10 رفتار اشتباهی که با سگ تان دارید

به گزارش بیست آمار، سگ ها یکی از دوستان قدیمی انسان ها بوده و هستند و ما عشقی بی حد و حصر نسبت به آنها داریم و مطمئنا نمی خواهیم هیچ وقت اذیت شان کنیم. اما گاهی ناخواسته این اتفاق می افتد. اگر شما هم ندانسته یکی از این 10 رفتار اشتباه را با سگ تان دارید، همین امروز آن را اصلاح کنید.

10 رفتار اشتباهی که با سگ تان دارید

سگ ها درست مانند بچه ها هستند، آنها به عشق و توجه شما احتیاج دارند. بعلاوه وظیفه هر صاحبی است که محیطی آرام و پر از عشق برای سگش فراهم کند. حتما کارهایی است که می خواهید سگ تان آنها را یاد بگیرد و انجام دهد و از او انتظار دارید رفتار مناسبی داشته باشد. اما تعلیم دادن یک سگ کار آسانی نیست.

گاهی افرادی که سگ دارند برای تشویق حیوان و نشان دادن عشق شان به او کارهایی انجام می دهند که کاملا اشتباه است. برای اینکه شما گرفتار اینگونه اشتباهات و دیگر موارد نشوید و احساسات سگ تان را خدشه دار نکنید، مطلب امروز را بخوانید.

1- استفاده کردن از کلمات بیشتر از زبان بدن

ما معمولا می بینیم صاحبان سگ ها عشق و علاقه شان را بیشتر در قالب کلمات به حیوان ابراز می نمایند. این اولین اشتباه شما است. سگ ها انسان هایی در پوستی نرم نیستند و از کلمات شما سر در نمی آورند. با تعلیم سگ، او می تواند تنها معنی چند کلمه از حرف های شما را بداند مثلا بنشین، بایست، نکن و … . سگ ها بیشتر از راه زبان بدن ارتباط برقرار می نمایند البته حس بویایی و برخی آواهای محدود هم در برقراری ارتباط بین سگ ها نقش دارد، اما نقش اصلی را زبان بدن بازی می نماید.

پس برای برقراری ارتباط و حرف زدن با سگ تان بیشتر از زبان بدن بهره ببرید. سگ ها در خواندن زبان بدن انسان ها عالی هستند و به راحتی متوجه منظورتان خواهند شد.

2- بغل کردن بیش از حد

بغل کردن یکی از راه های نشان دادن عشق در بین انسان ها است اما دوست پشمالوتان از بازوهای سفت شده شما که به دور بدنش پیچیده اند خوشش نمی آید. برخی از سگ ها این کار را نشانه حمله می دانند و عصبی می شوند پس راه دیگری برای بیان عشق تان انتخاب کنید!

3- از غذای خود به سگ دادن

حتما پیش آمده که در حال غذا خوردن باشید و سگ تان با چشمانی مظلوم منتظر گرفتن تکه ای غذا از شما باشد. حتما در این حالت دلتان می سوزد و به سگ غذا می دهید اما این کار کاملا اشتباه است. غذای انسان ها برای سگ ها مضر است. با این حال اگر خیلی دل تان می خواهد حیوان تان را در غذاتان سهیم کنید، با غذاهایی که واقعا برای او خطر دارند آشنا شوید و حداقل آنها را به او ندهید؛ غذاهایی مانند محصولات لبنی، انگور، کشمش، پیاز، سیر، بیسکوییت، شکلات و هر ماده غذایی که حاوی کافئین باشد برای سگ تان مضر است.

4- نوازش کردن سر سگ

درست مانند برخی انسان ها که دوست ندارند کسی به سرشان دست بزند، سگ تان هم از این کار خوشش نمی آید. حتی شاید متوجه شده باشید که وقتی این کار را می کنید سگ سرش را عقب می کشد. اگر می خواهید سگ تان را واقعا تشویق کنید، به جای نوازش سر شانه ها و قفسه سینه او را نوازش کنید، حتما از این کار خوشش می آید.

5- داد زدن سر سگ و برخورد تند با او

گاهی سگ تان می غرد و این شما را از کوره درمی برد. اما چیزی که سگ سعی دارد با غریدن به شما بگوید این است که او ترسیده. با دعوا کردن سگ و داد زدن سرش باعث می شوید این ترس در او بیشتر گردد و احساسات سگ تان را جریحه دار می کنید. از سوی دیگر تنبیه سگی که غرش می نماید می تواند منجر به بیشتر عصبانی شدن او گردد.

6- حوصله سر بر بودن

اگر آدم حوصله سر بری هستید و دوست دارید در خانه بمانید، هیچ وقت سگ نگیرید. خانه ماندن و انجام ندادن هیچ کاری سگ بیچاره را افسرده می نماید.

اگر بهانه تان برای به گردش نبردن سگ این است که سرتان شلوغ است باز هم علت تان قانع نماینده نیست. سگ ها عاشق بازی و تفریح هستند و احتیاج به ورزش و تفریح دارند. یک قدم زدن کوتاه در صبح یا بعد از ظهر به کلی حال و هوای دوست پشمالوتان را عوض می نماید.

7- عدم وجود قانون

عدم وضع قانون برای سگ تان چیزی است که باید از آن پرهیز کنید. ممکن است فکر کنید قانون گذاشتن برای سگ ها آنها را افسرده می نماید و حوصله شان را سر می برد اما در واقع سگ ها دوست دارند برای شان قانونی تعریف گردد و از دستوری خاص پیروی نمایند. پس زمانی که سگ تان هنوز بچه است او را آموزش دهید و برایش قوانینی بگذارید.

8- قدم زدن یکنواخت و خسته نماینده

اگر در هنگام قدم زندن به سگ تان فرصت جستجو کردن و بو کردن محله را ندهید، مرتکب اشتباهی بزرگ در رابطه با او شده اید. خیلی از صاحبان سگ ها ترجیح می دهند سگ شان یک جهت مستقیم را پیاده روی کند اما این چیزی نیست که سگ تان دوست داشته باشد. سگ ها حس بویایی خیلی قوی دارند و از آن برای شناخت و برقراری ارتباط با دنیای اطراف شان زندگی می نمایند، درست مانند چشم در انسان ها. اگر به آنها اجازه بو کردن محیط را ندهید و مدام قلاده شان را بکشید ممکن است عصبی شوند.

پس برای قدم زدن سگ تان را به محله ای نو ببرید و به او اجازه دهید هر از چند گاهی بایستد و محیط را بو کند این برای سلامت روح و جسم سگ تان لازم است.

9- سفت نگه داشتن قلاده

هیچ وقت قلاده سگ تان را محکم و سفت نگه ندارید. این کار او را عصبی می نماید و استرسش را بالا می برد. هیچ وقت اجازه ندهید سگ تان خیلی شما را به این طرف و آن طرف بکشد اما در عین حال قلاده اش را هم خیلی سفت نگه ندارید. در واقع باید به سگ تان یاد دهید از دستورات شما پیروی کند و وقتی قلاده اش شل است نافرمانی نکند.

10- مجبور کردن به ارتباط

مجبور کردن سگ تان به برقراری ارتباط با دیگر سگ ها یا افراد اصلا کار درستی نیست. سگ ها هم مانند انسان ها هستند آنها دوست دارند با افرادی خاصی ارتباط برقرار نمایند نه همه. آنها دوستان خود و دشمنان شان را دارند. اگر سگ تان دوست ندارد اطراف آدم یا حیوان خاصی باشد او را مجبور نکنید.

منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1533

به "10 رفتار اشتباهی که با سگ تان دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رفتار اشتباهی که با سگ تان دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید