31 مقاله در همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی ارائه می شود

به گزارش بیست آمار، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خوزستان، منصور کوهی رستمی هدف از برگزاری این همایش را شناسایی، پیشنهاد و ارائه راهکارهایی برای کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی در قالب ملی بیان نمود.

31 مقاله در همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی ارائه می شود

دبیر اجرایی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی شرح داد: مقالات در سه سطح شفاهی با 12 مقاله، در سطح چاپ مجموعه با 3 عنوان و در سطح پوستر با 16 عنوان ارائه می شوند.

وی با اشاره به تغییر زمان برگزاری همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی بیان نمود: نخستین فراخوان این همایش در شهریورماه سال 98 اعلام و مقرر شده بود مقالات تا 15 اسفندماه سال گذشته به دبیرخانه ارسال و همایش در فروردین ماه 99 برگزار شود. اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، زمان برگزاری همایش، تغییر کرد و به همین علت فرصت ارائه مقالات تا 15 مهرماه 99 تمدید شد.

کوهی رستمی گفت: همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی با همکاری انجمن ارتقای علمی کتابخانه های عمومی ایران، نهاد کتابخانه های عمومی کشور و میزبانی نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان همزمان با هفته پژوهش در 25 و 26 آذرماه به صورت برخط و مجازی برگزار می شود.

دبیر اجرایی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی، نقش کتابخانه های عمومی را با ظهور فناوری نسبت به گذشته متفاوت تر دانسته و بیان نمود: با گسترش علم و دانش و ظهور شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نقش کتابخانه ها تغییر کرده و تنها مکانی جهت مطالعه و امانت دهی کتاب محسوب نمی شوند، بلکه به عنوان بستری برای ارائه انواع خدمات در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تعریف می شوند.

عضو هیات مدیره انجمن علمی ارتقا کتابخانه های عمومی ایران گفت: نگاه تک بعدی به کتابخانه های عمومی در جهان منسوخ شده و در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان، کارکردهای جدیدی برای کتابخانه ها تعریف و معین شده است.

کوهی رستمی یادآور شد: ما به دنبال تغییر نگاه و رویکرد به کتابخانه های عمومی هستیم و نیاز داریم که کارکردهای اجتماعی جدیدی برای کتابخانه های عمومی تعریف شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 734

به "31 مقاله در همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی ارائه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "31 مقاله در همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی ارائه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید