حبیبی: نباید همه تقصیرات را به گردن یک نفر بیندازیم، کسی ناراحت تر از خود ما نیست

به گزارش بیست آمار، سرمربی تیم ملی هندبال گفت: چنانچه مرتکب اشتباهی شده باشیم، پوزش می خواهیم ولی برای کسب موفقیت عوامل مختلفی دخیل است که باید واقع بینانه به آنها نگریست.

حبیبی: نباید همه تقصیرات را به گردن یک نفر بیندازیم، کسی ناراحت تر از خود ما نیست

علیرضا حبیبی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درخصوص عملکرد تیم ملی هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تمام عملکرد ارکان مختلف ورزش اعم از وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون های ورزشی، اداره جات ورزش و جوانان، هیئت ها، باشگاه های ورزشی، مربیان، داوران و بازیکنان در تیم های ملی تاثیرگذار خواهد بود و هر کسی در صندلی خود در کسب هر موفقیت و هر ناکامی سهیم می باشد و هر یک از ما باید با شجاعت تمام به اشتباه خود پی ببریم و در جهت برطرف آن در آینده سخت کوشش کنیم نه اینکه همه تقصیرات را به گردن یک نفر بیندازیم.

وی تاکید نمود: در 4 سال گذشته فدراسیون هندبال دست خوش حواشی مختلف و تغییرات مدیریتی فراوانی بوده و فرصت سوزی شده است. در این مدت هیچ برنامه ریزی دراز مدتی وجود نداشته و از فرصت ها استفاده نشد و تیم ملی را همواره رها نموده بودیم. در آستانه مسابقات تازه به فکر آماده سازی تیم ملی می افتادیم که حکایت همان درس خواندن شب امتحان است.

حبیبی توضیح داد: در طول سه سال گذشته با صرف هزینه های فراوان سه مربی خارجی عوض کردیم و با هیچ یک هم به مسابقات جهانی صعود نکردیم همان قدر که نشان می دهد ثبات مدیریت اهمیت دارد انتخاب صحیح و ثبات مربی هم در راس تیم های ملی اهمیت دارد. فدراسیون هندبال به اقتضای شرایط کنونی کشور با مسائل اقتصادی و اقتصادی فراوان و بدهی روبرو هست و بودجه کافی را برای برگزاری اردوهای متعدد و شرکت در تورنمنت های بین المللی را در رده های مختلف سنی ندارد، نشان می دهد که مسائلی وجود دارد.

سرمربی تیم ملی گفت: 97 درصد باشگاه های کشور با مسائل اقتصادی فراوانی روبرو هستند و این امر باعث شده تا سطح کیفی لیگ باشگاه های کشور به اندازه قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند و بازیکنان ملی پوش بدون داشتن آمادگی فیزیکی و تکنیکی در اردوهای کوتاه مدت و مقطعی تیم ملی شرکت نمایند، اگر بخواهیم عیار آمادگی بازیکنان و باشگاه های برتر خودمان را بسنجیم که به عنوان قهرمان و نایب قهرمان در مسابقات باشگاه های آسیا در کره جنوبی شرکت داشتند بهتر است نگاهی به نتایج آنها داشته باشیم.

وی اضافه نمود: اردوهای مقطعی تیم ملی آن هم در آستانه مسابقات فقط به منزله آمادگی تاکتیکی و هماهنگی می باشد و نباید صرف آمادگی فیزیکی و آموزش مهارت های پایه و تکنیک های فردی بازیکنان گردد. آمار کل اشتباهات تکنیکی در طول مسابقات بطور مستند گواه این ادعاست.

سرمربی تیم ملی هندبال گفت: تنها کشوری در آسیا هستیم که هیچ وقت تمام بازیکنان خود را در اختیار نداریم و اردوی 5 روزه ترکیه تنها زمانی بوده که ما همه بازیکنان را در اختیار داشتیم. اگر کمی خودمان را با ساختار و امکانات سخت افزاری و برنامه ریزی های بلند مدت رقبای خودمان همچون قطر، کره جنوبی، ژاپن، بحرین، عربستان و کویت مقایسه کنیم به پاسخ بسیاری از سوالات خود خواهیم رسید.

وی اضافه نمود: از زمان ریاست رئیس جدید فدراسیون چیزی نمی گذرد و کل فعالیت تیم ملی به مدت 7 ماه و 8 اردوی تدارکاتی و دو رویداد مهم بوده و در این بین مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور و باشگاه های آسیا هم برگزار شده و سهم ما در مدت 7 ماه چقدر بوده است؟ فدراسیون هندبال در حد توان خود تیم ملی را حمایت کرد، کادر فنی و بازیکنان هم بیش از توان خود کوشش کردند و خارج از انتظار ظاهر شدند و اولین سالی بود که یک وفاق و همدلی و تعصب و اراده قابل تحسینی در تیم ملی وجود داشت و همین مسئله باعث پوشش بسیاری از کم و کاستی ها بود.

سرمربی تیم ملی تاکید نمود: جا دارد از زحمات عوامل اجرایی فدراسیون هندبال و کادر فنی و بازیکنان و هر کسی که ما را در این راستا سخت حمایت کردند، تشکر کنم. اشتباه جزیی از ورزش است و بد شانسی هم بی تاثیر نمی باشد. با تمام مسائلی که اشاره کردم در کمال ناباوری علی رغم شایستگی این فرصت را آن هم بخاطر تفاضل گل و با اخراج دو بازیکن کلیدی خودمان در دو دقیقه خاتمه بازی و در حساس ترین لحظات خاتمهی، بازی را از دست بدهیم و فکر نکنم کسی ناراحت تر از خود ما وجود داشته باشد. زحمت اصلی را مجموعه تیم کشید.

وی در خاتمه گفت: چنانچه در این ناکامی هر یک از ما مرتکب اشتباهی شده باشیم به دیده منت جسارت قبول آن را داریم و پوزش می خواهیم ولی برای کسب هر موفقیتی عوامل مختلفی دخیل می باشد که بهتر است واقع بینانه به آنها نگریست و در جهت برطرف آن کوشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 137

به "حبیبی: نباید همه تقصیرات را به گردن یک نفر بیندازیم، کسی ناراحت تر از خود ما نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حبیبی: نباید همه تقصیرات را به گردن یک نفر بیندازیم، کسی ناراحت تر از خود ما نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید