چرا بانک ملی ایران راه چاره جدیدی برای ارسال پیامک های تراکنشی برگزید؟

به گزارش بیست آمار، خبرگزاری خبرنگاران- ارسال پیامک های تراکنشی یکی از خدماتی است که سیستم های بانکی کشور به مشتریان خود ارائه می دهند. در راستای تأمین هزینه های ارائهٔ این خدمت، هر یک از بانک های کشور سیاست های خاص خود را پیش گرفته اند؛ بعضی از بانک ها هزینهٔ ارسال این پیامک ها را به طور کامل از مشتریان خود دریافت می نمایند و بعضی از بانک ها پیامک های خُرد را برای مشتریان ارسال نمی نمایند. بانک ملی ایران، در راستای مشتری مداری، بخشی از پرداخت هزینه های ارسال پیامک را بر عهده گرفته است تا کمترین اندازه هزینهٔ آبونمان پیامک (سالانه 6 هزار تومان) را در شبکهٔ بانکی از مشتریان خود دریافت کند.

چرا بانک ملی ایران راه چاره جدیدی برای ارسال پیامک های تراکنشی برگزید؟

به گزارش خبرنگاران، در آستانهٔ افزایش هزینهٔ ارسال پیغامک ها به صورت سالانه، بانک ها ناچار به افزایش هزینهٔ آبونمان پیغامک های تراکنشی خواهند بود. ساده ترین راه حل برای مواجهه با این افزایش هزینه، دریافت آبونمان بیشتر از مشتریان بانک هاست؛ اما این اقدام بار اقتصادی بیشتری را به مشتریان بانک تحمیل می نماید. از سوی دیگر، راه حل بعضی بانک ها برای مدیریت این هزینه ها عدم ارسال بخشی از پیغام های تراکنشی به مشتریان بوده است. در این میان، بانک ملی ایران در صدد ارائهٔ راه حلی خلاقانه برای مشتریان این بانک است که طبق آن، بار این افزایش قیمت به مشتریان بانک تحمیل نشود، در عین حال، همهٔ پیغام های تراکنشی نیز به دست مشتریان برسد.

در این راستا بانک ملی ایران ، از تاریخ 2 اسفند 1400 ارسال بخشی از پیغامک های بسیار خرد (کمتر از 30 هزار تومان) خود را بر بستر دیجیتال و در اپلیکیشن های رسمی این بانک انجام خواهد داد. طبق این طرح، ارسال پیغام تراکنش های کمتر از 30 هزار تومان، به جای پیغامک، به وسیله اپلیکیشن های رسمی بانک ملی ایران، یعنی پیغام رسان بانکی بله و نشان بانک و بام انجام خواهد شد.

با اجرایی شدن این طرح بانک ملی ایران نه تنها اطلاع رسانی تمامی تراکنش های بانکی را انجام می دهد، بلکه هزینهٔ مضاعفی را نیز به مشتریان خود تحمیل نمی نماید و کماکان با دریافت تنها 6 هزار تومان به صورت سالانه، کمترین مقدار دریافتی از مشتریان بابت آبونمان پیغامک را در شبکهٔ بانکی کشور دارا خواهد بود.

علاوه بر مزایای فوق، مشتریان بانک ملی ایران می توانند از مزایای ویژگی کاربردی مدیریت اقتصادی شخصی در پیغام رسان بانکی بله به صورت رایگان، نیز استفاده نمایند. مدیریت اقتصادی شخصی این امکان را برای مشتریان فراهم می نماید تا با دسته بندی پیغام های تراکنشی خود، درآمدها و هزینه های شان را بهتر مدیریت نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1451

به "چرا بانک ملی ایران راه چاره جدیدی برای ارسال پیامک های تراکنشی برگزید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بانک ملی ایران راه چاره جدیدی برای ارسال پیامک های تراکنشی برگزید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید