121 معدن فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

به گزارش بیست آمار، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: تا به امروز 158 پروانه بهره برداری صادر شده که 121 مورد آن در حال حاضر فعال است.

121 معدن فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

مهرداد قاسمی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: تا به امروز 158 پروانه بهره برداری در حوزه معادن صادر شده که 121 مورد آن در حال حاضر فعال است و اشتغال زایی یک هزار و 46 نفر را به همراه داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: مواد معدنی استخراج شده از معادن استان شامل آرژیلیت، بوکسیت برای تهیه اجرام نسوز، سنگ تزئینی، سنگ لاشه برای فراوری شن، ماسه و آسفالت، سنگ گچ، سیلیس و سنگ آهک و آلوویم است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: مواد معدنی خام از چهارمحال و بختیاری به سایر استان ها ارسال و مواد فرآوری شده و سپس صادر می گردد، چون ظرفیت استان پایین است و تعداد سنگ بری ها فقط جوابگوی احتیاج خود استان است.

قاسمی با بیان اینکه فراوری معادن استان تا سرانجام سال گذشته، 6 میلیون تن بوده اعلام کرد: در امسال و با افزایش ساخت و ساز حوزه مسکن این استخراج روند افزایشی خواهد داشت.

وی یادآورشد: 126 محدوده بلامعارض در حوزه معادن چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در این ماه اوراق و اسناد مربوط به آن ها منتشر و به مزایده گذاشته می گردد.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 مهر 1401 بروزرسانی: 12 مهر 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1563

به "121 معدن فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "121 معدن فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید