نقد و آنالیز گوشی های پرچمدار سامسونگ در سال 2023

به گزارش بیست آمار، خرید یک گوشی هوشمند قبل از هر چیز نیازمند آنالیز دقیق و مقایسه مشخصات آن با نیازهای خودتان است. از جمله مواردی که باید مورد آنالیز قرار گیرند، قابلیت های دوربین، صفحه نمایش و عمر باتری است. باید به این نکته هم توجه کرد که گوشی های ارائه شده در دهه گذشته تا امروز بهبودهای چشمگیری در مشخصات و عملکرد داشته اند و این توسعه همچنان ادامه دارد. در ادامه این بخش از فروشگاه انلاین گوشی شاپ به آنالیز مدل های پرچمدار گوشی سامسونگ خواهیم پرداخت تا شما بتوانید با دید بهتری گوشی مناسب خود را انتخاب نموده و خریداری نمایید.

نقد و آنالیز گوشی های پرچمدار سامسونگ در سال 2023

معرفی گوشی های پرچمدار سری s

سری S از پرچمداران سامسونگ است که این شرکت کره ای در آن کوشش می نماید تا از آخرین فناوری ها استفاده نموده و تمام هنر و توانایی خود را به رقبا نشان دهد. بعلاوه با سابقه ای طولانی از تجربه و توانایی، همیشه در پی بهبود و نوآوری در این سری گوشی ها بوده اند. بعضی از مدل های موجود در این سری عبارتند از:

  • گلکسی S21 FE
  • گلکسی S22
  • گلکسی S22 پلاس
  • گلکسی S22 اولترا
  • گلکسی S23 FE
  • گلکسی S23
  • گلکسی S23 پلاس
  • گلکسی S23 اولترا

معرفی گوشی های پرچمدار سری Z

در سال 2020، سامسونگ وارد عرصه گوشی های تاشو شد و اولین محصول تاشو خود را با نام گلکسی Z Flip عرضه کرد. این گوشی نه تنها برای کاربران تازه بلکه برای خود سامسونگ هم یک چالش بود و طراحی بدون عیب و نقصی را ارائه نداد. ادامه این راه بر طراحی های بهتر و کامل تری منجر شد و گوشی های گلکسی Z Fold 2، گلکسی Z Fold 3، گلکسی Z Flip 3، Z Fold 4 و Z Flip 4 نیز به بازار عرضه شدند.

آنالیز تفاوت های سری S و سری Z سامسونگ

به طور خلاصه در هر یک از این دو سری از گوشی های پرچمدار سامسونگ مقایسه می کنیم و بیان می کنیم که هر سری برای کدام دسته از کاربران مناسب تر است.

به طورکلی، قیمت موبایل سری Z بیشتر است. به عنوان مثال، گلکسی Z Flip 3 قیمتی نزدیک به S22 و S22 Plus دارد، اما قیمت Z Fold 3 بسیار بیشتر از گلکسی S22 Ultra است. به همین علت می توانیم بگوییم که سری S قیمت های ارزان تری دارند. به طورکلی، به نظر می رسد که ارزش خرید گوشی های سری S در حال حاضر بیشتر از گوشی های سری Z باشد.

تفاوت گوشی های سری S و Z از نظر کیفیت و طراحی

در ساخت گوشی های هر دو سری، از فزونین متریال ها استفاده شده است و این گوشی ها از گواهی ضدآب نیز پشتیبانی می نمایند. اما از نظر طراحی، اختلافات چشمگیری بین دو سری وجود دارد. اگر علاقمند به یک گوشی تاشو هستید و می خواهید یک محصول با طراحی نوآورانه داشته باشید، به سراغ سری Z بروید.

تفاوت سری S و Z از نظر نمایشگر

هر دو سری گوشی از فزونین نمایشگرهای سامسونگ برخوردار هستند و در واقع از فزونین نمایشگرهای موجود در گوشی های هوشمند دنیا به شمار می روند. این نمایشگرها از نوع سوپر امولد بوده و با نرخ نوسازی 120 هرتزی عرضه می شوند. اگر در پی یک نمایشگر بسیار بزرگ هستید که بتوانید آن را به راحتی دنبال کنید، گوشی های سری Z Fold انتخاب بسیار مناسبی هستند. این گوشی ها در حالت باز یک نمایشگر 7.6 اینچی را در مقابل چشمان شما قرار می دهند و در حالت بسته نیز میزان ای 6.2 اینچی دارند.

تفاوت نرم افزاری گوشی های سری S و Z

رابط کاربری One UI 4 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده است، برای گوشی های این دو سری در دسترس واقع شده است. خوشبختانه، سامسونگ اعلام نموده که این گوشی های پرچمدار از این پس تا چهار سال بروزرسانی اصلی و تا پنج سال بروزرسانی امنیتی را دریافت می نمایند. بنابراین از نظر نرم افزاری، این دو سری تفاوت خاصی ندارند.

تفاوت سری S و Z از نظر سخت افزاری

در بازار کشور ما، گوشی های پرچمدار سری S سامسونگ با تراشه اگزینوس خود سامسونگ عرضه می شوند، درحالی که این گوشی ها در بازارهای چین و آمریکا از تراشه پرچمدار کوالکام استفاده می نمایند. اما پرچمداران سری Z تنها از نسخه های کوالکام بهره می برند که این مسئله به عنوان یک مزیت شناخته می گردد.

تفاوت باتری سری S و Z

به طورقطع، در بخش باتری فزونی به گوشی های سری S تعلق خواهد گرفت. گوشی های سری Z سامسونگ دارای عمر باتری خوبی نیستند و این در حالی است که با یک باتری پرچمدار سری S می توانید برای یک روز کامل از آن بهره ببرید. علت این عملکرد کمتر باتری در گوشی های سری Z، ظرفیت کمتر باتری به علت طراحی تاشویی این گوشی ها است.

تفاوت دوربین سری S و Z

قطعاً دوربین های پرچمداران سری Z نیز کیفیت بالایی دارند، اما به طورقطع در این زمینه نیز گوشی های سری S عملکرد بهتری دارند. به عنوان مثال، گوشی Galaxy S22 Ultra یکی از فزونین پرچمداران موجود در دنیا در زمینه دوربین است که می تواند تصاویر با کیفیتی به ثبت برساند.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 23 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1403 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1724

به "نقد و آنالیز گوشی های پرچمدار سامسونگ در سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد و آنالیز گوشی های پرچمدار سامسونگ در سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید