معرفی لیفان X70؛ تازه وارد خودروسازان بم

به گزارش بیست آمار، معرفی لیفان X70 برای ما ایرانی های خبر چندان شگفت آوری نیست. ورود خودروهای چینی به بازار ایران در دهه 90 شمسی جان تازه ای گرفت و با توجه به پیشرفت چشم گیر چینی ها در طراحی و فراوری انواع خودرو به ویژه مدل های کراس اوور، رفته رفته بیشتر شرکت های خودروساز و مونتاژکار داخلی دست رفاقت و شراکت به سوی چینی ها دراز کردند.

معرفی لیفان X70؛ تازه وارد خودروسازان بم

حاصل این امر، ورود انواع و اقسام خودروهای چینی، به خصوص شاسی بلندهای جمع و جور شهری به خیابان های کشورمان بود. یکی از این خوروسازان معروف چینی در ایران، لیفان است. شرکت لیفان در سال 1992 در شهر چونچین در کشور چین تاسیس شد. این شرکت در ابتدا به فراوری موتور سیکلت مشغول بود که دستاوردهای زیادی نیز در زمینه ساخت و توزیع موتور سیکلت به دست آورد و در سال 2004 به عنوان بهترین فراورینماینده خصوصی موتور سیکلت در چین شناخته شد.

شرکت لیفان از سال 2005 آغاز به فعالیت در زمینه ساخت و عرضه خودروی سواری و ون نمود. این شرکت، بعلاوه به فراوری و فروش موتور خودرو نیز می پردازد. در ژانویه 2006، نخستین مرحله ورود اولین مدل لیفان 520 در سطح جهانی نشان داد که لیفان رسما به صنعت اتومبیل وارد شده است.

با گذشت سه سال از آغاز دور تازه تحریم ها و کاهش تنوع خودروهای خارجی در بازار ایران، با معرفی لیفان X70 خودروسازی بم محصول تازهی را به سبد خود اضافه خواهد نمود. حدود 10 سالی از مونتاژ و واردات خودروهای رقیب در این کلاس در بازار ایران می گذرد و این بخش از بازار همچنان تقاضای بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: با مشخصات فنی تارا آشنا شوید

معرفی لیفان X70

آنچه در خصوص لیفان X70 جالب باشد این است که این خودرو با توان و قدرت مناسب و امکانات زیاد، به رقیب سرسختی برای سایر خودروهای موجود در این کلاس تبدیل گردد.

طراحی ظاهری لیفان X70

با معرفی لیفان X70 باید گفت که زبان طراحی این خودرو به مراتب از X60 مجذوب نماینده تر شده است. با این حال، سنت استفاده از جلوپنجره های کروم رنگ میله ای هم چنان حفظ شده است. استفاده از چراغ های باریک در جلو و عقب و بهره گیری از زوایای نرم و روان در کناره ها این کراس اوور را امروزی تر نموده است.

از نظر ابعاد و میزان، لیفان X70 با طول 4,390 میلی متر، عرض 1,820 میلی متر و ارتفاع سقف 1,715 میلی متر، چندان تفاوتی با رقیب حرفه ای خود یعنی ام وی ام X33 ندارد. لیفان X70 در نمای روبه رو، زیباتر از مدل قبلی همین برند یعنی لیفان X60 است که البته فراتر از یک کراس اوور مالی ساخت چین نیست (برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش لیفان X60 به سایت خبرنگاران مراجعه کنید).

چراغ اسپرت با کشیدگی به سمت گلگیر، جلوپنجره ساده همراه خطوط براق کروم، مه شکن های دایره ای در طرفین سپر و چند خط حجم دهنده روی درپوش موتور و زیر چراغ ها، ترکیبی عامه پسند برای لیفان X70 فراهم می نمایند.

نکته دیگر در معرفی لیفان X70 ترکیب بندی ظاهر این خودرو است. ادوات سیاه رنگ پلاستیکی در سپر، رکاب و گلگیرهای این خودرو، کمتر از خودروهای رقیب هستند و از این نظر، کمی لوکس تر به نظر می آید. در لیفان X70 ، از رینگ های اسپرت پنج پر با اتصالات دوگانه استفاده شده است که بسیار زیبا و چشمگیر به نظر می رسند.

بین دستگیره های ورودی کابین لیفان X70، برجستگی خط بدنه نیز دیده می گردد که موازی با حجم دهی مشابه در نزدیکی چراغ عقب بوده؛ در نمای پشت، سپر عقب برخلاف سپر جلو، تمام پلاستیک است.

حفره های چهارگوش طرفین سپر لیفان X70 هم، کاربرد خاصی از نظر فنی ندارند؛ زیرا یک لوله اگزوز رها شده در سمت چپ و زیر اتاق، تنها خروجی پیشرانه این خودرو خواهد بود.

شاید مهم ترین نکته منفی در معرفی لیفان X70، در طراحی این کراس اوور چینی باشد که با وجود چراغ های اسپرت و عامه پسند، حالت صاف و بی روح در صندوق عقب باشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه لیفان X60 با خودروهای هم رده

طراحی داخل کابین لیفان X70

اگرچه داخل کابین این خودرو هنوز فاصله ای ملموس با دیگر خودروهای چینی مانند چری تیگو 7 و جک S7 دیده می گردد، اما باید اعتراف کرد که لیفان به خوبی از دوران فراوری مدل های کلیشه ای مانند X60 عبور نموده است.

  • قیمت خرید و فروش چری تیگو 7
  • قیمت خرید و فروش جک S7

حالت دو رنگ با خاکستری و نقره ای، همراه نمایشگر لمسی 9 اینچ و کلیدهای کم تعداد در وسط، شباهت هایی به خودروهای مدرن و سبک طراحی مینیمال دارد، اما در مجموع راضی نماینده نیست و محصولی مقرون به صرفه را تداعی می نماید.

براساس تصاویر موجود، پوشش چرم مصنوعی دور فرمان وجود دارد و برای استراحتگاه بازو داخل درهای ورودی و محل کلیدهای بالابر شیشه نیز، پوشش نرم و چرمی استفاده شده است.

بسیاری از رقبا دارای دستگیره های بزرگ تر و طراحی بهتر برای این قسمت هستند. از نکات مثبت در فضای داخلی X70 می توان به نمایشگر تمام رنگی در پنل پشت فرمان، استارت دکمه ای و جایگاه های اسپرت اشاره نمود. نوع کلیدهای روی فرمان برای استفاده از کروز کنترل و ارتباط تلفنی هم، فراتر از محصولات هم رده شباهت زیادی به خودروهای مدرن بازار جهانی دارد که نکته جالب دیگر این معرفی است.

مشخصات فنی لیفان X70

یکی دیگر از بخش های مهم در معرفی لیفان X70 مشخصات فنی این خودرو است. پیشرانه لیفان X70 دارای پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی، همراه جعبه دنده CVT است. این موتور، 140 اسب بخار قدرت و 180 نیوتون متر گشتاور دارد.

هنوز اطلاعات دقیقی از عملکرد سرعت گیری لیفان X70 هنگام معرفی منتشر نشده است، اما باتوجه به وزن خالص 1460 کیلوگرم، می توان انتظار داشت حدود 15 ثانیه بعد از آغاز حرکت به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد و با میانگین مصرف سوخت 10 تا 11 لیتر در 100 کیلومتر، نهایت سرعت 175 کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این محصول مشابه دیگر کراس اوورهای چینی بازار ایران، دیفرانسیل جلو خواهد بود.

امکانات رفاهی و ایمنی لیفان X70

هنگام معرفی لیفان X70 باید گفت که این خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای چینی هم رده، تاحدودی کامل تر و پیشرفته تر است. سیستم مدیریت پایداری ESP در بسیاری از مدل های وارداتی وجود نداشت. بعلاوه استارت دکمه ای، ورود بدون کلید (Keyless)، جایگاه برقی راننده و گرم کن داخلی برای جایگاه های جلو، امکانات جالب توجه در کراس اوور لیفان هستند.

تصویری از نمای پشت فرمان لیفان X70

مهم ترین امکاتات X70 عبارتند از سیستم ترمزهای ESP/ABS/EBD/BOS، فرمان هیدرولیک، استاندارد آلایندگی یورو 5، تهویه اتوماتیک، سانروف، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، نمایشگر 9 اینچی اندروید، کروز کنترل، تریم داخلی چرم مصنوعی، جایگاه برقی راننده 6 حالته، گرم کن جایگاه های جلو، استارت دکمه ای، کامپیوتر سفری، چراغ های روز LED، حسگر باد لاستیک، آینه الکتروکرومیک، دوربین عقب، حسگر پارک جلو و عقب از آپشن های موجود در لیفان X70 هستند.

بیشتر بخوانید: سایپا شاهین؛ ایمن ترین خودرو ملی ایران

قیمت لیفان X70 چقدر خواهد بود؟

طبق اعلام رسمی شرکت خودروسازان بم در مهرماه سال 99 و اولین قیمت های اعلام شده، قرار بود خودرو لیفان X70 با قیمت نهایی 580 میلیون تومان به دست خریداران برسد.

در حال حاضر این کمپانی قیمت یا شرایط فروش مشخصی را برای این خودرو اعلام ننموده است. همان طور که در سایت رسمی شرکت خودروسازان بم اعلام شده، قرار است به زودی شرایط فروش خودرو لیفان ایکس 70 اعلام گردد.

لیفان ایکس 70 از نظر مشخصات فنی و ابعاد بدنه در کلاس چری تیگو 5، بی وای دی S6 و جک S5 به همراه هایما S7 قرار می گیرد اما با توجه به پیشرانه اتمسفریک این خودرو می توان گفت که رقبای مستقیم آن، خودروهای چری و بی وای دی هستند.

این بود معرفی لیفان X70 و آنالیز مشخصات آن. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ به نظر شما لیفان می تواند به فروش این خودرو در ایران امیدوار باشد؟

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1521

به "معرفی لیفان X70؛ تازه وارد خودروسازان بم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی لیفان X70؛ تازه وارد خودروسازان بم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید