رتبه اول اینستاگرام در تجاوز به حریم خصوصی خبرنگاران

به گزارش بیست آمار، اینستاگرام 79 درصد داده های شخصی کاربران خود شامل سوابق جستجو، نشانی های تماس و داده های دیگر را گردآوری می نماید و در اختیار طرف های ثالث می گذارد.

رتبه اول اینستاگرام در تجاوز به حریم خصوصی خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی؛ بنا بر پژوهشی که پی کلود انجام داده است، اینستاگرام 79 درصد داده های شخصی کاربران خود شامل سوابق جستجو، موقعیت مکانی، نشانی های تماس و اطلاعات اقتصادی را گردآوری می نماید و در اختیار طرف های ثالث می گذارد.

ایوان دیمیتریف، مدیر امور دیجیتالی پی کلود، در وب نوشتی راجع به جزئیات این تحقیق نوشت: از هر اطلاعاتی که هنگام استفاده از برنامه ها اجازه می دهیم گردآوری نمایند، می توانند برای کسب سود و حتی همرسانی استفاده نمایند. برنامه ها، هر اطلاعات باارزشی از سوابق وب گردی و اطلاعات موقعیت مکانی گرفته تا جزئیات کار های بانکی، نشانی های تماس و میزان آمادگی جسمانی را ذخیره می نمایند، به کار می گیرند یا می فروشند. اینستاگرام ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و این که به کانونی برای به اشتراک گذاری این حجم بزرگ از داده های کاربران ناشناس خود تبدیل گردد، نگران نماینده است.

فیس بوک، شرکت مادر اینستاگرام، هم در جدول بدترین متجاوزان که داده های شخصی کاربران خود را همرسانی می نمایند، در صندلی دوم قرار گرفته است. این شبکه اجتماعی، 57 درصد داده های کاربران خود را در اختیار شرکت های ثالث و از جمله شرکت های وابسته به خود می گذارد.

برنامک های تحویل غذای اوبر ایتز و دلیوروو هم شرایط بدی دارند و در کنار لینکد-این، ترین لاین، یوتیوب، دولینگو و ای بی، جزو 10 صدرنشین هستند.

این در حالی است که برنامک های تحویل غذای مشابه آن ها یعنی جاست ایت، گروب هاب و مای مک دونالدز، از انگشت شمار برنامک هایی هستند که به هیچ وجه اطلاعات کاربران خود را در اختیار طرف های ثالث نمی گذارند.

برنامه های پیغام رسانی حریم محور سیگنال و تلگرام و همچنین بی بی سی آی پلیر و نت فلیکس که خدمات پخش فیلم به وسیله اینترنت ارائه می دهند، هم از دیگر برنامه های محافظ داده های کاربران به شمار می فرایند.

برچسب های جدید رعایت حریم خصوصی که اپل به کار گرفته، شرکت های فناوری را وادار می نماید چگونگی ردگیری کاربران خود را دقیقا اعلام نمایند و بر همین اساس، چندی قبل جست وجوگر اینترنتی و حریم محور داک داک گو، شرکت گوگل را به جاسوسی در خصوص کاربران متهم کرد.

گوگل پس از تاخیری که در اعلام اطلاعات برچسب های حریم خصوصی خود داشت، این هفته خاطرنشان کرد که اطلاعات مکانی، اطلاعات اقتصادی، سوابق وب گردی و داده های صوتی کاربران را گردآوری می نماید. داک داک گو نیز در صفحه توییتر خود نوشت: گوگل بعد از ماه ها این پا و آن پا کردن، خاتمه اعتراف کرد در کروم و برنامه گوگل، حجم بزرگی از داده های شخصی را ذخیره می نماید؛ بنابراین تعجبی ندارد که می خواستند موضوع را لاپوشانی نمایند.

پارسال که فروشگاه مجازی اپل برای نخستین بار از به روزرسانی خود در این زمینه اطلاع داد، طرفداران حریم خصوصی این معیار جدید شفافیت را برای آینده حریم مجازی بسیار مهم ارزیابی کردند.

سازمان رقابت و بازار (سی ام آی) و یاری یار تحقق این برچسب های جدید، اعلام نموده است: با تغییراتی که ایجاد شده است، مردم آسانتر می توانند نکات حریم خصوصی را در نظر بگیرند و در خصوص خرید یا بارگذاری برنامه ای تصمیم بگیرند. برای حفاظت از حریم خصوصی و همچنین کارکرد سالم بازار، تضمین نظارت مردم بر داده هایشان مهم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 995

به "رتبه اول اینستاگرام در تجاوز به حریم خصوصی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه اول اینستاگرام در تجاوز به حریم خصوصی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید