انتشار رمانی منتشر نشده از سومین دوره جایزه ادبی بوشهر

به گزارش بیست آمار، تهران (پانا) - میثم نبی ، نویسنده رمان دوردست نام کرد که در این رمان بیشتر تنهایی و درماندگی انسان امروز مطرح است و مسایلی که زندگی و جامعه مدرن برای او رقم می زند.

انتشار رمانی منتشر نشده از سومین دوره جایزه ادبی بوشهر

به گزارش هنرآنلاین، میثم نبی نویسنده، با این شرح که رمان دوردست به زودی از سوی انتشارات افراز منتشر می شودگفت: کتاب مضمون اجتماعی دارد و به بازه زمانی سال های 50 تا 55 نگاه تاریخی دارم. در حقیقت بخش هایی از رمان جنبه استنادی دارد و بازتاب و بازخوانی این مقطع تاریخ ایران است.

او با بیان این که رمان دوردست در بخش (کتاب های منتشر نشده) سومین دوره جایزه ادبی بوشهر در سال 98؛ شایسته تقدیر شناخته شده، ادامه داد: نگارش کتاب چهار سال زمان برده و هشت فصل دارد. در حدود 220 صفحه روایت زندگی شخصیتی به نام امیر اردلان نویسنده و روزنامه نگار، است. به واسطه نوع فعالیت هایش در گذشته و حال زندگی او دچار چالش می شود و همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد.

نبی با این شرح که در فرایند داستان ارجاعات بسیار زیادی به گذشته دارم و روایت در حال رفت و برگشت است، شرح داد: در کلیت رمان هم با سه داستان درهم تنیده مواجهیم و سه ماجرا از ابتدا تا پایان با هم گره می خورد. در این کتاب بیشتر تنهایی و به نوعی استیصال انسان امروز مطرح است و مسایلی که زندگی و جامعه مدرن برای او رقم می زند.

او شخصیت اصلی داستان را بازتاب نسل و قشری از جامعه دانست که همواره پای خواسته، باور و آرمان های خود می ایستند و اضافه کرد: این ایستادن در حدی است که ممکنه همه هستی خود را از دست بدهند. اما به خاطر باورشان اصرار دارند این جهت را طی کنند و به هدف برسند. رمان دوردست سعی دارد از دریچه شخصیت اصلی این طیف مخاطبان را بازتاب دهد. حتی اگر از نزدیک ترین افراد به خود و جامعه پس زده و دچار تبعاتی شوند.

نبی با بیان این که داستان در فضای شهری رخ می دهد، اظهارداشت: انسان امروز درگیر روزمرگی هاست. روزمرگری و مشغله هایی که انسان را از هدف های عمیق و اصیل زندگی دور می کند ولی هستند افرادی که تن به این فرایند نمی دهند.

او این روزها نوشتن کتاب جدیدی را آغاز کرده است. در رادیو به نام تهیه کننده فعالیت دارد. در برخی دانشگاه ها و مراکز فرهنگی به تدریس ادبیات داستانی مشغول است.

نمایشنامه روایت عقل سرخ، مجموعه داستان دنیا در آغوش من است و رمان آلما برگزیده جایزه (ادبی حبیب غنی پور) از آثار نشر یافته او محسوب می شوند.

ویژه:

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1203

به "انتشار رمانی منتشر نشده از سومین دوره جایزه ادبی بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار رمانی منتشر نشده از سومین دوره جایزه ادبی بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید