میوه های حاوی کربوهیدرات بالا

به گزارش بیست آمار، داشتن اطلاعات در خصوص میوه های دارای کربوهیدرات بالا برای افرادی که در پی رژیم غذایی سالم هستند همواره مفید خواهد بود. این مقاله آنچه را که در این باره احتیاج دارید در اختیار شما قرار می دهد.

میوه های حاوی کربوهیدرات بالا

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

داشتن اطلاعات در خصوص میوه های دارای کربوهیدرات بالا برای افرادی که در پی رژیم غذایی سالم هستند همواره مفید خواهد بود. این مقاله آنچه را که در این باره احتیاج دارید در اختیار شما قرار می دهد.

کربوهیدرات ها برترین منبع انرژی برای عضلات بدن است. کربوهیدرات ها به دو دسته تقسیم می گردد - ساده و پیچیده. کربوهیدرات های ساده از قند طبیعی موجود در میوه ها مشتق می گردد در حالی که کربوهیدرات های پیچیده از نشاسته مشتق می گردد. کربوهیدرات ها علاوه بر انرژی ، ویتامین ها و مواد معدنی مفید بسیاری را برای بدن فراهم می نماید.

کربوهیدرات ها در عضلات به صورت قند ذخیره می گردد. این قند گلیکوژن نامیده می گردد. گلیکوژن در طی فعالیت های فیزیکی سوزانده می گردد و انرژی آزاد می نماید. به افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند توصیه می گردد از رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده نمایند. ولی آن ها در حین انجام تمرین های سنگین به سرعت خسته می شوند زیرا، با کمبود گلیکوژن روبرو می شوند. از اینرو، درک اهمیت کربوهیدرات ها برای برنامه ریزی رژیم غذایی منظم مهم است. اگر بخواهیم زندگی سالمی داشته باشیم، باید به صورت منظم کربوهیدرات مصرف کنیم. به طور خلاصه، برای داشتن بدنی سالم گنجاندن میزان کافی میوه های با کربوهیدرات بالا، سبزیجات و غلات در رژیم غذایی روزانه به همراه ورزش کردن منظم ضروری است. این برترین روش برای کاهش وزن سالم است.

لیست میوه های با کربوهیدرات بالا

رژیم های غذایی مختلفی وجود دارد که کاهش وزن سریع را تضمین می نماید. در همین زمینه، جریان فکری وجود دارد که اثبات نموده است داشتن رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا به همراه مواد غذایی دارای شاخص قند پایین روش خوبی برای کاهش وزن است. میوه ها و سبزیجات علاوه بر اینکه منبع خوبی از انرژی است، فواید دیگری هم برای بدن دارد. سبزیجات و میوه های با کربوهیدرات بالا سلامت گوارشی را افزایش می دهد ، سطح کلسترول خون و قند خون را پایدار می نماید و بعلاوه سلامت سیستم عصبی مرکزی را بهبود می بخشد. یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا مخصوصاً به ورزشکاران و افرادی که سبک زندگی نسبتاً فعالی دارند توصیه می گردد. هر چند، باید به خاطر داشت که مصرف مواد غذایی با کربوهیدرات بالا بدون ورزش کردن می تواند منجر به ایجاد مسائل متعددی گردد.

میوه های حاوی کربوهیدرات بالا

سیب ، زردآلو ، موز ، بلوبری ، گیلاس ، خرما ، انجیر ، گریپ فروت ، انگور ، کیوی ، انبه ، پرتقال ، گلابی ، آناناس ، انار ، آلو ، کشمش ، توت فرنگی ، نارنگی ، هندوانه

میوه های با کربوهیدرات بالا باید دارای میزان فیبر بالا و شاخص قند پایینی باشد. از مصرف بیش از حد این میوه ها باید اجتناب کرد. روزانه بین 2 تا 3 وعده از آن ها بهره ببرید.

مصرف میوه برای افراد دیابتی

بیشتر اوقات گفته می گردد که افراد دیابتی نباید میوه مصرف نمایند زیرا، میوه ها شیرین بوده و قند بالایی دارد مثل انبه. مطابق تحقیقات صورت گرفته شخص دیابتی روزانه تنها می تواند در حدود 15 گرم کربوهیدرات مصرف کند. میوه هایی که افراد دیابتی می توانند بدون نگرانی مصرف نمایند عبارت است از:

موز با میزان میانه 2ر1 عدد

انبه کنسرو شده 2ر1 فنجان

آناناس کنسرو شده 4ر3 فنجان

توت فرنگی 1 و 4ر1 فنجان

هندوانه 1 و 4ر1 فنجان

جدا از لیست ارائه شده بالا، حتماً از سبزیجات ، غلات ، حبوبات و محصولات لبنی کم چرب هم در رژیم غذایی خود بهره ببرید. یک رژیم غذایی دیابتی باید حاوی میزان زیادی میوه های کم کربوهیدرات و میزان کم تری میوه های با کربوهیدرات بالا باشد. به طور خلاصه، همواره قبل از مصرف محصولات با کربوهیدرات بالا شاخص قند آن ها را مد نظر داشته باشید. بعلاوه، مشاوره با متخصص تغذیه قبل از برنامه ریزی رژیم غذایی مهم است.

منبع: راسخون
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1251

به "میوه های حاوی کربوهیدرات بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه های حاوی کربوهیدرات بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید