مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس را با ریش سفیدی صادر نمی نمایند

به گزارش بیست آمار، تهران (پانا) - کارشناس فوتبال گفت برای دریافت مجوز حرفه ای AFC، باید ایرادهای خود را رفع کنیم چون این موضوع با ریش سفیدی حل نمی گردد.

مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس را با ریش سفیدی صادر نمی نمایند

به گزارش آنا، هومن افاضلی، درباره شرایط استقلال و پرسپولیس که در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند، اظهار کرد: متأسفانه هیچ کاری را با آن ارزش واقعی که باید مورد توجه قرار نمی دهیم و می خواهیم مسائل را با ریش سفیدی و تو بمیری من بمیرم حل کنیم. با به تأخیر انداختن کارها، انجام حجم وسیعی از کار در بازه زمانی کوتاه غیرممکن است. فقط زمانی که زور بالای سرمان باشد کارها را انجام می دهیم و متأسفانه عادت نداریم مسائلی که می توان به خوبی و با آسودگی انجام داد، پیش از آنکه تبدیل به مسئله حادی گردد، رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما باشگاه ها عادت نموده اند پول بازیکنان و مربیان را به موقع پرداخت ننمایند، اعلام نمود: متأسفانه چون در داخل کشور سختگیری لازم برای پرداخت مطالبات معوقه اعضای تیم ها وجود ندارد، تصور می کنیم در خارج از کشور هم امکان پرداخت مطالبات در زمان دیرتر از موعد وجود دارد ولی زمانی می رسد که دیگر فرصتی برای پرداخت وجود ندارد. در همه جای جهان رسم بر پرداخت به موقع حق و حقوق است ولی در ایران مدیرانی انتخاب می شوند که بتوانند کار را جمع نمایند، یعنی برای پرداخت پول ها راهکارهایی داشته باشند که نهایتاً بخشی از مطالبات پرداخت نگردد. چون در داخل ایران هم در این زمینه پیروز هستند یا در بعضی پرونده های خارجی چنین پیروزیت هایی به دست آمده، در بسیاری موارد با جرائم و احکام فیفا روبرو می شویم و نهایتاً هم دردسرهایی نظیر اتفاقی که برای پرسپولیس در پرونده گابریل کالدرون پیش آمد، رخ می دهد.

کارشناس فوتبال در واکنش به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا از محل درآمدهای پرسپولیس بدهی های خارجی ای باشگاه را با وجود مکاتبات انجام شده به مرحله اجرا در نیاورد، یادآور شد: AFC نگران این موضوع است که اگر بخشی یا کل مطالبات باشگاه های پرسپولیس و استقلال را پرداخت کند، حمل بر پولشویی و شکستن تحریم های علیه ایران است، بنابراین سازمان خود را به خطر نمی اندازد. حتی برای ایرانی هایی که در AFC کار می نمایند و مأموریت دارند نیز این افراد بلیت هواپیمای خود را از جیب پرداخت می نمایند، بعد به صورت های دیگر پول خود را دریافت می نمایند. اگر کارها را درست انجام دهیم و پیش از آنکه قراردادی با یک مربی یا بازیکن خارجی ببندیم پولش را تأمین کنیم دیگر با مسائلی از این دست روبه رو نمی شویم ولی متأسفانه پیش از انعقاد قرارداد به نحوه پرداخت فکر نمی کنیم.

وی با تأکید بر این موضوع که در پی تئوری توطئه نباشیم، توضیح داد: ما باید ببینیم اشکال کارمان کجا بوده و چه شرایطی فراهم نموده ایم که کنفدراسیون فوتبال آسیا چنین سختگیری هایی را در خصوص باشگاه های ایرانی به خرج می دهد. کشورهای زیادی هستند که شاید AFC از آنها راضی نیست و رابطه چندان خوبی با این کشورها ندارد ولی هیچ گاه سختگیری هایی که در خصوص باشگاه های ایرانی می گردد، برای آنها رخ نمی دهد. به جای آنکه دنبال دشمن داخلی و خارجی باشیم باید ببینیم چه کارهایی را انجام دادیم تا زمینه چنین برخوردهایی فراهم شده است.

افاضلی با رد این موضوع که کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال در زمینه دادن مجوز به باشگاه های استقلال و پرسپولیس از نگاه بعضی مقصر اعلام شده، تأکید کرد: روزی که مجوز به باشگاه ها داده شد، اعلام کردند که این مجوز موقت است و ما فرصت سه ماهه ای را می دهیم تا اشکالات خود را رفع کنید. در واقع به باشگاه ها محبت کردند و واقعاً نمی دانم چرا به جای آنکه به فکر آن باشیم تا ایرادهای خود را رفع کنیم، بی علت در پی مقصر می گردیم. به نظرم به جای آنکه در پی مربی خارجی باشیم، مشاور یا مدیر خارجی بیاوریم. ضمن اینکه می توانیم در داخل کشور هم بسیاری افراد لایق که در خانه های خود هستند و در فوتبال حضور ندارند، میدان دهیم تا بتوانند شایستگی های خود را اثبات و مسائل را رفع نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1365

به "مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس را با ریش سفیدی صادر نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس را با ریش سفیدی صادر نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید