تعطیلی داروگر به علت بدهی مالیاتی دروغ محض است!

به گزارش بیست آمار، هادی سبحانیان در نشست خبری امروز با بیان اینکه با توجه به چالش های نظام مالیاتی کشور در سال های گذشته، این نظام در وضعیتی است که نیازمند طی مسیر های تحولی در زمینه تکالیف بودجه ای، اسناد بالادستی و ... است، گفت: طبق قانون بودجه بیش از 50 درصد بودجه جاری کشور به وسیله مالیات تامین می گردد و از سیاست های مهم نظام مالیاتی ایفای نقش عدالت محور است و از این رو چند راهبرد را در دست کار قرار داده ایم.

تعطیلی داروگر به علت بدهی مالیاتی دروغ محض است!

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: یکی از راهبرد های اصلی این است که سازمان امور مالیاتی بازوی قدرتمند فراوری کشور باشد و به همین علت در پی مقابله جدی با طبقه دلال و غیرمولد هستیم که این دلالان فعالیت فراوریی را در کشور غیر مجذوب نماینده نموده اند از این رو سیاست ما به نفع کارگران و بخش فراوری و ضرر دلالان خواهد بود.

رییس سازمان امور مالیاتی تاکید نمود از دیگر اقدامات ما برخورد با افراد و مجموعه هایی هستند که با نقاب موجهی از عنوان نهاد های مقدس استفاده می نمایند، اما فرار مالیاتی دارند.

سبحانیان اضافه نمود: راهبرد دیگر ما تکریم مودیان است و نباید برخورد نامناسب با آن داشته باشیم و یکی از موارد تکریم ارایه پاسخ مناسب به ابهامات و سوالات آن ها است. اطلاع رسانی به مردم از دیگر سیاست های راهبردی است اینکه به مردم اعلام گردد مالیات صرف چه اقداماتی می گردد و باید اعلام گردد که تامین مالی پروژه های عمرانی و آموزشی و بهداشتی از محل درآمد مالیاتی است و سال جاری برای اولین بار سهم مالیات در بودجه جاری بالاتر از 50 درصد بوده در حالی که سال جاری بسیاری از مشاغل را از ارایه و تسلیم اظهارنامه معاف نموده ایم.

وی گفت: راهبرد دیگر ایجاد عدالت در مالیات ستانی است و مردم گلایه هایی در بی عدالتی نظام مالیاتی ستانی دارند، اما برطرف این بی عدالتی محقق نمی گردد مگر اینکه از مالیات ستانی سنتی عبور کنیم و به سمت مالیات ستانی هوشمند پیش برویم. دهه ها است که فعالان مالی درگیر سیستم نظام مالیاتی سنتی هستند از این رو در پی ایجاد تحول در این نظام هستیم.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه تمرکز جدی بر فرار مالیاتی داریم با دانه درشت ها مبارزه می کنیم، گفت: تعداد ارقام متفاوتی در حوزه فرار مالیاتی مطرح می گردد که هیچ کدام دقیق نیستند، اما همه بر این باور هستیم که مسیر های متعددی برای فرار مالیاتی وجود دارد. عین حال 18 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته در تهران وصول کردیم و در دو ماه سال جاری 8 هزار میلیارد تومان وصول شده است.

سبحانیان تاکید نمود: در فرار های مالیاتی بحث استفاده از شرکت های صوری و فاکتور های صوری مطرح می گردد که در پی جلوگیری از رشد این شرکت ها هستیم برای مثال این شرکت در 200 رسته فاکتور صادر نموده اند و تعیین است که صوری است.

رییس سازمان امور مالیاتی درباره حساب های تجاری گفت: حدود 9 میلیون و 300 هزار حساب تجاری مرتبط با حقیقی و حدود 2 میلیون و 300 حساب مربوط به حقوقی است، اما می دانیم اعداد بالاتر است و در پی شناسایی اعداد نو هستیم. بیش از 180 هزار حساب شخصی را شناسایی کردیم که هر چند غیر تجاری بودند، اما فعالیت تجاری داشتند و متاسفانه حجم بالایی از گردش وجوه از آن ها را رصد کردیم، بعلاوه طبق رصد ها روبرو شدیم با مواردی از جمله اینکه 45 نفر گردش حساب 66 هزار میلیارد تومانی داشتند بدون آنکه هیچ ثبت مالیاتی داشته باشند و حداقل ورود حساب این افراد 500 میلیارد تومان بوده است و این افراد را شناسایی نموده ایم.

وی با اشاره به نهاد های مقدس که فرار مالیاتی دارند، گفت: نهاد قرض الحسنه نهاد مقدسی است، اما متاسفانه بعضی از صندوق های قرض الحسنه که شفاف نیستند که بیش از 143 هزار میلیارد تومان ورودی به حساب داشتند که مالیات نداده اند و پوز فروشی به نام نهاد های قرض الحسنه انجام می گردد و می خواهند فعالیت مالی خود از نظام مالیاتی پنهان نمایند، اما با ظرفیت های قانونی به این نهاد ها هشدار می دهیم.

سبحانیان درباره شناسایی خودرو های لوکس گفت: در سال 1400 تعداد حدود 177 هزار خودروی لوکس شناسایی شد که 6 هزار میلیارد تومان برآورد درآمد مالیاتی شد که بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان به افراد اعلام شد و در نهایت 770 میلیارد تومان وصول شد. در سال گذشته 263 هزار خودرو لوکس شناسایی شد که 6 همت درآمد مالیاتی برآورد شد که 2هزار و 30 میلیارد تومان اعلام شد که 20 میلیارد تومان وصول شده است.

معاون وزیر اقتصاد درباره مالیات خانه های لوکس ادامه داد: در سال 1400 حدود 12 هزار واحد لوکس شناسایی شد که 700 میلیارد تومان برآورد درآمد مالیاتی شده بود که 392 میلیارد تومان مشمول شد که در نهایت 25 میلیارد تومان در آمد مالیاتی از خانه های لوکس وصول شد و در سال گذشته 45 هزار خانه لوکس شناسایی شد که از این تعداد 2 هزار میلیارد تومان مالیایت برآورد شد که 6 میلیارد تومان وصول شد. در سال گذشته 300 هزار واحد خانه لوکس شناسایی شد که 66 هزار از این واحد ها متعلق به افرادی است که 2 واحد خالی به بالا دارند و 33 هزار برگه تشخیص صادر شده که ارزش این برگه ها 1400 میلیارد تومان بوده 646 پرونده قطعی صادر شده است و طبق گزارش ها 49 نفر اشخاص حقیقی و حقوقی مالک بالای 20 واحد خانه خالی هستند.

سبحانیان درباره نگرانی مردم از اجرای قانون مالیات بر درآمد سرمایه گفت: تنها 3 درصد مردم مشمول مالیات درآمد بر سرمایه می شوند.

سبحانیان با تاکید بر اینکه تعطیلی کارخانه داروگر به علت بدهی مالیاتی دروغ محض است، گفت: سیاست ما این است که هیچ مجموعه مالی ناظر بر مسائل مالیاتی تعطیل نگردد، طبق آنالیز های اموال مدیرعامل این کارخانه، این فرد اموال زیادی در شمال شرق تهران دارد. مدیر عامل این کارخانه با عدم پرداخت مالیات مظلوم نمایی می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 12 خرداد 1402 بروزرسانی: 12 خرداد 1402 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1668

به "تعطیلی داروگر به علت بدهی مالیاتی دروغ محض است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی داروگر به علت بدهی مالیاتی دروغ محض است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید