اقدام آمریکا در قبال قبرس ترکیه را عصبانی کرد

به گزارش بیست آمار، فارس نوشت: به دنبال اعلام آمریکا مبنی بر کاهش تحریمهای تسلیحاتی قبرس، وزارت خارجه ترکیه بلافاصله واکنش نشان داد و آنرا محکوم کرد.

اقدام آمریکا در قبال قبرس ترکیه را عصبانی کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به نوشته وبگاه العربی وزارت خارجه آمریکا اعلام نموده که به مدت یک سال و از یکم اکتبر امسال امکان فروش تسلیحات دفاعی را به قبرس می دهد. به دنبال این رویداد وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای گفت، کاهش تحریم تسلیحاتی قبرس به صلح و ثبات منطقه لطمه می زند. اگر آمریکا در اقدام خود تجدید نظر نکند، ترکیه اقدامات لازم برای تضمین امنیت ترکهای قبرس نشین را بر حسب مسئولیت تاریخی و حقوقی انجام می دهد.

این در حالی است که ترکیه با قبرس و یونان دو همسایه خود مدتهاست تنش دارد. آمریکا نیز پیشتر ابراز علاقه مندی نموده بود تا تحریمهای قبرس را کاهش دهد و حتی با این کشور رزمایشی برگزار کند.

ترکیه در هفته های گذشته فعالیت در شرق مدیترانه را افزایش داده است و یونان و ترکیه نیز تا به امروز چندین رزمایش در دریای مدیترانه برگزار نموده اند. اتحادیه اروپا نیز به ترکیه نسبت به توقف فعالیت نظامی و اکتشافی در شرق مدیترانه هشدار داده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه اتحادیه اروپا و یونان را به دزدی دریایی در مدیترانه متهم کرد.اردوغان طی سخرانی در مراسمی حین سفر به استان گیره سون، گفت: ترکیه [به کسی] اجازه دزدی دریایی یا راهزنی در دریاهای سیاه و مدیترانه را نمی دهدم.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 614

به "اقدام آمریکا در قبال قبرس ترکیه را عصبانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام آمریکا در قبال قبرس ترکیه را عصبانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید