تور استرالیا: صعود ژاپن به جام جهانی با شکست استرالیا

به گزارش بیست آمار، خبرگزاری خبرنگاران- ژاپن با برد مقابل استرالیا صعود خود را به جام جهانی قطر قطعی کرد.

تور استرالیا: صعود ژاپن به جام جهانی با شکست استرالیا

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، در چارچوب هفته نهم انتخابی جام جهانی 2022 قطر، ژاپن در سیدنی به مصاف استرالیا رفت و به رجحان 2 بر صفر رسید. گل های ژاپن را کائورو میتوما در دقایق 89 و 4+90 به ثمر رساند تا این تیم یک برد ارزشمند در خاک استرالیا بدست آورد. ژاپن با این برد 21 امتیازی شد و صعود خود را به جام جهانی قطعی کرد. عربستان سعودی با یک بازی کمتر و 19 امتیاز در رده دوم جای دارد. این تیم نیز با شکست استرالیا راهی جام جهانی شد. استرالیا با 15 امتیاز در رده سوم جای دارد و راهی پلی آف خواهد شد.

استرالیا شروع خوبی در دور نهایی انتخابی جام جهانی 2022 (آسیا) داشت. این تیم سه بازی نخست خود را با پیروزی پشت سر گذاشت. این تیم در هفته چهارم با نتیجه دو بر یک مغلوب ژاپنی شده بود که دو بازی از سه بازی نخست خود را با شکست پشت سر گذاشته بود؛ شاگردان موریاسو که به شدت تحت فشار قرار داشتند با غلبه بر استرالیا در جهت صعود قرار گرفتند و همزمان با افت این تیم، رتبه دوم را مال خود کردند.

در هفته ماقبل انتهای دور انتخابی در آسیا، عربستان (19)، ژاپن (18)، استرالیا (15) رتبه های اول تا سوم گروه دوم قرار داشتند و در چنین شرایط حساسی ، همه نگاه ها به ملاقات تیم های ژاپن و استرالیا بود؛ ملاقاتی که از ساعت 13:40 در استادیوم ملی استرالیا شروع شد و میزبان برای صعود مستقیم احتیاج به پیروزی در آن داشت. شاگردان گراهام آرنولد می توانستند با کسب سه امتیاز بازی امروز هم انتقام ملاقات رفت را بگیرند و هم شمار امتیازاتشان با ژاپن رده دومی را برابر نمایند. در مقابل سامورایی ها با یک تساوی صعود خود و عربستان را قطعی می کردند.

نیمه اول تقابل دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به انتها رسید. میزبان در حضور تماشاگران خودی توفیقی در باز کردن دروازه ژاپن در نیمه اول نداشت. این شرایط را در نیمه دوم هم شاهد بودیم. هر چه به دقایق انتهای نزدیک تر می شدیم، استرالیا فشار خود را بیشتر می کرد اما ژاپن هم در ضدحملات خطرناک ظاهر می شد و در نهایت هم به گل رسید تا میزبان هیچ بهانه ای برای افسوس نداشته باشد.

کائور میتوما که در دقیقه 84 به جای مینامینو وارد زمین شد، 5 دقیقه بعد از حضورش در زمین دروازه استرالیا را باز کرد. کوشش شاگردان آرنولد در وقت های اضافه مثل کل 90 دقیقه حاصلی در پی نداشت و تعویض طلایی ساموریایی ها پیش از انتها بازی (4+90) استرالیا را دبل کرد تا ژاپن دو بر صفر پیروز این ملاقات خارج از خانه گردد.

با کسب پیروزی دو بر صفر مقابل استرالیا، ژاپن 21 امتیازی شد تا در فاصله یک هفته تا انتها دور انتخابی، به عنوان سومین تیم آسیایی جواز حضور در جهانی را به دست بیاورد. با این نتیجه البته صعود عربستان هم قطعی شد تا تکلیف صعودهای مستقیم قاره آسیا تعیین گردد. استرالیا هم باید شانس صعود خود را در پلی آف محک بزند. این تیم باید از سد تیم سوم گروه اول گذشته و سپس با تیم پنجم آمریکای جنوبی ملاقات کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1415

به "تور استرالیا: صعود ژاپن به جام جهانی با شکست استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: صعود ژاپن به جام جهانی با شکست استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید