کتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات سواد رسانه ای منتشر شد

به گزارش بیست آمار، تهران (پانا) - کتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات سوادرسانه ای به اهتمام دکتر محمد سلطانی فر و گروهی از متخصیص حوزه علوم ارتباطات منتشر شد.

کتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات سواد رسانه ای منتشر شد

این کتاب که نخستین کتاب مرجع در حوزه سواد رسانه ای است با هدف استانداردسازی واژگان سواد رسانه ای به رشته تحریر درآمده است.

دکتر سیده سارا میرقاسمی ایده پرداز اصلی کتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات سواد رسانه ای درباره اهمیت انتشار این کتاب گفت: احتیاج ادبیات واحد با ساختار علمی معین در حوزه تدریس سواد رسانه ای، علت اصلی شکل گیری ایده اولیه انتشار کتاب مرجع فرهنگ لغات و اصطلاحات سوادرسانه ای بود.

وی با بیان اینکه اغلب واژگانی که برای تدریس مهارت های سواد رسانه ای در کشور استفاده می شوند و به کتاب ها و مقاله های این حوزه راه یافته اند ریشه علمی و بین المللی ندارند اضافه نمود: چندگانگی و اعمال سلیقه شخصی در واژه پردازی علوم مختلف و خلق و به کاربردن واژگانی که ریشه علمی ندارند، متخصصان هر حوزه علمی را به خصوص در هنگام پژوهش با مسائل عظیم روبرو می نماید. برای مثال واژه متداول رژیم مصرف رسانه ای معادلی در زبان اصلی ندارد و همین امر باعث ایجاد مسائل عمیقی برای پژوهشگران در فرایند تحقیقات علمی آنان می گردد.

میرقاسمی با تاکید بر استقبال اساتید برجسته علوم ارتباطات از انتشار این کتاب، اظهارامیدواری کرد با انتشارکتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات سوادرسانه ای از این پس شاهد استانداردسازی در ادبیات سواد رسانه ای در کشور باشیم.

کتاب مرجع فرهنگ لغات و اصطلاحات سوادرسانه ای به قلم محمد سلطانی فر، سیده سارا میرقاسمی، سیما میربخش، ناصر اسدی و نوید احمدزاده از متخصصان رشته علوم ارتباطات امروز در نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی رونمایی می گردد.

این کتاب که تحقیق و نگارش آن بیش از یکسال به طول انجامیده را انتشارات پشتیبان مرجع نشر کتاب های سواد رسانه ای در کشور بهمن ماه سال جاری در 225 صفحه و قطع رقعی منتشر نموده است و علاقمندان به حوزه سوادرسانه ای به خصوص مدرسان این علم می توانند به زودی در بازار نشر به آن دسترسی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 918

به "کتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات سواد رسانه ای منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب فرهنگ لغات و اصطلاحات سواد رسانه ای منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید