چگونه اینفلوئنسر شویم؟

به گزارش بیست آمار، در حال حاضر در فضای مجازی افرادی وجود دارند که در میان سایر کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این محبوبیت از جنس محبوبیت سلبریتی ها نیست. محبوبیت اینفلوئنسرها از صداقت و تجربه شان نشأت می گیرد. اینفلوئنسرها فالوئرهای زیاد و وفاداری دارند که مدام در حال پیگیری و حمایت از آنها هستند. به همین دلیل نوع جدیدی از بازاریابی به نام اینفلوئنسر مارکتینگ در فضای کسب و کار فعالیت خود را شروع نموده است.

چگونه اینفلوئنسر شویم؟

در حال حاضر در فضای مجازی افرادی وجود دارند که در میان سایر کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این محبوبیت از جنس محبوبیت سلبریتی ها نیست. محبوبیت اینفلوئنسر از صداقت و تجربه شان نشأت می گیرد.

اینفلوئنسرها فالوئرهای زیاد و وفاداری دارند که مدام در حال پیگیری و حمایت از آنها هستند. به همین دلیل نوع جدیدی از بازاریابی به نام اینفلوئنسر مارکتینگ در فضای کسب و کار فعالیت خود را شروع نموده است.

اینفلوئنسر مارکتینگ توانسته است بسیاری از کسب و کارها را متحول و ادبیات جدیدی را به فضای کسب و کار وارد کند. به همین سبب بسیاری از افراد فعالیت های خود را مبنی بر تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر شروع نموده اند اما در این جهت نتوانسته اند موفقیت چشمگیری را به دست بیاورند. در این مقاله قصد داریم تا با بیان مهم ترین روش های تبدیل شدن به اینفلوئنسر، این جهت را برای شما علاقه مندان هموار کنیم.

انتخاب موقعیت

هدف را تعیین کنید

برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر در فضای مجازی باید اقدام به فراوری محتوا کنید. فراوری محتوا نیز با توجه به گستردگی علایق مخاطبان، می تواند دشواری های خاص خود را به همراه داشته باشد. به همین دلیل باید موقعیت و جایگاهی که قصد ادامه فعالیت در آن را دارید، برای خود تعیین کنید.

در ابتدا باید این سؤال را از خود بپرسید: مخاطبانی که قصد تأثیرگذاری بر آنها را دارید، دارای کدام نوع شخصیت و پرسونا هستند و نسبت به چه نوعمحتوایی واکنش نشان می دهند.

انتخاب شبکه مناسب

شبکه اجتماعی خود را انتخاب کنید

شبکه اجتماعی اینستاگرام جایی است که 93درصد از فعالیت های اینفلوئنسرها در آن انجام می شود.

البته باید به این نکته نیز اشاره نمود که این آمار، نشان از این نیست که اینستاگرام شبکه ای کامل برای فراوری محتوا و اینفلوئنسر مارکتینگ باشد.

شبکه اجتماعی ایده آل برای انجام فعالیت های مربوط به اینفلوئنسر شبکه ای است که تعداد مخاطبان هدف شما در آن حداکثر باشد.

استراتژی محتوا

برای فراوری محتوای خود استراژی داشته باشید

یکی از رایج ترین روش های مدیریت شبکه های اجتماعی و فراوری محتوای شبکه های اجتماعی قانون 5-3-2 است.

بر اساس این قانون از هر 10 مقاله ای که نوشته می شود، 5 عدد از مقاله ها باید ناب و باکیفیت باشند که توسط شخص ثالثی نوشته شده باشند و 3 مقاله باید به صورت آموزشی و خبری باشند که توسط شما نوشته شده باشند. 2 مقاله نیز باید در خصوص شما نوشته شود.

فراوری محتوا و اهمیت انتشار

با کیفیت ترین محتوا اگر توسط بازدیدنمایندگان دیده نشود و آنها را درگیر نکند، دارای ارزش نیست و در فرآیند اینفلوئنسر کارکرد مثبتی به همراه نخواهد داشت.

به همین دلیل مدیریت شبکه های اجتماعی در این مورد دارای اهمیت ویژه ای است. احتمال دیده شدن محتوای فراوریی توسط شما با زمان انتشار آن دارای رابطه است.

زمانی که برای انتشار مطالب انتخاب می کنید، بسیار حائز اهمیت است. دلیل اصلی این اهمیت به تعداد کاربران آنلاین در ساعت انتشار محتوا باز می شود.

گسترش شبکه مخاطبان

افزایش مخاطبان اینفلوئنسر

شما همیشه باید بخشی از تمرکز خود را به تقویت شبکه فالوئرها و افزایش تعداد آنها اختصاص دهید.

یکی از بهترین روش های تقویت و گسترش شبکه مخاطبان، نوشتن در وبلاگ هاست.

با نوشتن در وبلاگ ها رفته رفته افراد بیشتری با نام شما آشنا می شوند و احتمال اینکه این افراد در شبکه های اجتماعی نیز به دنبال شما باشند، افزایش می یابد.

علاوه بر این نگارش پست به صورت نویسنده مهمان نیز می تواند موجب تسریع فرآیند شود.

تعامل با فالوئرها

با مخاطبان تعامل برقرار کنید

یکی از مهم ترین وظایفی که اینفلوئنسر باید به آن توجه داشته باشد، پاسخ به نظرات و سؤالات کاربران در صفحات شبکه های اجتماعی است.

پاسخ دادن به نظرات و سؤالات فالوئرها به آنها این پیغام را می رساند که برای شما ارزشمند هستند و تصویر مثبتی از شما در ذهن آنها به جای می گذارد.

البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که همیشه در نظرات فالوئرها نباید انتظار عکس العمل مثبت داشته باشید.

ارزیابی عملکرد

یکی از مهم ترین بخش های مدیریت شبکه های اجتماعی، آنالیز آمارها و در نهایت ارزیابی عملکرد است.

در حال حاضر فرآیند ارزیابی عملکرد و داد ه های مربوط به صفحه شما در شبکه های اجتماعی توسط کسب و کارهای بسیاری می تواند مورد آنالیز و تحلیل قرار بگیرد.

در ادامه بخوانید :

هوای اینفلوئنسرها را بیشتر داشته باشید

29 بهمن 98 932

استفاده از اینفلوئنسرها خوبه یا بد؟

16 اردیبهشت 98 203

این کسب و کارها اطلاعات مفیدی از شرایط فعلی صفحه شما را ارائه می نمایند که در مدیریت شبکه های اجتماعی می تواند یاری بزرگی به شما بکند.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 282

به "چگونه اینفلوئنسر شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اینفلوئنسر شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید