تولید جدید شبکه العالم؛ معرفی چای ایرانی به جهانیان

به گزارش بیست آمار، خبرگزاری خبرنگاران- فرایند تولید چای مرغوب ایرانی، محصول خطه سرسبزگیلان در مستند چای ایرانی با نام عربی الشای الایرانی از شبکه العالم پخش خواهد شد.

تولید جدید شبکه العالم؛ معرفی چای ایرانی به جهانیان

به گزارش خبرنگاران، امروزه چای، پرمصرف ترین نوشیدنی ایرانی ها و یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی عادی مردم ایران است. سابقه کاشت چای در ایران به یک قرن پیش باز می گردد و اصلی ترین باغات چای به دلیل وجود هوای مناسب برای کشت این گیاه در استان های شمالی کشور است. سهم ایران 4 تا 5/4 درصد از مصرف کل چای در بازار جهان است.

محمد تعیین مقامی، تهیه کننده مستند چای ایرانی دوربین العالم را به همراه گروه مستند ساز به استان گیلان و شهرهای لاهیجان و املش برده و به معرفی کامل این محصول پرطرفدار پرداخته است.

مقامی در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت این نوشیدنی معطر در نظر همه ایرانی ها و مردم جهان و نیز حمایت از صادرات آن ، فرایند تولید این محصول دوست داشتنی را از لحظه کاشت، داشت و برداشت و نیز فرآوری آن تا مرحله بسته بندی و روانه شدن آن به بازار در مستند چای به طور کامل ثبت کرده ایم و رونق تولید و کشاورزی در ایران را به زیباترین شکل به تصویر کشیده ایم.

وی اضافه کرد: در خصوص این فرایند و نقاط قوت و ضعف آن با چای کاران و کشاورزان تولید کننده این محصول گفت و گو کردیم و همگی بر ارتقاء کیفیت چای ایرانی و افزایش صادرات و بهبود اشتغال زایی این صنعت تاکید داشتند.

محمد تعیین مقامی ضمن اشاره به طرح موضوع گردشگری کشاورزی در این مستند و گفت و گو با کارشناسان مربوطه در این باره، خاطر نشان کرد: در استان گیلان امکاناتی فراهم شده است تا گردشگران داخلی و خارجی فرآیند تولید چای را از کاشت، برداشت تا فرآوری در یک مجموعه واحد نظاره گر باشند و در این مستند نیز موضوع گردشگری کشاورزی مطرح و درباره آن با کارشناسان مربوطه گفت و گو شده است.

شهر جادویی توسرکن، هندورابی، از قلب طبیعتوپرواز از جمله مستند های جذاب و دیدنی با موضوعات مختلف است که پیش از این مقامی برای شبکه العالم تهیه و تولید کرده است.

مستند چای ایرانی به تهیه کنندگی محمد تعیین مقامی، اجرای محمد باقر حیدری، تصویربرداری میرحسین عزیزی و محمد حسین طاهری و تدوین و گرافیک نیما محسنی، یکم فروردین ساعت 21 به وقت تهران به روی آنتن شبکه العالم خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 968

به "تولید جدید شبکه العالم؛ معرفی چای ایرانی به جهانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید جدید شبکه العالم؛ معرفی چای ایرانی به جهانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید