ماکرون: گفت وگو میان اروپا و روسیه امری لازم است

به گزارش بیست آمار، رئیس جمهور فرانسه گفت، تعامل میان سران روسیه و کشورهای اروپایی اقدامی ضروری برای حفظ ثبات قاره اروپا محسوب می گردد.

ماکرون: گفت وگو میان اروپا و روسیه امری لازم است

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه گفت، گفت وگو میان اتحادیه اروپا و روسیه برای ثبات این قاره لازم است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، ماکرون در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا گفت: معتقدیم که چنین گفت وگویی برای ثبات قاره اروپا و دفاع از منافع خودمان به اسم اروپا لازم است. فکر می کنم این راستا درستی برای پیش رفتن است.

رئیس جمهور فرانسه ضمن اشاره به احتمال سخت بودن چنین گفت وگوهایی گفت: این یک مسئله مبرم است زیرا قرار نیست از هیچکدام از ارزش های خود عبور کنیم.

او با اشاره به لزوم هماهنگی اروپایی ها در چنین گفت وگوهایی گفت: نمی توانیم در بستری مورد به مورد درخصوص مسائل روسیه کاملاً از منطق واکنش گری تبعیت کنیم.

اظهارات ماکرون در حالی صورت می گیرد که روز گذشته (چهارشنبه) روزنامه فایننشال تایمز به نقل از دیپلمات های اروپایی نوشت، ماکرون و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در نشست سران اتحادیه اروپا تعامل نزدیک تر با روسیه برای حل مسائل و اختلافات را خواهان شده اند.

به نوشته این روزنامه، مرکل از اتحادیه اروپا درخواست کردند ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به نشستی دعوت نمایند و ماکرون هم از این پیشنهاد حمایت کرد.

فایننشال تایمز به نقل از یک مقام ارشد فرانسه نوشت: عقلانی است که به ارزش افزوده چنین گفت وگوهایی، دقیقاً مشابه آنچه آمریکا در ژنو انجام داد فکر کنیم (اشاره به ملاقات اخیر پوتین و همتای آمریکایی).

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته هشدار داده بود که روابط اتحادیه اروپا با روسیه اکنون در پایین ترین سطح خود واقع شده است.

مجلس اروپا ماه گذشته قطعنامه ای را به تصویب رساند که خواهان اعمال تحریم های نو علیه پروژه خط لوله گاز نورد استریم، شرکت روس اتم و اخراج روسیه از سامانه پیغام رسان بانکی سوئیفت شده است.

علاوه بر این، اتهام زنی های بعضی کشورهای اروپایی علیه روسیه به جدال دیپلماتیک کشیده و تعداد زیادی از کارکنان سفارتخانه های روسیه و کشورهای غربی اخراج شدند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1135

به "ماکرون: گفت وگو میان اروپا و روسیه امری لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: گفت وگو میان اروپا و روسیه امری لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید