دانشگاه های علوم پزشکی از 15 مهر به طور کامل بازگشایی می شوند

به گزارش بیست آمار، تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت که با اجرای کامل واکسیناسیون دانشجویان و اساتید، تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از 15 مهر ماه به طور کامل بازگشایی خواهند شد.

دانشگاه های علوم پزشکی از 15 مهر به طور کامل بازگشایی می شوند

به گزارش وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی خانواده های دانشجویان و اساتید دانشگاه ها هم زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند اظهار کرد: با هماهنگی که با وزارت علوم اجرا شده است، آبان ماه سال جاری هم سایر دانشگاه های کشور بازگشایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50 میلیون نفر تحت پوشش برنامه واکسیناسیون قرار گرفته اند، توضیح داد: در هفته گذشته هشت میلیون و 200 هزار نفر زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند که این مقدار در جهان بی سابقه است و بزودی جمعیت زیر پوشش در کشور به 70 درصد خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد برنامه ریزی برای مقابله با پیک ششم بیماری کرونا اظهار کرد: برترین راه چاره اجرای برنامه واکسیناسیون است که در حال حاضر به شکل گسترده در حال اجرا بوده و بر اساس آنالیز های اجرا شده واکسن های موجود در کشور می تواند از ایجاد پیک های بعدی جلوگیری نماید.

وی تاکید نمود: در کنار برنامه واکسیناسیون باید به موضوع رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هم توجه گردد تا بتوان چرخه ویروس کرونا را کاهش و قطع کرد.

عین اللهی با بیان اینکه متاسفانه به علت همه گیری ویروس کرونا، محدودیت های مختلفی در سطح کشور به اجرا در آمد اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی در پی شرایطی هستیم تا افرادی که تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند بتوانند در فعالیت های اجتماعی، مالی و یا برنامه های سفر به راحتی شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1238

به "دانشگاه های علوم پزشکی از 15 مهر به طور کامل بازگشایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های علوم پزشکی از 15 مهر به طور کامل بازگشایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید