سری گلکسی S22 از S21 فروش بهتری داشته است

به گزارش بیست آمار، گزارشی که از مقدار فروش گوشی های سری گلکسی S22 سامسونگ منتشر شده نشان می دهد پرچم داران سال 2022 سامسونگ در مقایسه با سری گلکسی S21 عملکرد به مراتب بهتری در بازار از خود به نمایش گذاشته اند.

سری گلکسی S22 از S21 فروش بهتری داشته است

سامسونگ اوایل سال جاری از گوشی های سری گلکسی S22 رونمایی کرد. محصولاتی که در مقایسه با قبل یک سری ارتقای خوب داشته اند که از جمله این موارد می توان به اضافه شدن دوربین تله فوتوی واقعی به دو مدل استاندارد و پلاس، ارتقای دوربین اصلی آن ها به سنسور 50 مگاپیکسلی، افزایش کیفیت ساخت این دو مدل و بعلاوه اضافه شدن قلم به گلکسی S22 اولترا و تغییر زبان طراحی آن اشاره نمود.

انتظار می رفت گوشی های سری گلکسی S22 از لحاظ فروش عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند که با توجه به گزارش مقدار عایدی سه ماه سوم سال جاری که از سوی سامسونگ منتشر شده، متوجه شده ایم که این رخ داده و پرچم داران سال 2022 سامسونگ توانسته اند در مقایسه با سری گلکسی S21 عملکردی به مراتب بهتر از لحاظ عایدیزایی از خود به نمایش بگذارند. البته در متن گزارش نیامده که کدام مدل فروش بیشتری داشته و آیا لزوما این عایدیزدایی به معنای فروش بیشتر هر سه مدل است و یا فروش مدل های گران قیمت تر، اما هرچه که بوده، سری گلکسی S22 از لحاظ عایدیزایی پیروز تر از نسل گذشته عمل نموده است. این اما تمام ماجرا درباره سه ماه پرماجرای سامسونگ نیست.

افت قابل توجه سود سامسونگ در کنار فروش بالای گوشی های گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4

در حالی که تنها دو ماه از عرضه گوشی های گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 می گذرد، این محصولات تاشو توانسته اند در بازارهای کلیدی، عملکرد پیروزی از لحاظ فروش از خود به نمایش بگذارند. به صورت کلی، سامسونگ در سه ماه سوم سال جاری عملکرد ثابتی نداشته است. از یک طرف این شرکت کره ای توانسته در بازه زمانی یادشده (بین جولای تا سپتامبر 2022)، 11 تریلیون وون کره سود داشته باشد که معادل 7.5 میلیارد دلار آمریکا است. از یک طرف دیگر، این مقدار 23٪ کمتر از چیزی است که این شرکت در سه ماه دوم سال جاری پیروز شده بود کسب کند. بعلاوه این 7.5 میلیارد دلار چیزی در حدود 31٪ کمتر از سودی است که شرکت کره ای توانسته بود در سه ماه سوم سال گذشته به دست بیاورد.

در طول سه سال گذشته، این نخستین باری بوده است که سامسونگ در مقایسه با سال گذشته خود تا این مقدار کاهش در سود را تجربه می نماید. اما از لحاظ مقدار عایدی، سامسونگ به صورت کلی توانسته یک رکورد خوب از خود به جای بگذارد و در سه ماه یادشده، 76.78 تریلیون وون کره عایدیزایی کند. این مقدار بیشتر از 73.98 تریلیون وون است که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته برای سامسونگ به دست آمد اما اندکی از 77.2 تریلیون وون که این شرکت کره ای در سه ماه گذشته پیروز به کسب آن شد کمتر است.

در این بین، بخش موبایل سامسونگ هم شرایط نسبتا خوبی داشته است. عایدی و سود این بخش به ترتیب در سه ماه یادشده 32.21 تریلیون و 3.24 تریلیون بوده که رقم نخست یعنی عایدی به دست آمده در مقایسه با سه ماه سوم سال 2021 به شکل قابل توجهی بیشتر ولی مقدار سود اندکی کمتر است. در این بین، گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 که گوشی های تاشوی نو سامسونگ به حساب می آیند پیروز شده اند در سه ماهی که گذشت، عملکرد بهتری در مقایسه با نماینده های نسل قبل سامسونگ داشته باشند. این شرکت کره ای صحبت خاصی از آمار دقیق فروش آن ها به میان نیاورد و فقط به گفتن کلمه فروش قوی بسنده کرد.

گوشی های تاشوی سامسونگ بعلاوه به افزایش سود چشمگیر بخش سامسونگ دیسپلی هم یاری شایانی نموده اند. این بخش وظیفه فراوری نمایشگر را برای محصولات سامسونگ و سایر شرکای آن بر عهده دارد. البته مقدار سود به دست آمده از راه فروش نمایشگرهای بزرگ نظیر تلویزیون و مانیتور تقریبا نصف شده است اما نمونه های کوچک تر به مراتب بهتر عمل نموده اند.

سامسونگ اعلام نموده می خواهد تجربه کار با قلم S-Pen را در سال 2023 بهبود ببخشد. حال باید منتظر ماند و دید این حرف به چه معناست و چگونه به این شرکت در کسب عایدی و سود بیشتر در سال پیش رو یاری می نماید.

منبع: Wccftech ,GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 آبان 1401 بروزرسانی: 5 آبان 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1574

به "سری گلکسی S22 از S21 فروش بهتری داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری گلکسی S22 از S21 فروش بهتری داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید