نجار: موافقت رهبری با اختصاص 40 هزار میلیارد ریال برای فاضلاب اهواز

به گزارش بیست آمار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب و دولت نسبت به شرایط خوزستان گفت: پیرو نامه وزیر کشور به رهبر معظم انقلاب، ایشان با اختصاص 40 هزار میلیارد ریال برای ساماندهی شرایط آب و فاضلاب اهواز موافقت کردند.

نجار: موافقت رهبری با اختصاص 40 هزار میلیارد ریال برای فاضلاب اهواز

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار روز شنبه در حاشیه بازدید از مناطق مختلف درگیر با آبگرفتگی در اهواز و کوت عبدا... (مرکز شهرستان کارون) در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه زیرساخت فاضلاب اهواز نیازمند کاری اساسی است توضیح داد: برای ساماندهی سیستم فاضلاب و کانال دفع آب های سطحی اهواز باید مطالعه دقیقی صورت گیرد.

وی افزود: مساله فاضلاب از آب های سطحی باید تفکیک شود چرا که شبکه فاضلاب کنونی اهواز گنجایش فاضلاب و آب های سطحی را با یکدیگر ندارد و با یک بارندگی موجب خروج و بیرون زدگی فاضلاب می شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به تغییر اقلیم اعلام نمود: تغییر اقلیم یک واقعیت است که باید آن را بپذیریم، تغییرات اقلیمیی در واقع نوع بارش، زمان بارش و پراکنش آن را دربر می گیرد.

وی با اشاره به بارندگی اخیر در اهواز و دلایل آبگرفتگی ناشی از آن توضیح داد: در بارندگی روز دوشنبه هفته گذشته در سه ساعت حدود 88 میلیمتر باران در اهواز بارید، این در حالی است که بارندگی اهواز در طول سال زراعی در حدود 150میلیمتر است و این 88 میلیمتر تنها در سه ساعت رخ داد.

نجار افزود: براساس بازدید هایی که در مناطق مختلف اهواز داشتم حتی یک نهر ساده برای انتقال آب های سطحی وجود ندارد؛ به عنوان مثال در منطقه شهرک دانشگاه اهواز که الان آبگرفتگی موجب مسائل بسیاری برای ساکنان آن شده هیچ گونه کانال آب های سطحی وجود ندارد و عمده نقاط مختلف اهواز همین گونه است.

وی اعلام نمود: با بارندگی اخیر، 17 نقطه در اهواز با آبگرفتگی رو به رو شدند که از لحظات نخست بارندگی و با تلاش گسترده از سوی مسئولان اجرایی خوزستان و دستگاه های مربوطه با مدیریت استاندار اقدامات مناسب صورت گرفت و 17 نقطه آبگرفته به سه نقطه کاهش یافت که یکی از این مناطق که عمده مسائل هم آنجاست شهرک دانشگاه اهواز است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این که شهرک دانشگاه خط القعر است ادامه داد: با استفاده از پمپ های مکنده و ماشین آلات مختلف، تخلیه آب این منطقه در حال انجام است و پیش بینی می شود، 2 تا سه روز آینده این شرایط ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: خساراتی که به مردم وارد شده جبران می شود و برای کسانی که لوازم خانگی شان دچار آسیب شده نیز تدابیری اندیشیده شده است.

نجار اعلام نمود: از پارسال تا به امروز نزدیک به 100 پمپ خریداری شده که از این پمپ ها در آبگرفتگی اخیر استفاده شد؛ از شهرداری تهران نیز 70 پمپ و ماشینآلات به همراه نیروی انسانی به خوزستان اعزام شد که اکنون در منطقه هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور صبح شنبه وارد اهواز شد و به همراه مسئولان محلی از شهرک دانشگاه اهواز و کوی معین زاده، کوی مشعلی، چهار راه زند و شهر کوت عبدا... که دچار آبگرفتگی ناشی از بارش شدید باران هفته گذشته بودند دیدن کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 36

به "نجار: موافقت رهبری با اختصاص 40 هزار میلیارد ریال برای فاضلاب اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجار: موافقت رهبری با اختصاص 40 هزار میلیارد ریال برای فاضلاب اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید