واکنش پلیس به حضور صدها معترض در هنگ کنگ

به گزارش بیست آمار، پلیس هنگ کنگ ده ها نفر از شهروندان معترض این جزیره را که در تظاهراتی شرکت نموده بودند، دستگیر کرد.

واکنش پلیس به حضور صدها معترض در هنگ کنگ

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان اچ کی، روز گذشته درحالی اولین سالگرد تظاهرات بیش از یک میلیون مخالف طرح استراداد مظنونین کیفری هنگ کنگ به چین بود که صدها نفر از مردم این شهر در مرکز جزیره تجمع کردند. این افراد با روشن کردن چراغ تلفن همراه خود خواهان استقلال این منطقه شدند.

پلیس درحالی مجبور به واکنش شد که تعدادی از تظاهرات کنندگان تا پاسی از شب به اعتراضات خود ادامه داده و نیروهای پلیس را مجبور به استفاده از گاز اشک آور کردند.

به گفته مقامات پلیس 53 نفر به ظن حضور در تجمعات غیرقانونی بازداشت شده اند.

کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ دیروز (سه شنبه) و همزمان با اولین سالگرد تظاهرات گسترده در این جزیره هشدار داد که این شهر بیش از این قادر به تحمل آشوب نیست.

وی در جریان کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: همه ما شاهد مسائلی بوده ایم که سال گذشته با آنها روبرو بودیم و در نتیجه این شرایط جدی، مسائل بیشتری داشته ایم که باید با آنها روبرو شویم.

ما باید از این مسائل درس بگیریم، امیدوارم تمام سیاستگذاران از اشتباهات خود درس بگیرند - و اینکه هنگ کنگ دیگر نمی تواند چنین ناآرامی را تحمل کند.

روز دوشنبه یک مقام چینی پیشنهاد کرد که میزان خودمختاری که هنگ کنگ در سال 2047 به دست خواهد آورد به نحوه رفتار این شهر تا آن موقع بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 473

به "واکنش پلیس به حضور صدها معترض در هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پلیس به حضور صدها معترض در هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید