ناخن هایی که پیغام آور سرطان هستند

به گزارش بیست آمار، محققان دریافتند خشک کن های ناخن یو وی (UV) می توانند باعث آسیب به دی ان ای (DNA) و جهش شوند.

ناخن هایی که پیغام آور سرطان هستند

از زمان ورود این دستگاه ها به بازار (تقریبا در سال 2010)، مانیکورهای ژلی به یک عنصر اصلی در سالن های ناخن در سراسر ایالات متحده و بسیاری از نقاط دنیا تبدیل شده اند که به راحتی می توان علت آن را فهمید.

در مقایسه با لاک های سنتی، انواع ژل در برابر آسیب و لکه مقاوم تر هستند و تا زمانی که لاک را از روی ناخن های خود پاک نکنید، درخشندگی خود را حفظ می نمایند.

اگر شما زمان کافی ندارید و فرد عجولی هستید، لازم نیست یک ساعت یا بیشتر صبر کنید تا ژل مانیکور خشک گردد. به جای اینکه منتظر بمانید تا ژل مانیکور به طور طبیعی خشک گردد، دستان خود را زیر نور UV قرار می دهید، این نور مواد شیمیایی داخل ژل را فعال می نماید و باعث سفت شدن آن می گردد.

در حالی که خطرات اشعه ماوراء بنفش - به ویژه در برنزه کردن - به خوبی شناخته شده است، دانشمندان پیش از این تحقیق نکرده بودند که چگونه نورهای فرابنفش مورد استفاده برای ژل مانیکور نیز ممکن است بر پوست انسان تاثیر بگذارد.

ممکن است فکر کنید آنچه ما در خصوص تخت های برنزه می دانیم در اینجا کاربرد دارد اما دستگاه های مورد استفاده در سالن های ناخن طیف متفاوتی از نور ماوراء بنفش را ساطع می نمایند.

گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو پس از خواندن مقاله ای در خصوص یک شرکت نماینده مسابقه زیبایی که به نوعی نادر از سرطان پوست تشخیص داده شده بود، تصمیم گرفتند این دستگاه ها را مورد مطالعه قرار دهند.

محققان با استفاده از ترکیب های مختلف سلول های انسان و موش دریافتند که یک جلسه 20 دقیقه ای با خشک کن لاک ناخن با اشعه ماوراء بنفش منجر به مرگ 30 درصد از سلول های یک ظرف پتری شد. در سه جلسه 20 دقیقه ای متوالی، 65 تا 70 درصد از سلول های در معرض آن از بین رفتند. در میان سلول های به جای مانده، محققان شواهدی از آسیب میتوکندری و DNA، علاوه بر جهش هایی که در بیماران سرطان پوست دیده شده است، مشاهده کردند.

محققان هشدار دادند که نتایج تجربی ما و شواهد قبلی نشان می دهد که تشعشعات ساطع شده از خشک کن های لاک ناخن UV ممکن است باعث سرطان دست شوند و خشک کن های ناخن UV، مشابه تخت های برنزه نماینده خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهند.

آنان هشدار دادند، قبل از اینکه بتوانند به طور قطعی بگویند استفاده از دستگاه های خشک نماینده اشعه ماوراء بنفش منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می گردد، به یک مطالعه اپیدمیولوژیک طولانی تر احتیاج است.

آنان افزودند: احتمالاً تکمیل چنین مطالعاتی حداقل یک دهه طول می کشد و متعاقباً نتایج آن اطلاع رسانی می گردد.

شاید فکر کنید توصیه این است که از خشک کن های UV اجتناب کنید اما این کار چندان ساده نیست.

ژل مانیکور به دلایلی به یک استاندارد صنعتی تبدیل شده است. برای بسیاری از افراد، لاک ناخن معمولی بعد از یک روز ظاهر زیبای اولیه را ندارد بنابراین به نظر این افراد مانیکور سنتی اغلب ارزش وقت، هزینه یا کوشش را ندارد.

نتایج این تحقیق در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1613

به "ناخن هایی که پیغام آور سرطان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناخن هایی که پیغام آور سرطان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید