پیغام تبریک کانون کارگردانان سینما برای روز جهانی تئاتر

به گزارش بیست آمار، کانون کارگردان سینما، روز جهانی تاتر را در پیامی تبریک گفت.

پیغام تبریک کانون کارگردانان سینما برای روز جهانی تئاتر

به گزارش خبرنگاران، در این متن با تیتر دنیا صحنه و کارگردان خدا سپارد به هر یک نقشی جدا آمده است:

آندره برتون، تئاتر و نمایشنامه را خاستگاه سورئال می داند و تئاتر شعر سورئالی است، که گاهی خود را مجبور می کند جامه رئال بپوشد. ساموئل بکت تئاتر را کنترل زندگی، حیات و ضرب آهنگ طبیعت می خواند. و از طرفی عبدالحسین نوشین، نمایش را آشتی عوامل زندگی بیان کرده است. و به بیان غلامحسین ساعدی اگر تاریخ عبارت از مبارزه برای فراوری و اعتلای فرهنگ باشد تئاتر یعنی مبارزه و جدل برای تثبیت یک فرهنگ و اندیشه متعالی.

تئاتر حقی است که در آن تمامی مکاتب و فلاسفه در گستره زندگی به اشکال و اسباب گوناگون می توانند در چهارچوب زندگی بدون هیچ مرزی و بدون در نظر دریافت ابعاد زمان و مکان، حفره ها و خلاهای زندگی را به بازی بگیرند و چراهای فلسفی و غیر فلسفی را برجسته کنند و چگونگی بود آدمی را در کنار آنها بیان نماید.

و اگر نیک بنگریم بلندای سینما از ادبیات نوشتاری تا کارگردانی و بازی ورزی آن برقامت این کهن هنر، یعنی نمایش که قدمتی همسنگ تاریخ را دارد، پایدار و به اهتزاز در آمده است.

دو صورتک شاد و غمگین تئاتر این روزها در دنیا بیرون از نمایش بیشتر خود را می کند. دنیای پر از اشک و دنیای پر از امید و لبخند. کانون کارگردانان سینمای ایران 27 مارس روز دنیای تئاتر را به خانه تئاتر و همه هنرمندان عرصه نمایش تبریک می گوید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 301

به "پیغام تبریک کانون کارگردانان سینما برای روز جهانی تئاتر" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیغام تبریک کانون کارگردانان سینما برای روز جهانی تئاتر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام تبریک کانون کارگردانان سینما برای روز جهانی تئاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید