پیشنهاد برای فروش کتاب در پیاده روها، خسارت شدید کتابفروشان ایرلندی در دوران قرنطینه

به گزارش بیست آمار، به گزارش خبرنگاران به نقل از آیریش تایمز، اتحادیه کتابفروشان بریتانیا از دولت خواست تا در طول مرحله دوم قرنطینه انگلیس، کتابفروشی ها را به عنوان خرده فروشان ضروری طبقه بندی کند؛ زیرا سایر خرده فروشانی که کتاب می فروشند نظیر سوپرمارکت ها همچنان باز خواهند ماند. در نامه ای که مریل هالز، مدیرعامل اتحادیه کتابفروشان روز گذشته به وزرای دولت نوشت، کتابفروشی ها را فانوس تمدن و نور امید توصیف کرد و نوشت: بسته نگه داشتن آنها، در حالی که سایر خرده فروشانی که کتاب می فروشند اجازه دارند باز بمانند به طور بالقوه از نظر تجاری ویران کننده و از نظر اخلاقی مساله ساز است.

پیشنهاد برای فروش کتاب در پیاده روها، خسارت شدید کتابفروشان ایرلندی در دوران قرنطینه

فراخوان اتحادیه کتابفروشان توسط برخی از نویسندگان عظیم بریتانیا نظیر فیلیپ پولمن، الی اسمیت و سیمون شاما نیز تایید شده که در نامه ای جداگانه از بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا خواستند کتاب را به عنوان موارد ضروری دسته بندی نموده و به کتابفروشی ها و کتابخانه ها اجازه بدهد باز بمانند.

نویسندگان با اشاره به افزایش فروش کتاب و امانت دریافت از کتابخانه ها در طول این همه گیری، از این موضوع برای اثبات اهمیت کتاب برای سلامت ذهن و شادیِ مردم استفاده نموده و گفتند: ما به عنوان یک کشور نباید اجازه بدهیم که کتابفروشی ها از کار بی کار شوند. ما برخی از بهترین های جهان را داریم.

در کشور ایرلند دولت سختگیری های بیشتری برای کتابفروشان و ناشران در نظر گرفته است و تعداد بسیار کمتری از آنها اجازه فعالیت در دوران قرنطینه را دارند و به خاطر همین هنوز روش های خرید و فروش آنلاین و سفارش های تلفنی در این کشور ادامه دارد. آمارهای مربوط به فروش کتاب در ابتدای امسال و همچنین سال گذشته نشان از نرخ بالای مطالعه مردم در بریتانیا دارد؛ ولی هنوز خرده فروشان و کتابفروشان سنتی شرایط بدی دارند.

در ایرلند روزنامه نگاران خطاب به کتابفروشان پیشنهاد کردند که کتاب هایشان را در فضای باز و اماکن عمومی حراج نمایند که البته این پیشنهاد با مخالفت دولت روبرو نشده است. گفته می گردد بیشتر کتابفروشان به خاطر تعطیلی کرونا در این کشور خسارت های شدیدی متحمل هستند. طبق آمارهای دولت در سال 2020 بیشتر کتاب های فروخته شده در بریتانیا و ایرلند مربوط به فروش آنلاین و سایت آمازون بوده است و در این میان دولت هنوز برنامه ای برای جبران خسارت کتابفروشان ارائه ننموده است.

اونا مولالی خبرنگار روزنامه ایرلندی آیریش تایمز در یادداشتی از دولت خواسته است که به کتابفروشان اجازه دهد کتاب های خود را در فضای باز حراج نمایند. این مقاله با واکنش مثبت کتابفروشان و همچنین شبکه های اجتماعی در این کشور روبرو شده است به طوری که کمپینی برای عرضه کتاب در فضای عمومی و حتی کنار پیاده روها ایجاد شده است. ایرلندی ها می گویند دولت باید راهکاری در جهت حمایت از کتابفروشان سنتی ارائه کند که تا کنون این مهم انجام نشده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1054

به "پیشنهاد برای فروش کتاب در پیاده روها، خسارت شدید کتابفروشان ایرلندی در دوران قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد برای فروش کتاب در پیاده روها، خسارت شدید کتابفروشان ایرلندی در دوران قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید