ششمین جلد موزه گردی با پیکاسو وارد بازار نشر شد

به گزارش بیست آمار، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، شاید شما هم با خودتان فکر کنید که موزه ها، مکان هایی هستند که کمتر کسی به آنجا قدم می گذارد؛ در صورتی که موزه ها درواقع دروازه ای به دنیا دیگر هستند. البته اگر با یک راهنمای حرفه ای از آنجا بازدید کنید. مجموعه 10جلدی موزه گردی با پیکاسو کودک شما را با آوین و آروین، خواهر و برادری ایرانی به آن سوی مرزهای تخیل می برد. خواهر و برادر قصه ما در این سفر خیالی همراه با یک میمون فلزی به نام پیکاسو به دنیای هنرمندانی قدم می گذارند که آثارشان در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمده است.

ششمین جلد موزه گردی با پیکاسو وارد بازار نشر شد

کتاب های موزه گردی با پیکاسو با ژانر فانتزی و ماجراجویی خود، موقعیت های مختلفی برای تفکر و یادگیری کودک فراهم می نمایند. داستان با تناولی در میان هیچستان ششمین جلد از مجموعه موزه گردی با پیکاسو نوشته محمدرضا مرزوقی است. این نویسنده خوش ذوق در هر جلد از این مجموعه، با موزه گردی و سیاحت در میان آثار هنری، بچه ها و نوجوانان را با یکی از هنرمندان بنام ایران و دنیا و آثارشان آشنا می نماید. با مطالعه کتاب با تناولی در میان هیچستان مخاطب با پرویز تناولی و آثارش آشنا می گردد.

در معرفی کتاب آمده است:

عمو ساموئل، آروین و آوین را سوار ماشین کرد تا کمی با هم تهران گردی نمایند؛ اما آنها پای شان را توی یک کفش کردند که فقط و فقط دل شان می خواهد به پارک لاله بروند. از شما چه پنهان، باز هم عنترِ موزه هنرهای معاصر، یا همان پیکاسو، منتظر بچه هاست تا سفری شگفت انگیز را در زمان شروع نمایند، آن هم به تهران سال 1351 و نزد پرویز تناولی، مجسمه ساز پیروز ایرانی. هنرمندی که مجسمه تقدیس او در موزه هنرهای معاصر واقع شده است و برای هیچ هایی که ساخته، حسابی مشهور شده است. به نظر شما، بچه ها می توانند آقای تناولی را راضی نمایند که علاوه بر نشان دادن آثار هنری اش، آنها را در تهران سال 1351 هم بگرداند؟ راستی اگر شما جای آوین و آروین بودید، دوست داشتید کدام قسمت تهران قدیم را ببینید؟

در بخشی از متن کتاب می خوانیم:

پیکاسو با صدای بلند گفت: صبر کنین. اون هیچ وقت شما رو ندیده. اصلا شما رو نمی شناسه.

بچه ها، انگار یکه خورده باشند، ایستادند و پیش پیکاسو برگشتند.

آروین با لحنی غمناک گفت: مگه می شه آدم توی شهر خودش باشه و هیچ کس نشناسدش؟

پیکاسو شانه بالا انداخت: چی بگم؟

آروین بغض آلود گفت: حتی مامان بزرگش!.

کتاب های کیوی (واحد کودک و نوجوان انتشارات کاگو) جلد ششم مجموعه موزه گردی با پیکاسو؛ با تناولی در میان هیچستان نوشته محمدرضا مرزوقی با تصویرگری فرهاد مُفَوَر را با شمارگان دو هزار نسخه و در 96 صفحه و به بهای 85 هزار تومان برای گروه سنی بالاتر از 9 سال منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1706

به "ششمین جلد موزه گردی با پیکاسو وارد بازار نشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ششمین جلد موزه گردی با پیکاسو وارد بازار نشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید