نکات سفر به جیپور برای کاهش هزینه ها (تور دهلی)

به گزارش بیست آمار، نکات سفر به جیپور را برای تجربه یک سفر لذت بخش تر میدانید؟ می دانید برترین زمان سفر به جیپور برای فرار از آفتاب سوزان و لذت بردن از جاده های سرسبزش، چه فصلی است؟ دوست دارید به این شهر مجذوب کننده صورتی سفر کنید ولی هزینه های خود را به حداقل برسانید؟ دلتان می خواهد بدانید از کجا می توانید شال های رنگی رنگی و دست بافت هندی و یا شلوارهای سندبادی برای سوغاتی بخرید؟ از نکاتی که باعث کاهش هزینه های سفرتان به جیپور می گردد آگاهی دارید؟

نکات سفر به جیپور برای کاهش هزینه ها (تور دهلی)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

رزرو آنلاین تور هند (مثلث طلایی) تور دهلی | تور آگرا | تور جیپور از سامانه خبرنگاران

نکات سفر به جیپور، شهر صورتی در هند

جیپور معروف به شهر صورتی، یکی از شهرهای زیبا در هند است که برای سفر به این شهر باید از تورهای ترکیبی مانند تور دهلی، آگرا به جیپور برای سفر بهره ببرید. دانستن و معرفی یک سری نکات در خصوص سفر به جیپور به شما یاری میکند تا با کاهش هزینه های خود، از سفرتان لذت بیشتری ببرید. با خبرنگاران همراه باشید تا شما را با این نکات آشنا کنیم.

جیپور کجاست؟

شهر شلوغ جیپور در راس مثلث طلایی هند واقع شده است. جایی در میان منطقه شمال غربی شبه جزیره هند، مرکز هند، دهلی و شهر آگرا قرار گرفته اند. جیپور در استان راجستان، به علت رنگ ساختمان و بناهایش به عنوان شهر صورتی شناخته می گردد. تا سال 1877 میلادی، ساخت بناهای غیر از رنگ صورتی در این شهر ممنوع بود. این شهر صورتی، یک شهری زیبا مناسب سفرهای خانوادگی و مجردی که هم می تواند یک سفری مقرون به صرفه به صرفه باشد و یا یک سفر لوکس و گران.

جیپور در نقشه هند

از آن جایی که توری تنها مختص به سفر به جیپور باشد، نداریم، اغلب توریستان ایرانی تور هند را خریداری مینمایند. پرواز مستقیم از تهران به جیپور، در طول راستا حداقل یک توقف دارد. بعلاوه می توانید پرواز تهران به دهلی را بخرید و سپس با پرواز داخلی دهلی در فرودگاه ایندیرا به جیپور سفر کنید.

اگر اهل سفرهای زمینی هستید، پس از ورود به مرزهای هندوستان می توانید جاده جیپور را پیش بگیرید.

فاصله دهلی تا جیپور

اگر از آن دسته مسافرانی هستید که ابتدا وارد مرکز هند، دهلی شدید؛ فاصله بین دهلی تا جیپور را می توانید با وسایل حمل ونقل عمومی هند یا وسیله شخصی طی کنید. فاصله بین این دو شهر حدود 270 کیلومتر است. اگر قصد سفر با حمل ونقل عمومی مثل اتوبوس دارید، این مسافت را در 5 ساعت طی می کنید. اگر سوار قطار دهلی به جیپور شوید، این مسافت را در مدت زمان 4 ساعت و نیم طی خواهید کرد. راستا هوایی هم یکی از سریع ترین راه های رسیدن به این شهر صورتی است. هواپیماهای داخلی، راستا دهلی به جیپور را طی یک ساعت می پیمایند. در نکات سفر به جیپور، این شهر صورتی، برای کاهش هزینه هایتان به شما پیشنهاد می کنیم با قطار به جیپور سفر کنید، چرا که قطار دهلی خود یکی از جاذبه های جالب هند است و در طول راستا می توانید از تماشا منظره ها طبیعی آن لذت ببرید.

فاصله آگرا تا جیپور

اگر در این سفر شگفت انگیزتان، ابتدا وارد شهر آگرا شدید، با روش های مختلفی می توانید خود را به جیپور برسانید. فاصله بین آگرا تا جیپور 232 کیلومتر است که اگر قصد سفر با تاکسی داشته باشید، 4 ساعت و نیم در راستا خواهید بود. سفر هواپیمایی هم از شهر آگرا به جیپور در مدت زمان یک ساعت خواهد بود که این سفرها فقط 4 روز در هفته از فرودگاه آگرا پرواز دارند. بعلاوه می توانید این راستا را با قطار هند طی کنید. حرکت شبانه قطار آگرا به جیپور 5 ساعت است که تمام طول راستا را می توانید در واگن خود استراحت کنید و روز بعد برای تماشای ها و جاذبه های شهر صورتی آماده باشید.

برترین زمان سفر به جیپور

از نکات سفر به جیپور، برای کاهش هزینه ها، درنظرگرفتن برترین زمان برای سفر به این شهر است. هرچند که تمام طول سال برای سفر به جیپور مناسب است اما چند ماه خاص بیشتر مورد پسند توریستان است. فصل های سرد، یعنی از نیمه پاییز و آبان ماه تا انتهای زمستان برترین زمان سفر به جیپور و استان راجستان است. تمام هتل های جیپور در طول ماه های مهر، آبان و آذر پر هستند و بیشتر توریست و توریستان در این ماه ها وارد جیپور می شوند. به طور کلی فصول سرد، اوج سفرهای توریستی به کشور هند است. پس اگر قصد سفر به هند و یا جیپور در این ماه های سال دارید، حتما از قبل هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

اگر از هواداران سفرهایی آرام و مقرون به صرفه هستید و از شلوغی و گرانی فرار می کنید، سفر به جیپور در فصل بهار و قبل از شروع فصل باران های موسمی را پیشنهاد می دهیم. اوایل اردیبهشت ماه قیمت ها در هند کاهش می یابد و دیگر از جمعیت بالای توریستان خبری نیست. مقرون به صرفه ترین تور جیپور و تور هند را در این فصل پیدا خواهید کرد.

اگر از علاقه مندان به شرکت در جشن ها و فستیوال های هیجان انگیز و شاد جیپور هستید، در هر فصلی که به این شهر زیبا سفر کنید، می توانید از فستیوال های مختلف این شهر لذت ببرید. از فستیوال های معروف در فصل زمستان می توان به فستیوال بادبادک و یا جشنواره فیلم جیپور اشاره نمود. در بهار هم شرکت در فستیوال هولی یکی دیگر از جاذبه جالب در این سفر است.

نکاتی برای بازدید از برترین جاذبه های جیپور

از ویژگی های مثبت سفر به جیپور، رایگان بودن بسیاری از جاذبه های این شهر است. بعلاوه برای بازدید از دیگر جاذبه های غیررایگان، احتیاجی نیست که از قبل و به صورت آنلاین بلیط ورودی آن ها را بگیرید. هنگامی که به هر جاذبه رسیدید، می توانید برای ورود، بلیط بگیرید.

به طور مثال در میان جاهای تماشای جیپور، هوا محل نمای تماشایی دارد که از خیابان قابل رویت است. برای ورود به قلعه های جیپور، باجه بلیط فروشی در کنار دروازه ورودی قرار گرفته است.

سحرخیزی یکی دیگر از نکات سفر به جیپور است. شاید ترجیح دهید صبح خود را در هتل سپری کنید و بعد از میل کردن ناهار راهی تماشای تماشای های شهر شوید اما برای تماشای بناهای تاریخی شهر بهتر است که صبح زود از این مکان ها تماشا کنید. هرچند فضاهای سبز و باغ ها در این شهر به وفور یافت می شوند اما هیچ توریست و فرد طبیعت دوستی، دوست ندارد زیر آفتاب سوزان به تماشای بناهای تاریخی بنشیند و یا از دیوارهای سرخ قلعه آگرا بالا رود و گرما تا مغز استخوانش را بسوزاند.

نام چند تا از تماشای ها و جاذبه های شهر جیپور

  1. کاخ شهر در جیپور
  2. بنای صورتی هوا محل
  3. کاخ آب یا جال محل در میان دریاچه
  4. رصدخانه جانتار مانتار با ابزارهای ستاره شناسی
  5. موزه آلبرت هال جیپور
  6. تماشای ببر در باغ وحش جیپور
  7. قلعه تاریخی آمبر فورت
  8. قلعه جاگار (جایگراه) روبروی قلعه آمبر
  9. فیل سواری در جیپور و یا بازی با فیل های شیطون در شهرک آمبر نزدیک به قلعه

قلعه آمبر فورت

از جاذبه های اصلی شهر جیپور، قلعه آمبر فورت است که به شهر آمبر هم معروف می باشد. آمبر فورت، قلعه ای باشکوه که با تزئینات سنگ مرمر و چوب حس و حال باستانی به شهر می دهد. می توانید مسافت طولانی تا بالای قلعه را با فیل بروید و یک تجربه به یاد ماندنی از فیل سواری به دست آورید. البته باید بدانید که این مسافت طولانی با فیل سواری فقط برای بالا رفتن به قلعه است! زمان برگشتتان فقط خودتان هستید و یک جفت پای خودتان!

در این قلعه غرفه ها و فروشگاه صنایع دستی زیادی وجود دارد که می تواند ساعت ها شما را به کاوش در میان این غرفه ها بیندازد. در کنار این قلعه، قلعه دیگری به نام جایگار واقع شده است که این دو قلعه به وسیله تونل زیرزمینی به یکدیگر راه دارند.

جال محل

جال محل یکی دیگر از جاذبه های تماشای و آرامش بخش جیپور است. جال محل در واقع به معنی قصر آب است و این قصر درست وسط آب واقع شده است که برای تماشا بخش داخلی قصر، با قایق سواری می توانید خودتان را به قصر برسانید. این قصر درست در وسط یک دریاچه واقع شده است که در ساخت آن از ملات آهک خاصی استفاده شده که مانع نفوذ آب به قصر می گردد و محلی برای تفریحات تابستانی پادشاهان هند بوده است. البته نباید از جاذبه های اطراف این قصرغافل شد. اطراف این منطقه یک پیاده رو وجود دارد که بساط فروش صنایع دستی، فیل سواری و شترسواری به راه است. بعلاوه می توانید با پوشیدن لباس راجستانی عکس های زیبایی از خودتان بگیرید و برای فرار از گرما به نوشیدنی هایی مثل آب نیشکر و آب نارگیل پناه ببرید!

حمل ونقل در جیپور

از دیگر نکات سفر به جیپور برای کاهش هزینه های خود، حمل ونقل و رفت وآمد شماست. وسایل نقلیه متفاوتی در جیپور وجود دارد که می تواند شما را به مقصدتان برساند. از وسایل حمل ونقل عمومی گرفته تا اپلیکیشنی شبیه به اسنپ در هند! اگر بخواهید با اسنپ هندی ماشین بگیرید، می توانید تمام مدتی که بیرون هستید، به هر جا که مد نظرتان است بروید و ماشین به طور کل در اختیار شما باشد. البته ممکن است از نظر هزینه کمی بالا باشد اما اگر راحتی خودتان را ترجیح می دهید، برترین روش برای شماست. اما اگر می خواهید هزینه سفر خود را کاهش دهید، بهتر است از اتوبوس ها و مینی بوس های شهر بهره ببرید.

مراکز خرید در جیپور

سوغاتی های رنگارنگ هندی در کنار تماشای جریان زندگی مردم، در مراکز خرید این شهر به وفور یافت می شوند و برترین محل برای خرید سوغاتی، مراکز خرید در جیپور است. هنگامی که قصد خرید در یکی از بازارها را دارید، با اولین قیمت کوتاه نیایید. اینجا محلی برای چانه زدن است. با این حال مراقب باشید بیش از حد جذب رنگ و لعاب سوغاتی ها نشوید تا از خرید وسایلی که واقعا به آن ها نیازی ندارید در امان بمانید! این خود نکته ای مهم برای سفر به جیپور و کاهش هزینه ها حساب می گردد و شما را از خرج های اضافه نجات می دهد. اما با داشتن مهارت چانه زنی مختص ایرانی ها می توانید سوغات خود را با قیمتی پایین تر و متناسب تر بخرید. در بازارهای معروف جیپور مانند بازار جوهری، خیابان گوپالجی کاراستا، بازار باپو یا چانپول کالاهای متفاوتی را پیدا خواهید.

برای خرید جواهرات و بدلیجات زیبای هندی، باید به بازار جوهری بروید. در این بازار حتی می توانید شال های رنگارنگ و دست باف هندی پیدا کنید.

نکاتی برای خرید در بازارهای جیپور

اگر قصد دارید در فصل سرد سال یعنی پاییز و زمستان به جیپور بروید، برای خرید لباس های گرم، به بازار تبتی بروید. در این بازار نه تنها لباس های پشمی مقرون به صرفه قیمت و دستباف بلکه برترین غذاهای خیابانی جیپور را می یابید. اگر عاشق النگوهای رنگی هندی هستید مستقیما به بازار تریپولیا جیپور که منبع اصلی این قبیل سوغاتی هاست بروید. بازار چاندپوله یکی دیگر از بازارهای خرید سوغاتی است.

مراکز خرید مدرنی هم در جیپور وجود دارند. مراکز خریدی مانند سیتی مال، پینک اسکوئر و متروپولیتن مال پر از برندهای دنیای است. در این مراکز برندهای معتبر دنیا را با قیمت هایی مناسب خواهید یافت. مراکز تفریحی، سینما و رستوران های خوبی برای استراحت شما در این مراکز خرید مدرن پیدا می کنید که می توان لذت سفر را چند برابر کرد.

رستوران و کافه های جیپور

بسیاری از برترین رستوران های جیپور، یا نزدیک به جاذبه های توریستی و یا درون هتل های چند ستاره واقع شده اند. البته مرکز شهر پر از رستوران های مقرون به صرفه قیمت یا لوکس است. رستوران هایی که نه فقط غذای تند هندی، بلکه غذاهای مشهور بین المللی و حتی غذاهای گیاهی سرو می نمایند.

از نکات سفر به جیپور که می تواند هزینه های سفر شما را کاهش دهد، امتحان کردن غذاهای خوشمزه خیابانی این شهر است. بازار تبتی ها یکی از برترین مکان ها برای صرف ناهار و امتحان کردن غذاهای خیابانی است. غذاهای خیابانی شهر صورتی، داغ و تازه هستند و با مواد غذایی مشخصی تهیه می شوند. پیشنهاد ما به شما این است که برای امتحان کردن غذاهای خیابانی داغ و تازه به سراغ مغازه های شلوغ این شهر بروید.

وجود مترو در شهر جیپور، دسترسی شما را به کافه ها و رستوران ها آسان می نماید. در اینجا تعدادی از برترین رستوران و کافه های جیپور را ذکر کردیم.

  1. کافه آرت | Art Café
  2. سامرات رستوران | Samrat Restaurant
  3. باراداری رستوران | Baradari Restaurant
  4. پینک سیتی کینگز | Pink City Kings
  5. صبا هاولی | Saba Haveli
  6. د گرند پیکاک رستوران | The Grand Peacock Restaurant
  7. و بسیاری دیگر

نتیجه گیری

جیپور شهری با بناهای صورتی در کشور هند و در استان راجستان یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای توریستی است که هم می تواند سفری مقرون به صرفه به صرفه و یا سفری لوکس و گران قیمت برایتان باشد. به صرفه بودن این سفر از نظر قیمت، به زمان سفرتان به این شهر بستگی دارد. بعلاوه با استفاده از حمل ونقل عمومی در این شهر و بازدید از بناهای تاریخی مجذوب کننده این شهر، امتحان کردن غذاهای خیابانی خوشمزه آن می توانید از هزینه های سفر خود بکاهید. خبرنگاران با دیدگاهی مالی و به صرفه، نکات سفر به جیپور برای کاهش هزینه های شما برایتان ارائه داد. هرچند این نکات ریز و کوچک هستند که ممکن است به چشم نیایند، اما در خاتمه سفر متوجه هزینه هایی که صرفه جویی کردید، خواهید شد.

1. تفریحات و جاذبه های شهر جیپور کدام اند؟

دو تا از معروف ترین جاذبه های این شهر، جال محل و قلعه آمبر فروت است. از تفریحات اطراف جال محل می توان به شترسواری و فیل سواری، قایق سواری اطراف دریاچه و پوشیدن لباس های راجستانی اشاره نمود.

2.آیا کافه و رستوران های شهر به یکدیگر نزدیک هستند؟

اغلب کافه و رستوران های شهر به مکان های توریستی نزدیک اند و یا داخل خود هتل ها قرار دارند. وجود مترو در این شهر، دسترسی شما را به کافه ها و مغازه های خیابانی آسان نموده است.

3.برترین زمان سفر به جیپور چه فصلی است؟

از ماه مهر تا خاتمه اسفند و در اوایل ماه اردیبهشت برترین زمان برای سفر به این شهر است. هزینه سفر در فصل سرد گران تر از فصل بهار است.

مطالب مرتبط:

با شهر صورتی هند، جییپور آشنا شوید!

پنج دانستی جالب و خواندنی برای سفر اولی های هند

معرفی 20 مورد از برترین رستوران های هند

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1545

به "نکات سفر به جیپور برای کاهش هزینه ها (تور دهلی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر به جیپور برای کاهش هزینه ها (تور دهلی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید