نقطه ضعف کولاکوویچ عدم مدیریتش بود

به گزارش بیست آمار، به گزارش خبرنگاران، پس از فسخ قرارداد ایگور کولاکوویچ فدراسیون والیبال برای راهنمایی تیم ملی در المپیک 2020 بدنبال جذب مربی است.

نقطه ضعف کولاکوویچ عدم مدیریتش بود

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

محمد محمدکاظم در تبادل نظر با خبرنگاران درباره داخلی یا خارجی بودن سرمربی بعدی تیم ملی ایران گفت: در حال حاضر سپردن راهنمایی تیم ملی والیبال به مربی ایرانی زود است چرا که سال مهمی در پیش داریم و در المپیک توکیو باید با تمام قوا شرکت کنیم و تیم ملی از دور مقدماتی صعود کند. همچنین تیم ملی والیبال ایران در رده سنی قرار گرفته است که ممکن است پس از المپیک تعدادی از بازیکنان خداحافظی نمایند و یا بنا به دلایلی کنار بروند. باید مربی کاربلدی راهنمایی تیم ملی و بازیکنان را در اختیار بگیرد تا بتواند جوانان را پرورش و برای حضور در تیم ملی بزرگسالان مهیا کند.

ملی پوش پیشین تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: پشتوانه خوبی در والیبال داریم ولی باید مربی ای در رأس قرار بگیرد که به جوانترها فرصت بدهد و به آنها آموزش خوب در سطح اول والیبال جهان بدهد. بهترین فرصت است تا از یک مربی تراز اول جهان برای تیم ملی استفاده کنیم و مربیان ایرانی را نیز در کنار آنها قرار دهیم.

وی در ادامه تاکید نمود: مربیان ایرانی تجربه و بار فنی لازم تیم ملی بزرگسالان را ندارند چرا که در فضای بسته سرمربیگری را آموزش دیده اند. مربیان ایرانی به کلاس های بین المللی خارجی از ایران نرفته اند. من با بیشتر آنها کار نموده ام و می دانم. البته انتقادی هم نمی توان به آنها وارد کرد چرا که باید هزینه ها را از جیبشان پرداخت نمایند و همین کار را سخت نموده است. مربیان ایرانی باید به کشورهای مختلف بروند و با تمرین های روز جهان و شیوه های کوچینگ سطح اول جهان آشنا شوند.

محمدکاظم اضافه کرد: در دو، سه سال آینده که کمی تجربه مربیان ایرانی در کنار مربیان تراز اول جهان بیشتر گردد فدراسیون می تواند اعتماد کند و از آنها برای تیم بزرگسالان استفاده کند. در حال حاضر استفاده از مربی ایرانی زود است.

ملی پوش اسبق تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که ویژگی مربیان خارجی برای راهنمایی تیم ملی چگونه باید باشد؟ گفت: نخستین ویژگی که مربی خارجی برای یاری به تیم ملی والیبال ایران باید داشته باشد مدیریت است. ولاسکو اگر در والیبال ایران پیروز بود به دلیل مدیریت قوی اش بود. او تیم ملی را از نظر انضباطی و تمرینی سر و سامان داد. ولاسکو در تورنمنت های مختلف تغییر و تحول بسیاری در تیم ایجاد می کرد. تمام بازیکنان را مدیریت و استفاده می کرد و در هر تورنمنت 3 یا 4 بازیکن را تغییر می داد. اینها به خاطر مدیریت خوب ولاسکو بود. او تمام بازیکنان را به صورت چرخشی در بدنه تیم ملی استفاده می کرد و هیچ بازیکنی نمی دانست که در تورنمنت بعدی صد درصد در تیم فیکس خواهد بود یا نه. او در واقع همه را در آب نمک نگه می داشت. ولاسکو از نظر مدیریتی طوری بود که بازیکنان حرفش را می خواندند و از او اطاعت می کردند اما این نقطه ضعف بزرگی برای کولاکوویچ بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکن سالاری در تیم ملی صحت دارد یا خیر؟ گفت: صد درصد این گونه نیست که یک مربی حرف بازیکن را گوش دهد. نه تنها در ایران بلکه در هیچ کجای جهان این طور نیست اما مربیان همواره با چند بازیکن با تجربه در بدنه تیم ملی مشورت می نمایند حتی در لیگ داخلی نیز این گونه است. به هر حال یک سری اصرار و مسائل در تیم وجود دارد که فقط بازیکنان از آن اطلاع دارند. مربیان سعی می نمایند با چند بازیکن با تجربه تر مشورت نمایند اما این گونه نیست که به صورت صد درصد تصمیمات آنها را اجرایی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 340

به "نقطه ضعف کولاکوویچ عدم مدیریتش بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقطه ضعف کولاکوویچ عدم مدیریتش بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید