نامگذاری دو خیابان تهران به نام دو پیشکسوت استقلال و پرسپولیس

به گزارش بیست آمار، رییس کمیته ورزش شورای شهر تهران از نامگذاری دو خیابان در پایتخت به نام دو تن از پیشکسوتان تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس خبر داد.

نامگذاری دو خیابان تهران به نام دو پیشکسوت استقلال و پرسپولیس

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران؛ حجت نظری در حاشیه جلسه شورای شهر تهران دراین باره گفت: با تصویب اعضای شورای شهر تهران، خیابان روشنایی در منطقه یک شهرداری تهران که در مجاورت منزل زنده یاد منصور پورحیدری از بزرگان ملی پوش و پیشکسوت باشگاه استقلال واقع شده است، تغییر نام یافت.

وی ادامه داد: همچنین اعضای شورای شهر، با تغییر نام بلوار گلستان در منطقه هشت شهرداری تهران، به نام زنده یاد جعفر کاشانی دیگر ملی پوش خوش نام و از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس نیز موافقت کردند. دلیل این نامگذاری دلیل قرار دریافت باشگاه شاهین در این خیابان است که مرحوم کاشانی زحمت های زیادی برای آن متحمل شدند.

نظری از نصب تندیس این دو پیشکسوت نیز خبر داد و گفت: هر دو نام گذاری با توافق و تعامل با دو خانواده صورت گرفت و به زودی تندیس این دو عزیز نیز در محل دو خیابان نامگذاری شده نصب خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به رویه نامگذاری ها در تهران شرح داد: شورای شهر فرای رنگ ها و تیم ها در تلاش است تا مردم بزرگان و افتخارآفرینان ملی، ورزشی، فرهنگی، هنری و ... را بیشتر بشناسند و به مرور از یاد نبرند. به همین دلیل نیز در این دوره بیش از نیمی از نامگذاری های اجرا شده مربوط به شهدا و ایثارگران بوده و تلاش کردیم تا برای حفظ هویت تاریخی و فرهنگی شهر، نام دیگر مفاخر را نیز بر معابر قرار دهیم.

وی در پاسخ به این انتقاد که آیا شورای شهر تهران تنها اقدام به تغییر نام خیابان ها و معابر کرده است، اضافه کرد: این موضوع بیشتر جریان سازی و تبلیغ رسانه ای است و اتفاقا افرادی که سعی در القای این موارد دارند، می خواهند با جریان سازی رسانه ای تلاش کنند تا اقدامات شورا و مدیریت شهری در بازپس گیری املاک واگذار شده، اجرای پروژه های محلی که موجب رضایتمندی شهروندان شده، جلوگیری از وقوع سیل در مترو و معابر در پی بارندگی های شدید، افتتاح بوستان ها و فضاهای محلی، سمن سراها و صدها مورد دیگر به چشم نیاید.

نظری اضافه کرد: به همین دلیل نیز از مردم می خواهم که اقدامات و مصوبات شورا را به شکل مستقیم از طریق سامانه مصوبات و نیز سامانه طرح ها و لوایح که اتفاقا همین سامانه نیز جزو دستاوردهای شورای فعلی است دنبال کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 813

به "نامگذاری دو خیابان تهران به نام دو پیشکسوت استقلال و پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامگذاری دو خیابان تهران به نام دو پیشکسوت استقلال و پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید