حریف بعدی والیبال ایران را بشناسید

به گزارش بیست آمار، تیم ملی والیبال ایران که به ترتیب با دو شکست و یک پیروزی برابر تیم های ژاپن، روسیه و هلند در رده دوازدهم جدول مسابقات قرار گرفته، در شروع ملاقات های این هفته باید فردا مقابل کانادا حاضر گردد. کانادا از حریفان ایران در بازی های المپیک توکیو است و مواجهه با این تیم در لیگ ملت ها می تواند پیش درآمدی برای تقابل دو تیم در عظیم ترین رویداد ورزشی جهان باشد.

حریف بعدی والیبال ایران را بشناسید

تیم های ملی والیبال ایران و کانادا از سال 2015 تا به الان هفت بار در میادین بین المللی مختلف به مصاف هم رفته اند که نتیجه این رویارویی ها به سود ایران بوده است. ملی پوشان والیبال کشورمان تا به امروز پنج بار پیروز به شکست کانادا شده اند و دو بار هم نتیجه را به این تیم واگذار نموده اند. آخرین باری که دو تیم به مصاف هم رفتند، به رقابت های هفته سوم لیگ ملت های 2019 در ارومیه برمی گردد. تیم ملی ایران با راهنمایی ایگور کولاکوویچ 3 بر صفر بر حریف خود غلبه کرد.

از ستاره های تیم ملی کانادا می توان به نیکولاس هوگ، دریافت کننده باتجربه این تیم اشاره نمود که پسر سرمربی تیم هم هست.

به تازگی با تصمیم فدراسیون والیبال کانادا، گلن هوگ، سرمربی این تیم باقی ماند و قرار است راهنمایی گوزن ها را بر عهده داشته باشد. این مربی باتجربه که یکی از تئوریسن های والیبال دنیا هم به شمار می رود، از ماه نوامبر 2018 بار دیگر به تیم کانادا برگشت و جایگزین استفان آنتیگا شد. او با این تیم در رقابت های انتخابی المپیک منطقه نورسکا، سهمیه المپیک توکیو را به دست آورد.

دیگر ستاره مطرح این روز های والیبال کانادا شارون ورنون است. این بازیکن لقب الماس سیاه را به خود اختصاص داده است.

بهترین عنوان تیم ملی کانادا در رقابت های بین المللی والیبال کسب مدال برنز لیگ دنیای 2017 است که با سرمربیگری استفان آنتیگا به دست آمده است. کانادایی ها با فزونی مقابل تیم آمریکا سکوی سوم را از آن خود کردند. میدان لیگ ملت ها فرصت مناسبی برای جوانانی است که منتظر لحظه ها هستند. تیم ایران هم استراتژی خود را به گونه ای تنظیم نموده که به دنبال کسب سکو و مدال در لیگ ملت ها نیست. الکنو هدف از حضور در لیگ ملت های سال جاری را آماده سازی برای بازی های المپیک عنوان نموده و میخواهد با میدان دادن به جوان ها هم ترکیب تیمش را برای توکیو 2020 تکمیل کند و هم اینکه بر تجربیات آن ها بیفزاید. حالا باید منتظر ماند و دید که ایده الکنو برای مصاف با کانادا چه خواهد بود.

طبق اعلام سیامک افروزی، پزشک تیم ملی والیبال، همه بازیکنان این تیم در سلامت کامل به سر می برند و برخلاف سه ملاقات قبلی دیگر مسئله ای متوجه بلندقامتان نیست.

میلاد عبادی پور و رضا عابدینی نفراتی بودند که بعد از ورود به ریمینی با علائم سرماخوردگی روبرو شدند که بعد از رفع شدن این علائم، به تمرینات بازگشتند و از بعدازظهر یکشنبه همراه با دیگر بازیکنان در سالن بدن سازی تمرین کردند. عابدینی از ابتدای ست دوم بازی اول ایران در لیگ ملت ها (مقابل ژاپن) با تب 38 درجه به اتاق ایزوله رفت و اگرچه نتیجه PCR او نیز منفی بود، اما به دلیل داشتن علائم تا دیشب در اتاق ایزوله باقی ماند.

میلاد عبادی پور نیز تب 37.5 درجه و کمی احساس گلودرد داشت که به همین دلیل در بازی مقابل هلند به او استراحت داده شد. سیامک افروزی، پزشک و تراپیست تیم ملی، با اعلام بهبودی حال این دو بازیکن و بازگشتشان به تمرینات تیم ملی، درباره آخرین شرایط امیر غفور نیز گفت: درد شانه او کمتر شده و در حال طی کردن دوره درمان است. ملاقات ایران و کانادا ساعت 14:30 برگزار می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1092

به "حریف بعدی والیبال ایران را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریف بعدی والیبال ایران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید