قیمت پیامک افزایش می یابد

به گزارش بیست آمار، به گزارش خبرنگاران، لایحه بودجه سال 1401 کل کشور صبح امروز از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

قیمت پیامک افزایش می یابد

مطابق با بند تبصره 6 ماده واحده لایحه پیشنهادی دولت برای سال 1401، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی باید علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ 30 ریال از استفاده نمایندگان این خدمات دریافت و به حساب عایدی عمومی ردیف 16054 نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند.

این عایدی متناسب با وصول تا سقف یک هزار میلیارد ریال جهت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی بچه ها کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی و پنج هزار میلیارد ریال مابقی صرف شبکه ملی اطلاعات به وسیله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می گردد.

در بند ج تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 1401 که مربوط به اخذ عوارض و مالیات می گردد نیز عوارض موضوع ماده 5 قانون حمایت از صنعت برق به اندازه 10 درصد مبلغ برق مصرفی در سقف 60 هزار میلیارد ریال مشخص شده است که بخشی از منابع حاصل از آن به روستاهای فاقد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات اختصاص داده می گردد.

در بند الف تبصره 4 ماده واحده نیز که مربوط به مشارکت بخش غیردولتی برای اجراهای طرح های دولتی می گردد به دولت اجازه داده شده تا به وسیله دستگاه های اجرایی و به منظور جلب مشارکت بخش غیردولتی جهت اتمام هرچه سریع تر پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای از قبیل پروژه شبکه ملی اطلاعات تا 10 درصد از سرجمع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای مربوط به هر دستگاه اجرایی را صرف حمایت از این طرح ها کند تا بخش غیردولتی در آنها مشارکت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1363

به "قیمت پیامک افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت پیامک افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید