شروع معاینات متقاضیان حج تمتع از 20 اردیبهشت

به گزارش بیست آمار، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از انجام معاینات متقاضیان حج تمتع سال جاری در 560 کاروان در سطح کشور اطلاع داد.

شروع معاینات متقاضیان حج تمتع از 20 اردیبهشت

به گزارش خبرنگاران از روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت، دکتر طاهر درودی با اعلام این خبر گفت: از 20 اردیبهشت ماه، این مرکز با هماهنگی و برنامه ریزی های لازم در سراسر کشور اقدام به انجام معاینات متقاضیان حج تمتع سال جاری نموده است.

وی با اشاره به اینکه 253 پزشک منتخب مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، کار معاینات زائران را بر عهده گرفته اند، اضافه نمود: در فاز اول این معاینات افراد زیر 60 سال هدف قرار داده شده اند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تاکید بر دقت نظر پزشکان در معاینات متقاضیان حج تمتع اعلام کرد: علاوه بر معاینات عمومی و آزمایشات ساده خون و قند خون و همچنین آنالیز سلامت و عملکرد کلیه ها، در این بخش از معاینات، افرادی که احتیاج به آزمایش های تخصصی داشته باشند نیز مورد معاینه و آزمایش قرار می گیرند.

درودی با بیان اینکه این اطلاعات به عنوان پرونده الکترونیک زائر در سامانه مرکز پزشکی حج و زیارت ثبت می گردد، توضیح داد: بدین ترتیب پزشکان اعزامی به کشور عربستان به صورت آنلاین با مراجعه به مراکز درمانی از کلیه سوابق بیماری زائر آگاه شده و به آنها دسترسی دارند.

وی از فعالیت 560 کاروان زائران بیت الله الحرام در سطح کشور اطلاع داد و اضافه نمود: کوشش شده است تا این معاینات به دلیل وجود ویروس کرونا با حداکثر رعایت پروتکل های بهداشتی شرایط کنونی جامعه انجام پذیرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 445

به "شروع معاینات متقاضیان حج تمتع از 20 اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع معاینات متقاضیان حج تمتع از 20 اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید