گرانی کتاب درسی و رکود بازار کتاب های دانشگاهی در آمریکا

به گزارش بیست آمار، به گزارش خبرنگاران به نقل از گودایریدر، گزارش های جدید موسسات و سازمان های آماری در دانشگاه های آمریکا نشان می دهد دانشجویان این کشور همچنان به خاطر گرانی کتاب های درسی چاپی ترجیح می دهند از انواع الکترونیک این کتاب ها استفاده نمایند.

گرانی کتاب درسی و رکود بازار کتاب های دانشگاهی در آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

آمارهای ارائه شده توسط موسسه تحقیقاتی آکادمیک لایف استایل نشان می دهد که دانشجویان آمریکایی نسبت به سال های گذشته پول کمتری بابت خرید کتاب های چاپی صرف می نمایند و در عوض ترجیح می دهند از نسخه های الکترونیک استفاده نمایند. بسیاری از دانشجویان تنها به کتابخانه ها برای تهیه این کتاب ها وابسته هستند.

بر اساس آمارهای این موسسه آمریکایی در بین سال های 2014 تا 2015 هر دانشجوی آمریکایی سالیانه به طور متوسط 691 دلار برای خرید کتاب های درسی چاپی هزینه نموده است درحالی که این رقم بین سا ل های 2019 تا 2020 به 422دلار رسیده است.

موسسه تحقیقاتی لایف استایل کاهش 39درصدی خرید کتاب چاپی در سال تحصیلی را عوامل مختلف مالی از جمله افزایش سرسام آور این کتاب ها عنوان می نماید. به گفته این موسسه دانشجویان امسال نسبت به دوره مشابه در سال گذشته حدود 14درصد کاهش خرید در کتاب های درسی چاپی داشتند.

گزارش استیودنت مانیتور یک موسسه تحقیقاتی در زمینه مسائل مربوط به دانشجویان آمریکایی نیز نشان می دهد هر دانشجوی آمریکایی در امسال از 422دلار هزینه شخصی برای خرید کتاب تنها 174دلار آن را برای خرید کتاب های نو صرف نموده است و مابقی آن را برای خرید کتاب های دست دوم خرج نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 601

به "گرانی کتاب درسی و رکود بازار کتاب های دانشگاهی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانی کتاب درسی و رکود بازار کتاب های دانشگاهی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید