مخالفت اروپا با اقدامات آمریکا علیه دادگاه بین المللی

به گزارش بیست آمار، اتحادیه اروپا نگرانی عمیق خود را نسبت به تصمیم 11 ژوئن رئیس جمهور آمریکا علیه دادگاه بین المللی کیفری اعلام نموده است.

مخالفت اروپا با اقدامات آمریکا علیه دادگاه بین المللی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا تاکید نموده است که از تصمیم 11 ژوئن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم هایی علیه دادگاه بین المللی کیفری به شدت نگران است.

اتحادیه اروپا اضافه نمود: اعمال هرگونه اقدام مجازات آمیز علیه دادگاه بین المللی کیفری، غیرقابل قبول و بی سابقه است.

اتحادیه اروپا که روابط نزدیک و تنگاتنگ امنیتی و تجاری با ایالات متحده دارد، در ادامه اعلام نموده است که این اقدام آمریکا نشانگر این است که نظم بین المللی مبتنی بر قانون چگونه با تشدید فشارهای روزافزون روبرو می گردد.

ترامپ دستور اعمال تحریم های مالی و ممنوعیت سفر را علیه کارکنان و مقام های ارشد دادگاه بین المللی کیفری که در تحقیقات مربوط به جنایات جنگی نظامیان آمریکایی در افغانستان مشارکت داشته اند، صادر نموده است.

اتحادیه اروپا اضافه نمود: کشورهای اروپایی به شدت نگران تدابیر اعلام شده از سوی آمریکا هستند و حمایت قاطع خود را از دادگاه بین المللی کیفری اعلام می نمایند. بروکسل از ایالات متحده می خواهد تا در این موضع خود بازنگری کند. اعمال تحریم علیه کارکنان دادگاه بین المللی کیفری و خانواده های آنها اقدامی غیرقابل قبول و کاملا بی سابقه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 518

به "مخالفت اروپا با اقدامات آمریکا علیه دادگاه بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت اروپا با اقدامات آمریکا علیه دادگاه بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید