زیادی گریپ فروت نخورید&ampampamphellip خطر دارد!

به گزارش بیست آمار، با این که خوردن میوه گریپ فروت به علت برخورداری از ویتامین ث و فیبر می تواند برای سلامت انسان مفید باشد اما گاهی ممکن است مضر یا شاید خطرناک باشد؛ مخصوصاً اگر داروهای خاصی را مصرف می کنید. اگر مرتب گریپ فروت مصرف می کنید، حتماً با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید برای شما خطری ندارد.

زیادی گریپ فروت نخورید&ampampamphellip خطر دارد!

برنامه غذایی برای کاهش وزن

مصرف گریپ فروت به طور مداوم به عنوان راهکاری برای کاهش وزن انتخاب خطرناکی از نظر سلامت خواهد بود. بر طبق نظر انجمن رژیم غذایی امریکا، مصرف یک ماده غذایی خاص یا گروه غذایی خاص نمی تواند سلامت باشد و جنبه چربی سوزی داشته باشد. مثلاً با خوردن گریپ فروت به تنهایی ممکن نیست چربی هایتان را آب کنید و از شرشان خلاص شوید.

تداخل دارویی

میوه گریپ فروت و آب گریپ فروت بر جذب بعضی داروهای خاص در بدن تأثیر منفی می گذارد و طبق انجمن رژیم غذایی امریکا، لیست این داروها روز به روز در حال افزایش است.

سرطان

به گفته مؤسسه ملی سلامت، مصرف گریپ فروت ممکن است باعث افزایش خطر سرطان سینه در میان زنان در دوران پس از یائسگی گردد. حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا مصرف گریپ فروت برای شما خطرناک است یا نه.

تحریک کننده و سوزش آور

اسید سیتریک موجود در گریپ فروت (و هم چنین دیگر میوه های ترش و مرکبات مانند انواع لیمو و پرتقال) منجر به تحریک دهان و گلو در هنگام خوردن می گردد.

تأثیر منفی آب گریپ فروت

بر طبق تحقیقات دانشگاه فلوریدا، دانشمندان اسنادی را به نام تأثیر آب گریپ فروت تنظیم نموده اند که می تواند جذب داروهای خاص را افزایش دهد و منجر به اُوِر دوز یا مصرف افراطی است. به همین علت، عاقلانه ترین راه این است که فقط داروهای خود را با آب مصرف کنید و از خوردن گریپ فروت در هنگام جذب داروهایتان پرهیز کنید.

منبع: فوت و فن / healthfully.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1531

به "زیادی گریپ فروت نخورید&ampampamphellip خطر دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیادی گریپ فروت نخورید&ampampamphellip خطر دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید