با این خوراکی از سرطان معده در امان باشید

به گزارش بیست آمار، محققان کالج پزشکی دانشگاه ملی سئول (SNU) دریافتند: کسانی که به طور مداوم غذاهای تهیه شده از دانه های سویا مانند توفو و خمیر سویا مصرف می نمایند، به طور قابل توجهی کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان معده هستند.

با این خوراکی از سرطان معده در امان باشید

به گزارش سیناپرس، یک تیم تحقیقاتی مشترک به سرپرستی پروفسورها شین وو کیونگ (Shin Woo-kyoung) و کانگ دای هی (Kang Dae-hee) از دانشکده پزشکی پیشگیرانه در دانشگاه ملی سئول یک مطالعه آینده نگر را بر روی 139267 نفر انجام دادند.

تیم تحقیقاتی اثرات مصرف دانه های سویا، خمیر سویا و توفو را بر روی سرطان معده در 767 نفری که به سرطان معده مبتلا شده بودند در مقایسه با افرادی که به سرطان معده مبتلا نشدند، آنالیز کردند. در نتیجه، محققان دریافتند: افرادی که بیش از دوبار در هفته توفو مصرف می کردند، 37 درصد کمتر از افرادی که توفو مصرف نمی کردند، در معرض ابتلا به سرطان معده بودند. نتایج بعلاوه نشان داد که مصرف بیشتر توفو منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان معده می گردد.

تجزیه و تحلیل های تیم تحقیقاتی معین کرد: غذاهای ساخته شده از سویا به علت اثر جنیستئین و ایزوفلاون که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند، خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش می دهد.

به گفته محققان، مطالعات بعلاوه نشان داد: این مواد نه تنها تکثیر سلولی و رگ زایی را در غشای مخاطی کاهش می دهند، بلکه از رشد هلیکوباکتر پیلوری که بر سرطان معده تأثیر می گذارد نیز جلوگیری می نمایند. این تیم تحقیقاتی معتقد است، اثر خمیر سویا که به داشتن محتوای نسبتاً بالای سدیم شناخته شده است، به علت فراوری مواد فعال زیستی برای بدن مفید هستند.

پروفسور شین گفت: تصور می گردد، خمیر سویای ساخته شده در کره تأثیر بهتری در پیشگیری از سرطان معده داشته باشد زیرا مواد فعال بیشتری در طول فرآیند تخمیر طولانی فراوری می گردد.

پروفسور دای هی اضافه نمود : ماده فعال فیزیولوژیک موجود در سویا نه تنها سلول های ایمنی که مستقیماً سلول های آلوده به ویروس یا سلول های سرطانی را از بین می برند را فعال می نماید، بلکه آسیب دی ان ای را نیز سرکوب نموده و بازیابی دی ان ای را بهبود می بخشد.

با این حال، این مطالعه بعلاوه نشان داد: مقدار مصرف توفو و خمیر سویا در سرطان معده بسته به وزن افراد فرق دارد. به عنوان مثال، در افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) نرمال داشتند، مصرف استفاده بیشتر و مکرر خمیر سویا و توفو خطر سرطان معده را کمتر می کرد که این ارتباط در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی مشاهده نشد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1628

به "با این خوراکی از سرطان معده در امان باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این خوراکی از سرطان معده در امان باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید