راه حل شهرداری دیواندره برای توسعه شهری

به گزارش بیست آمار، کاهش فعالیت های عمرانی و کاهش درآمدها و عقب ماندن در پرداخت حقوق و دستمزد نیروها از مسائلی است که بیشتر شهرداری ها با آن مواجهند و امروز بسیاری از کارشناسان مالی معتقدند که حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در کنار تزریق اعتبار دولتی و ایجاد درآمدهای پایدار می تواند گره مسائل شهرداری ها را باز کند.

راه حل شهرداری دیواندره برای توسعه شهری

به گزارش خبرنگاران، به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه مالی برای رهایی از مسائل حوزه مدیریت شهری، جذب مشارکت های مردمی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری بهترین راه چاره برای ایجاد رونق مجدد در فعالیت های مدیریت شهری و تحقق این مهم مستلزم ارائه برنامه های تشویقی و تسهیلگری در حوزه سرمایه گذاری است.

یکی از فعالان مالی دیوان دره در استان کردستان در این باره می گوید: در چند دهه گذشته برخی از مدیران شهرداری ها توجه چندانی به درآمدهای پایدار نکردند و بیشتر فعالیت ها بدون برنامه ریزی مالی بوده است و امروز به دلیل تحریم و بحران های مالی شاهد مسائل مالی در بدنه شهرداری ها هستیم.

به گفته محمد جلالی، جذب سرمایه های بخش خصوصی برای اجرای پروژه های شهرداری ها از روش های معتبر تامین منابع مالی در حوزه مدیریت شهری محسوب می شود.

آرش اسماعیل یکی از کارشناسان مالی هم در این باره می گوید: شهرداری ها دارای 300وظیفه هستند که هر یک از این ظرفیت ها می تواند سبب رشد درآمدهای شهرداری ها شود، اما شاهد افت درآمد و کاهش اعتبار استانی و کشوری هستیم. در این شرایط سرمایه گذاری مطلوب می تواند این کاستی ها را پوشش دهد و موجب تغییر و تحولات اساسی در حوزه فعالیت های مدیریت شهری به ویژه در منطقه ها کم برخوردار شود.

شهردار دیوان دره نیز در این باره می گوید: جذب مشارکت های مردم و دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی می تواند بخش زیادی از مسائل حوزه مدیریت شهری را رفع کند و تحقق این مهم نیازمند ارائه آموزش های لازم در حوزه سرمایه گذاری به نیروهای شهرداری هاست تا بتوانیم راه را برای حضور سرمایه گذاران مهیا کنیم.

منصور مرادویسی می افزاید: امروز یکی از رویکردهای اصلی در حوزه مدیریت شهری و روستایی در کشور، شناسایی درآمدهای پایدار، روش ها و ابزارهای تازه تامین منابع مالی نظیر جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است. بنابراین می توانیم با بهره گیری از ظرفیت خوب سرمایه گذاران بومی و سایر استان ها بسیاری از پروژه های شهری را تعریف و به بهره برداری برسانیم.

او تأکید می کند برای جذب سرمایه گذاران نیازمند دانش و تخصص هستیم و در این حوزه باید از ظرفیت دانشگاه و استادان دانشگاه ها برای فعال کردن سرمایه گذاری در حوزه مدیریت شهری استفاده کنیم.

شهردار دیوان دره ادامه می دهد: باتوجه به برنامه ریزی های اجرا شده در تلاشیم با استفاده از ظرفیت متخصصان حوزه سرمایه گذاری راه را برای حضور آنها مهیا کنیم تا بتوانیم شهر را به سمت توسعه و آبادانی سوق دهیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1699

به "راه حل شهرداری دیواندره برای توسعه شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل شهرداری دیواندره برای توسعه شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید