تور کاستاریکا: راهنمای سفر به کاستاریکا

به گزارش بیست آمار، راهنمای مسافرتی به کاستاریکا | Travel Guide To Costa Rica

بعضی دلایل وجود دارند که چرا باید ملاقات از کشور مجذوب کننده کاستاریکا در امسال را بعنوان هدف انتخاب کنید. اگر تنها بتوانید یک کلمه برای توصیف کاستاریکا انتخاب کنید، می تواند واژه متفاوت باشد. پس از همه، این جا محلی است که می توانید از آتشفشان درحال سوختن، صعود کنید، سپس از میان سایبان جنگلی در هیجان پرانرژی، به پرواز درآیید. جایی که می توانید گشت و گذار به محل نهنگ کوهان دار آکروباتیک در سواحل اقیانوس آرام، سپس شنا در چشمه های آب گرم در جنگل ابر و بعد آموختن در خصوص چگونگی رشد بعضی از برترین قهوه ها در دنیا را کنار هم تجربه کنید. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به کاستاریکا خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور کاستاریکا همراهی کنید.

تور کاستاریکا: راهنمای سفر به کاستاریکا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کاستاریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کاستاریکا از سن خوزه و آتشفشان ها و سواحل زیبای این کشور دیدن کنید.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | اطلاعات ضروری | اقامت در مقصد | شکم گردی | حمل و نقل | جاذبه های گردشگری | مراکز خرید | بایدها و نبایدها در کاستاریکا

موقعیت جغرافیایی کاستاریکا

کشور کاستاریکا از لحاظ جغرافیایی در آمریکای مرکزی قرار گرفته و مرکز آن شهر سان خوزه است. این کشور از شمال با نیکاراگوئه و از سمت جنوب غربی با کشور پاناما نیز همسایه است. بلندترین نقطه این کشور قله سرو چیریپو با 3819 متر ارتفاع است. این قله پنجمین قله بلند آمریکا مرکزی به شمار می آید. مطابق با آمار سرشماری که در سال 2016 اجرا شده حدود 5 میلیون نفر این کشور جمعیت دارد

آب و هوای کشور کاستاریکا

کاستاریکا به علت قرارگیری بین 8 تا 12 درجه شمالی شمال عدنان از آب و هوای گرمسیری برخوردار است. با اینحال با توجه به ارتفاعات، هر منطقه از آب و هوای خاصی برخوردار است. از نظر بارش باران بیشتر در قسمت شمالی اتفاق می افتد و در کل می توان گفت که به دو دوره خشک در تابستان و بارانی در زمستان تقسیم می شود. بیشترین اندازه باران در نواحی کارائیب اتفاق می افتد، همین طور رطوبت نیز در سمت کارائیب بالاتر از طرف اقیانوس آرام است.

اطلاعات کلی کشور کاستاریکا

هزینه اقامت در شهر کاستاریکا

به منظور اقامت در این کشور باید توجه داشته باشید که در کدام یک از شهرهای آن می خواهید اقامت داشته باشید چرا شرایط در هر کدام از آن ها فرق دارد، به طور مثال شما اگر بخواهید در شهر سن خوزه بمانید هتل های متعددی با امکانات مناسبی پیش رویتان است، اما اگر بخواهید که در شهر دیگر این کشور مثل نوسارا اقامت داشته باشید اوالا که تعداد هتل ها کمتر است و اینکه امکانات هم به نسبت شهر سن خوزه نیز کمتر است.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به کاستاریکا همراه ما باشید.

هزینه خورد و خوراک در کاستاریکا

در ادامه راهنمای سفر به کاستاریکا به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 4000 کولون را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران میانه باید 20000 کولون پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در کاستاریکا به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 4000 کولون می باشد.

برای تهیه آب معدنی 756 کولون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 1400 کولون بپردازید.

هزینه حمل و نقل در کاستاریکا

هزینه بلیط تک سفره 423 کولون

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل 26000 کولون

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 645 کولون و به ازای هر یک کیلومتر 650 کولون به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 6000 کولون باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 640 کولون

جاذبه های گردشگری در کاستاریکا

  • جزیره کوکوس | Cocos Islands

در سواحل کاستاریکا در اقیانوس آرام در کشور کاستاریکا جزیره ای به نام کوکوس قرار گرفته است که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری در کاستاریکا محسوب می شود. البته باید این نکته را بدانید که فقط جنگل بانان می توانند در این جزیره زندگی نمایند و محیط آن برابر با 23 کیلومتر است. آب های اطراف جزیره در میان غواصان بسیار محبوب است. اقیانوس این منطقه دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوران مختلف است. کوسه ماهی، دلفین ها و دیگر گونه های دریایی قابل توجه در آب های خارج از ساحل این جزیره زندگی می نمایند.

  • سان خوزه | San José

در مرکز این کشور، شهری به نام سان خوزو واقع شده است که مرکز این کشور است و قطب مرکزی انواع فعالیت های بشمار می رود. با این حال یک یا دو روز برای گردش در شهر کافی است، چرا که این شهر شلوغ است و بیشتر وقتتان در ترافیک خواهند گذشت. از موزه هنر های معاصر و طراحی برای تماشا آینده کاستاریکا تماشا کنید و بعلاوه اگر بودجه شما اجازه می دهد، برای تماشا ارکستر به سالن تئاتر ملی بروید. موزه تاریخ واقع در مرکز شهر نیز ارزش تماشا دارد.

  • مزارع قهوه

یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری کاستاریکا مزارع قهوه است که در همه جای جهان قهوه های کاستاریکا معروف شده است. با همراه شدن با یکی از تور های بازدید از کشت قهوه، مراحل مختلف این کار را از نزدیک ببینید. بعلاوه ممکن است بتوانید از مغازه های اطراف، قهوه را با تخفیفی بسیار عالی تهیه کنید.

  • رودخانه سلست | Rio Celeste

جاذبه های گردشگری کاستاریکا بیشتر شامل جاذبه های طبیعی می شود، رودخانه سلست قسمتی از پارک ملی آتشفشان تنوریو به شمار می رود و این رودخانه به علت رنگ فیروزه ای متمایزی که دارد در این کشور بسیار معروف است. آبشارهای بزرگ و چشمه های آب گرم زیادی در این پارک وجود دارد که همین دلایل سبب شده تا مجذوب کنندهیت های ویژه ای بین گردشگران این رودخانه داشته باشد.

  • کوه چیریپو | Chirripo Mountain

بلندترین کوه کاستاریکا که ارتفاع آن 12000 فوت است در پارک ملی چیریپو نیز واقع است و میزبان جنگل تالاماکان نیز می باشد. تنوع زیستی در این منطقه بالاست و قله این کوه برای گیاهان و جانوران نقش عمده ای را بازی می نماید. در روزهایی که آسمان صاف است، کوه چشم انداز ای پانورامیک از کل کشور از ساحل آرام تا ساحل دریای کارائیب ارائه می نماید. می توان با اجازه ویژه از دفتر پارک ملی به این قله صعود کرد.

  • کانال تورتوگورو | Tortuguero Canals

پارک به نام تورتوگورو یکی از پارک های بزرگ و ملی کشور کاستاریکا است که تنها به وسیله قایق و هواپیما قابل دسترسی است و سومین پارک پربازدید در کشور به شمار می رود. این پارک زیستگاه گیاهان و جانوران زیادی است، از ویژگی های این پارک وجود 11 نوع مختلف از زیستگاه از جمله مرداب ها، مانگرو، جنگل انبوه، سواحل، و تالاب می باشد. این منطقه دارای آب و هوای گرمسیری و گرم و مرطوب است.

  • پورتو ویجو | Puerto Viejo

پورتو ویجو که شهری ساحلی است، به خاطر سواحل زیبا، موج سواری و امکان انجام فعالیت های مختلف میان جوانان محبوب است. اینجا شهری بسیار زنده است و حتی در شب نیز جنب و جوش فراوان خواهید دید. برای کسانی که در پی جا هایی آرام تر هستند، هتل هایی سنگر مانند در اطراف سواحل وجود دارند.

مراکز خرید در شهرهای کاستاریکا

  • پاساژ Mall San Pedro سن خوزه

آدرس: Mall San Pedro، Rotonda de la Fuente de La Hispanidad، San José، San Pedro، Costa Rica

  • بازار Feria Verde de Aranjuez سن خوزه

آدرس: Calle 19، San José، Costa Rica

  • مرکز خرید Central Market (Mercado Central)

آدرس: Mercado Central de Santiago، Santiago، Región Metropolitana، Chile

  • فروشگاه لباس عشق نوسارا | Love Nosara

آدرس: Downtown Guiones، Guanacaste Province، Costa Rica

راهنمای سفارت کاستاریکا

اتباع ایرانی جهت ورود به کاستاریکا به ویزا احتیاج ندارند و امکان اقامت 30 روزه در کاستاریکا با پاسپورت ایرانی وجود دارد.

گفتنی است که کشور کاستاریکا در ایران سفارت ندارد و نزدیکترین سفارت خانه های کاستاریکا به ایران در ترکیه و قطر قرار دارند .

  • سفارت کاستاریکا در آنکارا

تلفن: 4392332-312-90+

فکس: 4392372-312-90+

ایمیل: [email protected]

آدرس: Karaca Sokak, 24/8, Kazim Özalp Mah. Çankaya - Ankara - Turkey

  • سفارت کاستاریکا در دوحه

تلفن: 44980094-974+

فکس: 44980106-974+

ایمیل: [email protected]

آدرس: Villa No. 40, Street No. 835 - Zone 64 - Doha - Qatar

بایدها و نبایدها در کشور کاستاریکا

  • سعی کنید سفرتان در فصل هایی باشد که مسافران کمتری به این کشور می فرایند و بنابراین اندازه هزینه ها هم کاسته می شود. معمولا بین ماه های آپریل تا نوامبر به علت بارانی بودن هوا در این کشور هتل ها و تفریحات ساحلی بسیار مقرون به صرفه تر می شود.
  • هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی چون اتوبوس و مترو مراقب کیف و لوازم تان باشید. سرقت و دزدی در این مکان ها به وفور دیده می شود.
  • برای خوردن غذا به رستوران های که به آن ها سودا می گویند بروید در این رستوران های نسبتا کوچک غذاهای مقرون به صرفه و با حجم بالایی عرضه می شود.
  • کاستاریکا کشوری گران است. مکان های مقرون به صرفه زیادی وجود ندارند، اما اگر به نزدیکی کارائیب بروید، می توانید با هزینه ای بسیار کم از این کشور زیبا تماشا کنید.
  • سعی کنید کمی زبان اسپانیایی یاد بگیرید تا بتوانید به قول معروف گلیم خودتان را از آب بیرون بکشید.
  • گفتنی است که هیچ پرواز مستقیمی از ایران به کاستاریکا وجود ندارد و شما می توانید با هواپیمایی های ایرفرانس، بریتیش، الاتحاد، لوفتهانزا و ایرفلوت از تهران و با هواپیمایی قطری از مقصد تهران، شیراز و مشهد و همینطور با هواپیمایی ترکیش از تهران، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به شهرهای سن خوزه یا نوسارا برسانید.
منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1408

به "تور کاستاریکا: راهنمای سفر به کاستاریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور کاستاریکا: راهنمای سفر به کاستاریکا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کاستاریکا: راهنمای سفر به کاستاریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید