آزمون ها باید در مکان های باز و دارای تهویه هوا برگزار شود، اصناف بیشترین همراهی را در طی 14 ماه اخیر داشته اند

به گزارش بیست آمار، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا گفت: آزمون ها باید در مکان های باز و دارای تهویه هوا برگزار شود تا از انتقال و شیوع بیماری جلوگیری شود.

آزمون ها باید در مکان های باز و دارای تهویه هوا برگزار شود، اصناف بیشترین همراهی را در طی 14 ماه اخیر داشته اند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری در جلسه امروز کمیته که با حضور کنندگان دستگاه ها در محل وزارت کشور برگزار گشت با اشاره به اینکه امروز تمام تلاش دستگاه ها با متولی گری وزارت بهداشت و درمان بر کنترل و مهار موج چهارم بیماری قرار گرفته است؛ گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان فرایند بیماری در کشور در شرایط کنترل و مهار قرار گرفته است.

ذوالفقاری گفت: تعداد شهر های قرمز در کشور در حدود 301 شهر است امیدواریم با فرایند خوب مدیریت بیماری و ادامه رعایت شیوه نامه ها از طریق اصناف و مردم فهیم این میزان در هفته های آینده کاهش پیدا کند.

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه باید کنترل بیماری به صورت جدی و هدفمند پیگیری شود؛ گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی از قبیل فاصله گذاری اجتماعی، ممنوعیت سفر ها و دورهمی های جمعی بایستی دقیق رعایت شود.

موضوع برگزاری آزمون های وزارت آموزش و پرورش از دیگر محور های جلسه امروز بود و در این خصوص ذوالفقاری شرح داد: برگزاری آزمون ها به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در زمان هایی که اطلاع رسانی می شود، انجام می گیرد.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع اصناف و محدودیت های اعمال شده بر آن ها اشاره کرد و گفت: انصافا اصناف بیشترین همراهی را در طی 14 ماه اخیر شیوع بیماری کرونا داشته اند.

ذوالفقاری شرح داد: اصناف جامعه بسیار بزرگی را شامل می شود و طبق گزارش ها حدود سه میلیون واحد صنفی با جمعیت 9 میلیون نفری داریم که به نوبه خود سهم بزرگی را در اقتصاد کشور تشکیل می دهند.

وی در این خصوص یادآور شد: با هدف جلوگیری از آسیب دیدن اصناف این پیشنهاد را به ستاد ملی مدیریت کرونا ارائه خواهیم داد که کسب و کار و اصناف مثل واحد های تولیدی با رعایت شدید پروتکل ها انجام گیرد.

معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: در این خصوص نظارت را خود اتحادیه ها و اصناف انجام دهند و مراتب را به وزارت بهداشت اعلام کنند.

ذوالفقاری در پایان گفت: باید با تلاش و همت همگی بتوانیم از این موج سهمگین که روزانه مرگ نزدیک به 400 نفری را در کشور رقم می زند، عبور کنیم و اجازه ندهیم که وضع بیماری در کشور در اثر اهمال کاری ها و بی تفاوتی ها، شیوع و گستره بیشتری گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1149

به "آزمون ها باید در مکان های باز و دارای تهویه هوا برگزار شود، اصناف بیشترین همراهی را در طی 14 ماه اخیر داشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون ها باید در مکان های باز و دارای تهویه هوا برگزار شود، اصناف بیشترین همراهی را در طی 14 ماه اخیر داشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید