با خوردن این غذا ها به آرامش می رسید!

به گزارش بیست آمار، سبزی و میوه منبع خوبی از ویتامین C است، در استرس های طولانی مدت اندازه ویتامین C در غده ادرنال کاهش می یابد که در این صورت مصرف منابع حاوی این ویتامین باعث بهبود شرایط افراد مبتلا به اختلالات روانی می گردد.

با خوردن این غذا ها به آرامش می رسید!

بیماری های عصبی می تواند در اثر دلیل های متفاوتی بروز یابد؛ بعضی از بیماری های عصبی در نتیجه کمبود و یا ازدیاد مواد مغذی حاصل می گردد.

اگرچه همه بیماری های عصبی دلیل تغذیه ای ندارد، اما مداخلات تغذیه ای بخش مهمی از درمان موثر پزشکی و بالینی محسوب می گردد. به عنوان مثال مصرف زیاد کافئین موجب بروز اختلال خواب و تشدید اثرات منفی استرس بر بدن می گردد؛ کافئین در چای، قهوه و انواع نوشیدنی های انرژی زا وجود دارد که باید در مصرف آن ها اعتدال را رعایت کنیم. مواد غذایی موثر در کاهش مسائل و اختلالات عصبی:

1. کربوهیدرات ها: کربوهیدرات باعث افزایش ترشح ماده شیمیایی به نام سروتونین در مغز می گردد که این ماده شیمیایی در افزایش شادی در افراد موثر است، بنابراین کاهش مصرف این مواد غذایی در رژیم غذایی باعث تشدید اختلالات روانی می گردد.

2. سبزی و میوه: سبزی و میوه منبع خوبی از ویتامین C است، در استرس های طولانی مدت مقدار ویتامین C در غده ادرنال کاهش می یابد که در این صورت مصرف منابع حاوی این ویتامین باعث بهبود شرایط افراد مبتلا به اختلالات روانی می گردد.

3. منیزیم: مصرف منیزیم باعث کاهش مقدار کورتیزول خون می گردد؛ بعلاوه مقدار پایین منیزیم در خون باعث افزایش سردرد و خستگی ناشی از استرس می گردد. منابع غذایی حاوی منیزیم عبارتند از: بادام، دانه کنجد، دانه آفتابگردان، بادام هندی، تخم کدو، بلغور جو دو سر، موز، شیرکم چرب، کلم بروکلی و نخود فرنگی.

4. ویتامین های گروه B: ویتامین های گروه B اثر بسیار موثری در کنترل استرس و پیشگیری از افسردگی دارد؛ B 12 یکی از ویتامین های موثر در فراوری سروتونین است؛ بعلاوه کمبود این ویتامین باعث افسردگی می گردد. این ویتامین در انواع گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست یافت می گردد. بعلاوه اسیدفولیک یا ویتامین B 9 باعث از بین بردن استرس، اضطراب، وحشت و حتی افسردگی می گردد؛ اسید فولیک در انواع میوه ها و سبزی های برگ پهن و حبوبات وجود دارد.

5. اسید چرب امگا 3: مصرف مناسب امگا 3 باعث کاهش سطح هورمون های استرس زا می گردد.

6. ویتامین E: ویتامین E یک نوع آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد فراوری شده در طول زمان استرس را از بین می برد. این ویتامین در انواع روغن های گیاهی وجود دارد.

7. شیر و لبنیات: کلسیم موجود در این گروه غذایی، باعث کاهش اسپاسم عضلانی و ایجاد حالت آرامش در بدن می گردد؛ بعلاوه شیر حاوی آنتی اکسیدان است که می تواند در کاهش رادیکال های آزاد موثر باشد؛ وجود ویتامین B 2 و B 12 در لبنیات نیز در کاهش اضطراب موثر است.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 16 بهمن 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1621

به "با خوردن این غذا ها به آرامش می رسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوردن این غذا ها به آرامش می رسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید