ویدئوی باورنکردنی از ریزش بهمن و زیر برف رفتن کوهنورد

به گزارش بیست آمار، 10 نفر از جمله 9 بریتانیایی پس از بهمن بزرگ در کوه های تیان شان در قرقیزستان جان سالم به در برده اند.

ویدئوی باورنکردنی از ریزش بهمن و زیر برف رفتن کوهنورد

به گزارش خبرنگاران، ویدئوی منتشر شده در اینستاگرام به وسیله هری شیمین، یکی از افرادی که در تور کوهنوردی حضور داشت، نشان می دهد که برف آغاز به شکستن کوهی در دوردست می نماید، قبل از اینکه به سمت آن ها حرکت کند و گروه را مجبور کند تا زمانی که برف از بالای آن ها می گذرد، پناه بگیرند.

شیمین از گروه تور راهنما جدا شده بود تا عکس بگیرد که صدای شکستن یخ عمیق از پشت سرش را شنید. او گفت: چند دقیقه ای بود که آنجا بودم، بنابراین می دانستم که مکانی برای سرپناه درست در کنار من وجود دارد.

وی گفت: ریسک بزرگی کردم. احساس می کردم کنترل دارم، اما وقتی هوا تاریکتر شد و نفس کشیدن سخت تر شد و فکر می کردم ممکن است بمیرم.

شیمین گفت که می دانست بقیه اعضای گروه کمی دورتر هستند، بنابراین در امان خواهد بود.

سایر اعضای گروه که شامل یک آمریکایی نیز می شد از ناحیه زانو دچار بریدگی شد.

شیمین اضافه کرد: کل گروه می خندیدند و گریه می کردند، خشنود از زنده بودن (از جمله دختری که زانویش آسیب دید). فقط بعداً فهمیدیم که چقدر خوش شانس بوده ایم. اگر در جهت پیاده روی خود پنج دقیقه بیشتر راه می رفتیم، همه ما مرده بودیم.

کوه های تیان شان عمدتاً در جنوب شرقی قرقیزستان و مرز شمال شرقی آن با چین قرار دارند. آن ها بخشی از جهت تجاری جاده ابریشم از خاورمیانه و آسیا به غرب را تشکیل می دادند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1516

به "ویدئوی باورنکردنی از ریزش بهمن و زیر برف رفتن کوهنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئوی باورنکردنی از ریزش بهمن و زیر برف رفتن کوهنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید