلفه ها و زوایای تحول دیجیتال برای کنشگران مختلف، مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تا با فراهم شدن بستر لازم، کشور با شرایط بهتری وارد این عرصۀ نو گردد.

کنفرانس بین المللی و پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال روز های 15 تا 16 شهریور، به وسیله دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، به صورت آنلاین برگزار می گردد و فردا با اعلام برندگان بخش های مختلف، به کار خود سرانجام می دهد. علاقه مندان می توانند این رویداد را به طور مستقیم از اپلیکیشن لنز ایرانسل مشاهده نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1207

به "مدیرعامل ایرانسل: تحول دیجیتال گریزناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل ایرانسل: تحول دیجیتال گریزناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید