کارتون های دیزنی از این مکان ها الهام گرفته شده اند!

به گزارش بیست آمار، تصاویری از مکانهای واقعی انیمیشن دیزنی

شاید کمی تصورش سخت باشد اما اغلب تصاویری که ما در انیمیشن ها و کارتون ها مشاهده می کنیم بر اساس مکان های واقعی هستند که در دنیای حقیقی وجود دارد. کمپانی دیزنی از آن دسته تولیدکنندگان انیمیشن در دنیا است که همیشه در سعی در نشان دادن وقعیت ها در غالب انیمشن و کارتون داشته است. از همین رو ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا تصاویری از مکانهای واقعی انیمیشن دیزنی را برایتان به نمایش بگذاریم تا تلفیقی از دنیای واقعی و انیمیشنی را یکجا دیدن کنید.

کارتون های دیزنی از این مکان ها الهام گرفته شده اند!

قصر زیبای خفته (Sleeping Beautys Castle) در آلمان

داستان معروف زیبای خفته که علاوه بر انیمیشن فیلم آن را هم ساختند، در قصر زیبایی به نام Neuschwanstein در باواریا آلمان نیز فیلمبرداری شده است. این قلعه که یکی از مکانهای واقعی انیمیشن دیزنی است در قرن 19 ساخته شده و به غیر از زیبای خفته محل فیلمبرداری فیلم های دیگری نیز بوده است. در حال حاضر گردشگر ها نیز می توانند از این قلعه و فضای اطرافش تماشا نمایند، و یکی از پر هوادار ترین مکان های تماشای این منطقه است.

آرندل در فیلم یخ زده (Arendelle from Frozen) در نروژ

یکی از پر فروش ترین انیمیشن های کمپانی دیزنی یخ زده یا همان frozen است. داستانی که در آن سرزمینی در زمستان ابدی است چرا که ملکه ای به نام السا نمی تواند قدرتش در تبدیل کردن هر چیر به یخ را کنترل کند. مکان این داستان در واقع بر اساس منطقه ای در تروندلاگ (نروژ) است.

قصر علاءالدین (Aladdins Palace) تاج محل در هندوستان

تاج محل، با سبک معماری مغولی، از مشهور ترین بناهای دنیا است که قرن 17 در آگرا ساخته شد. سازنده آن پادشاهی بود که این بنا (به همراه قبر و باغ و ساختمان های اطراف) را در غم از دست دادن همسرش، به عنوان پناهگاهی برای آرامش و دور شدن از دنیا، و به نشانه عشق ساخته است. سنگ سفید ساختمان از ابتدا به همین زیبایی بوده است. بدون شک این بنای بی نظیر، الهامبخش دیزنی در طراحی کاخ علاء الدین بوده است. بسیاری از مشخصه های معماری تاج محل و همان دیوارهای سفید در این انیمیشن بخوبی به چشم می خورد.

شهر بل و کاخ دیو (Belles hometown and the Beasts palace) در فرانسه

دیگر داستان معروفی که می خواهیم در مطلب مکانهای واقعی انیمیشن دیزنی معرفی کنید، منطقه آلزاس فرانسه است. شهری که بل می خواست از آن فرار کند؛ با آنکه این قصر واقعی هرگز تکمیل نشد، همچنان کاخی بزرگ و با ابهت و قابل بازدید است. اتاق های متعدد، تاریک، و با مقدار های بزرگ و سبک معماری خاص، فضای پرسه زدن دیو در این مکان را برای مخاطب یادآوری می نماید.

شجاع (Brave) اسکاتلند

کارتون شجاع یکی از مجذوب کننده ترین کارتون ها در سال های اخیر است که به وسیله کمپانی دیزنی وارد بازار شد. این انیمیشن داستان دختر شجاع اسکاتلندی است. اسکاتلند سرزمینی تاریخی و افسانه ای است و دیزنی تصمیم به ساخت فیلمی مجذوب کننده در این منطقه گرفت. حتی تم رنگی این فیلم کاملا یادآور فضای دلگیر این کشور است.

آبشار پارادایس در آپ (Paradise Falls in Up) در ونزوئلا

یکی دیگر از انیمیشن های محبوب در دنیا انیمیشن آپ است. داستانی که شخصیت اصلی آن در جستجوی کسی است که در جنگل های جنوب آمریکا گم شده است. لوکیشن ساختگی آبشار پارادایس (در جنوب آمریکا) که کارل به آنجا می رود ملهم از آبشار آنجل در ونزوئلاست. اگرچه این مکان واقعی به نظر نمی رسد اما باید بدانید یکی پارک ملی کانایما در ونروئلا یکی از مکانهای واقعی انیمیشنهای دیزنی است.

کاخ سلطنتی در تنگلد (Royal Palace in Tangled) مونت سنت میشل در فرانسه

جزیره مونت سنت میشل در فرانسه یکی دیگر از مکانهای واقعی انیمیشن دیزنی بوده است. داستان تنگلد بازگویی داستان کلاسیک راپونزل است، دختر شاهزاده ای که با موی بلند خود در تمام داستان نقش عمده ای داشت. این جزیره تماشای و مجذوب کننده در سواحل شمال غربی کشور فرانسه واقع شده است. این کلیسا (با سبک معماری رومانسک ایتالیا) از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می گردد و معماری آن ها به گونه ای است که نمایان گر داستان های رویایی است.

شاهزاده خانم و قورباغه (The Princess and the قورباغه) در لس آنجلس

از دیگر مکانهای واقعی انیمیشن دیزنی که در لس آنجلس فیلم برداری شده است کارتون شاهزاده خانم و قورباغه می باشد. تیانا (شخصیت اصلی) در صحنه آغازی فیلم به همراه پدرش مشغول آشپزی است و وقتی بزرگتر می گردد به عنوان پیشخدمت در نیواورلئان مشغول به کار می گردد.

سرزمین سیمبا در شیر شاه (Simbas land in The Lion King) در تانزانیا و کنیا

دشت های وسیع شمال تانزانیا تا جنوب غربی کنیا از دیگر مکانهای واقعی انیمیشنهای دیزنی هستند که برای کارتون سرزمین سیمبا در شیرشاه مورد فیلمبرداری قرار گرفتند. این منطقه تماشایی، از برترین مکان هایی است که می توان جمعیت نسبتا زیادی از شیرها را در زیستگاه طبیعی شان مشاهده کرد. جالب است بدانید که این منطقه محلی برای زندگی گونه های زیادی از پستانداران و گیاهان محسوب می گردد.

لیلو و استیچ (Lilo and Stitch) هاوایی

دیگر مکانهای واقعی انیمیشن دیزنی که تصویر آن را در این مطلب کنار هم آورده ایم، انیمیشن لیلو و استیچ است که نمایانگر کشور هاوایی است. در این انیمیشن ویژگی های فعلی شهرهای کوچک در کائوآئی در فیلم دیده می گردد. از جمله جزئیات بارزی که در این انیمیشن قابل حس است اوضاع مالی بدی است که در زمان ساخت انیمشین شهر داشته است. گرچه این ویژگی های هاوایی در فیلم به تصویر کشیده شدند اما بنظر می رسد انیماتور های دیزنی در ساخت این فیلم از شهرک Hanapepe بسیار الهام گرفته اند.

منبع: www.therichest.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1423

به "کارتون های دیزنی از این مکان ها الهام گرفته شده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارتون های دیزنی از این مکان ها الهام گرفته شده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید