خبرنگاران فراهم کردن شرایط دورکاری برای زنان باردار آذربایجان غربی

به گزارش بیست آمار، ارومیه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ستاد مقابله با کرونای استان شرایط دورکاری زنان باردار شاغل در ادارات را فراهم کند.

خبرنگاران فراهم کردن شرایط دورکاری برای زنان باردار آذربایجان غربی

جواد آقازاده روز یکشنبه در بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان غربی افزود: تعدادی از مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنان بارداری هستند که زایمان زودرس دارند و احتیاج است برای حفظ سلامت آنان از طرف ستاد استانی مقابله با کرونا مصوبه دورکاری ابلاغ و اجرایی گردد.

وی با بیان اینکه تعداد زنان باردار شاغل در سطح استان زیاد نیستند، ادامه داد: زنان باردار شاغل در همه دستگاه های دولتی سطح استان شناسایی شده اند و آنان به عنوان قشرهای آسیب پذیر در برابر بیماری کرونا می توانند 2 تا سه ماه آخر بارداری، امور مربوط به خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

وی افزود: فراهم کردن شرایط دورکاری برای کارکنان ادارات باید به نحوی باشد که به وظایف سازمانی این افراد لطمه وارد نگردد و بتوانند با خیال آسوده و رعایت اصول بهداشتی به این امور رسیدگی نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی همچنین گفت: با توجه به تعطیلی مهدکودک ها و دبستان ها و لزوم مراقبت های بهداشتی بیشتر، دستگاه های اجرایی استان باید همکاری نمایند تا تمهیدات لازم را برای استفاده زنان شاغل باردار یا دارای فرزند خردسال از مرخصی و دورکاری، بدون کسر از حقوق و حق مرخصی سالانه فراهم گردد.

به گزارش خبرنگاران بیست وپنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان غربی حدود دو و نیم ساعت به طول انجامید و فرمانداران استان نیز به وسیله ویدئوکنفرانس در جلسه حضور داشتند؛ در این جلسه بیش از 10 نفر از اعضای ستاد و از جمله فرمانداران خوی و مهاباد اظهار نظر کردند و پیشنهاد و مصوبه ها مورد آنالیز نهاده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 328

به "خبرنگاران فراهم کردن شرایط دورکاری برای زنان باردار آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراهم کردن شرایط دورکاری برای زنان باردار آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید