فیلم تلویزیونی اُپاتان در آبادان کلید خورد

به گزارش بیست آمار، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان از شروع ساخت فیلم تلویزیونی اُپاتان در شهر آبادان به منظور روایت جان فشانی مردم آبادان و خرمشهر اطلاع داد.

فیلم تلویزیونی اُپاتان در آبادان کلید خورد

به گزارش خبرنگاران، ناصر بهرام، به شروع ساخت فیلم تلویزیونی اُپاتان در آبادان اشاره نمود و گفت: تمام کوشش ما در این فیلم تلویزیونی و سایر آثار مشابه، روایت دفاع جانانه مردم آبادان و خرمشهر از خاک و وطن ایران است که قطعاً اگر دفاع این مردم نبود، سرنوشت جنگ با دشمن بعثی به گونه ای دیگر رقم می خورد.

وی اضافه کرد: بی شک امروز تداوم انقلاب در گام دوم آن نیازمند بازخوانی روایت های مختلف فرهنگ ایثار و شهادت است و رسانه ملی با فراوری محتوی و آثار فاخر می تواند گام بلندی را در این راه بردارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان بیان نمود: جنوب غرب استان خوزستان ویژگی های منحصر به فرد و میراث ملموس و ناملموسی را در زمینه های مختلف دارد و فراوری این آثار علاوه بر غنا بخشی به گردشگری دفاع مقدس، سبب معرفی هرچه بیشتر فرهنگ متعالی مردم آبادان و خرمشهر و یاری به رونق مالی و توسعه همه جانبه منطقه خواهد بود.

بهرام توضیح داد: در این اثر که با حضور هنرمندان مطرح ملی و هنرمندان به نام آبادان و خرمشهر فراوری می گردد، از جلوه های ویژه میدانی و کامپیوتری استفاده شده است تا شاهد صحنه های نابی خواهیم بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان گفت: ساخت فیلم تلویزیونی اُپاتان در تداوم فراوری آثار فاخر صدا و سیمای مرکز آبادان در زمینه های مختلف است و همین جا از همه هنرمندان منطقه برای مشارکت در فراوری این آثار دعوت و از ایده های نو و خلاقانه در این زمینه استقبال می کنیم.

بهرام در انتها از همه نهادهای انقلابی، حاکمیتی، فرهنگی و آحاد مردم آبادان و خرمشهر که در فراوری این اثر تأثیرگذار بودند، قدردانی کرد.

تهیه نماینده این اثر سعید مرادی و نویسنده و کارگردان آن حمیدرضا لوافی است؛ احمد نجفی، مهدی امینی خواه، شراره رخام، طیبه نیک آزاد، ابتسام بغلانی، بدرالسادات برنجانی، صادق حسنی، سعید حران اف، صادق مقدس، ملیکا عبداللهی و صباح جوان پور در آن ایفای نقش می نمایند.

این فیلم روایت شهریورماه سال 59، روز ابتدایی جنگ، عشق طیبه به یاسر است، صدای نی انبان، نخل های سوخته و کوشش دختری تنها برای نجات آینده اش؛ داماد برای حفظ خاک و ناموس به ناگاه مجبور به ترک عروسی می گردد و عروس در جستجوی همسر در میان خون و آتش.

اُپاتان محصول صداوسیمای مرکز آبادان به سفارش معاونت امور استان های رسانه ملی است که این روزها در 48 لوکیشن در آبادان و خرمشهر در حال فراوری است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 746

به "فیلم تلویزیونی اُپاتان در آبادان کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم تلویزیونی اُپاتان در آبادان کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید